Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor marcelv » wo sep 27, 2017 08:51

is idd zo, gemiddelde burger geeft boer een 7,5 of 8 meen ik. slechts paar procent vind dat we t niet goed doen en die hebben toevallig ook de grootste waffel...
marcelv

Berichtdoor Nix » wo sep 27, 2017 14:29

Democratie is de strem van de schreeuwende minderheid.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor G.U. » wo sep 27, 2017 14:59

Nix schreef:Democratie is de strem van de schreeuwende minderheid.

En de zwijgende meerderheid die eens in de vier jaar beslissen mag wie zij het minst ongeschikt vinden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor h.groothuis » vr jun 22, 2018 11:56

Dinsdag Qlip controle gehad(beoordeling geen controle zei de man :roll: )deed partij moeilijk over onze manier van weiden,twijfelde niet aan onze goede bedoelingen met het weiden maar twijfelde of de koeien wel genoeg gras vraten :roll:

koeien kunnen 20uur per dag naar buiten, vrije keus, 2 keer 2 uurtjes binnen voor attentie/insiminaties/ en eventuele andere behandelingen elke dag ander perceeltje....Heb hem eerlijk gezegd dat als ze dit afkeuren de deuren dicht gaan en het draad de schuur in....lag ook te veel voer voor het voerhek vond de man :roll: ben er maar niet verder op ingegaan maar weide onderdeel kreeg ik beoordeling: twijfelachtig moeten ze een keer voor terug komen de rest was OK.
h.groothuis

Berichtdoor wit » vr jun 22, 2018 13:27

minimaal 6 uur weidegang nodig ,dus ds opname uit weidegras ongeveer 6 kg zeggen de "geleerden".
Dan mag er toch flink bijgevoerd worden op stal neem ik aan :?
Controleurs maar even bijscholen lijkt mij :roll:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor G.U. » vr jun 22, 2018 14:17

Controleurs die het beter weten mogen het samen met hoogleraren in de praktijk voordoen :yes: praten we daarna nog eens met die lui :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kasé5 » vr jun 22, 2018 20:13

Ze moeten zo langzamerhand uitkijken met dat herverdelen :yes:
Hoorde van RMO-trucker dat ze op groot bedrijf elke 3 dagen een volle truck "weidemelk" ophalen waar er altijd maar een paar koeien buiten lopen zegt hij omdat er een gemengd rantsoen voor ligt én een vracht vers gras.
Bedrijf harkt wel halve ton weidepremie binnen.

Ben helemaal gestopt met weiderij.
Verwacht nu wel groot bord van FC omdat ik nu de weidegang sponser :yes:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henryw » vr jun 22, 2018 21:10

Gelijk heb je groothuis. Helemaal vant padje af die lui.

Hier weiden we wel netjes rond de 8 uur per dag en nu ivm snachts weiden wel 10 uur. Met het draadje dicht. Maar ik snap niet dat ze bij robot boeren zo moeilijk doen. Want ik dacht altijd dat reden nummer 1 was imago en dan vooral vanuit dierenwelzijn. En wat maakt het dan uit hoeveel van je koeien buiten lopen als ze de keuze maar hebben.

En ja helaas zijn er inmiddels systemen die het electronisch kunnen bijhouden. Nu een paar jaar wachten en dan wordt het verplicht voor robotboeren en dan een paar jaar en dan ook voor melkstalboeren.
Henryw

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za jun 23, 2018 00:55

Kasé5 schreef:Hoorde van RMO-trucker dat ze op groot bedrijf elke 3 dagen een volle truck "weidemelk" ophalen waar er altijd maar een paar koeien buiten lopen zegt hij omdat er een gemengd rantsoen voor ligt én een vracht vers gras.

Waar heb ik toch zoiets gezien?

Moet je trouwens niet aan het maaien of vergeet je dat je hier ook nog wat hebt staan?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Arie » za jun 23, 2018 08:06

Henryw schreef:Nu een paar jaar wachten en dan wordt het verplicht voor robotboeren en dan een paar jaar en dan ook voor melkstalboeren.

Idd. En dan word het zelfs voor de robotboeren waar weiden wel goed gaat nog een hele toer om ze voldoende uren buiten te houden. Want met warm weer zijn ze bij iedereen eerder binnen, daar word nu beetje de hand mee gelicht, maar bij een registratiesysteem moeten die uren allemaal ingehaald worden :roll:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor wit » za jun 23, 2018 09:54

hoeft geen probleem te zijn als je in april begint en in oktober stopt met beweiding.
wit

Berichtdoor boer pieter » za jun 23, 2018 10:33

Al die ellende voor die euro exstra
Dan liet ik ze binnen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wit » za jun 23, 2018 11:46

ook goed :yes: die keuze hebben we nog.
wit

Berichtdoor Henk » za jun 23, 2018 13:00

h.groothuis schreef:Dinsdag Qlip controle gehad(beoordeling geen controle zei de man :roll: )deed partij moeilijk over onze manier van weiden,twijfelde niet aan onze goede bedoelingen met het weiden maar twijfelde of de koeien wel genoeg gras vraten :roll:

koeien kunnen 20uur per dag naar buiten, vrije keus, 2 keer 2 uurtjes binnen voor attentie/insiminaties/ en eventuele andere behandelingen elke dag ander perceeltje....Heb hem eerlijk gezegd dat als ze dit afkeuren de deuren dicht gaan en het draad de schuur in....lag ook te veel voer voor het voerhek vond de man :roll: ben er maar niet verder op ingegaan maar weide onderdeel kreeg ik beoordeling: twijfelachtig moeten ze een keer voor terug komen de rest was OK.

Nog effe en de zuivelmaffia bepaalt wat er op je bedrijf gebeurt :?
Djeezus man :? ik had zunne zeur al snel van de dam af :evil: Gaat toch helemaal nergens over :no: (n)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » za jun 23, 2018 14:10

Hookwood Holsteins schreef:
Kasé5 schreef:

Waar heb ik toch zoiets gezien?

Moet je trouwens niet aan het maaien of vergeet je dat je hier ook nog wat hebt staan?

Haha, ja klopt :wink:

Moet toch laten zien dat het een groeizaam stuk is :) :idea:
Bedoeling is hooierij voor drogen/jongvee. Koop alle jaren nog struktuur bij van OTP en daar wordt ik beetje arm van als je tevens alle jaren kuilverharding bij moet leggen.
Ondanks topzomer al 2 weken niet echt hooiweer en heb geen haast maar het lijkt komende week te kunnen :yes:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken