Richt schreef:heb de docu nog niet gezien, maar zie veel staal in de stal, hoorde laatst van iemand dat zulke problemen veel voorkomen bij stallen met stalen spanten en algemeen veel staal en veel minder bij hout met cement platen
verder zou ik als zoon probleem zich zolang voor doet snel een belletje met Dairymaster plegen, laat ze maar een mobiele melkstal neer zetten zodat die koeien goed gemolken worden
Stalen spanten worden al gebruikt zolang loopstallen bestaan...
Wat eruit springt is dat het eerste half jaar het probleemloos liep. Vanaf toen wilden de koeien de robots niet meer in.
Gegeven moment hebben ze voor nood een doorloopmelkstal geplaatst.
Binnen een paar dagen waren de koeien weer de oude...
Voor zover ik weet melken ze daar nog steeds in, alhoewel ik onderweegs ook es hoorde dat hij een nieuwe melkstal wilde laten maken...
Bijna alle koppen die op tv voorbij kwamen ken ik persoonlijk. Coppens is ook onze dealer/stalinrichter. Johan ben ik in mn jonge jaren wel es mee op stap geweest. Mn ex was een vriendin van Maria.
Die Stef vond ik vaag. Beetje blazen en boeren, waarna Johan kon betalen via de PIN....
Maar kan me voorstellen dat je gegeven moment echt alles aangrijpt.
Voor zover ik weet melken ze nog. Hebben hun grond verkocht aan een regionale investeerder en pachten deze terug. Dit vooral om onder de hete adem van de bank uit te komen. Hadden ze dit niet gedaan waren ze boer af geweest...
Ik hoop voor hen dat ze uit het zwarte gat kunnen komen.