Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor arnoud » vr jul 20, 2018 18:25

CJ woont ook n halve km v d stal en nog n halve km v d weg 8) ik hebt t huis met tussenlid aan de stal en zou dus het geklapper kunnen horen. Hier alleen in de separatie n z s voerhek.
Als er hier 1los loopt horen we t dus meest
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor G.U. » vr jul 20, 2018 18:42

Dat is toch gezellig dat geklapper van het voerhek. Als ik het niet hoor dan vind ik het altijd maar een saaie bedoeling
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor poekske » vr jul 20, 2018 19:11

Jourdain heeft stille hekken die je niet hoort
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Harry K » za jul 21, 2018 07:52

Klopt, zeer zware voerhekken.
Toch zou ik er niet weer voor kiezen. Had wel eens een koe onbedoeld vaststaan. Deze zat dan met de halsband vast achter de krul van het voerhek. Je mag bij dat voerhek de halsbanden niet te los hebben.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Harry K

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » za jul 21, 2018 11:57

G.U. schreef:Dat is toch gezellig dat geklapper van het voerhek. Als ik het niet hoor dan vind ik het altijd maar een saaie bedoeling

Het stoort mij ook totaal niet.
Geen vastzethek zou met dus wél storen :idea: Staarten scheren, dieren uitselecteren, bloedje tappen bij jongvee, hoog-drachtige vaarzen uit het koppel halen, gekalfde dieren uit het strohok-koppel halen etc etc.

Vooral wanneer je bijna altijd in je uppie bent is een vastzethek onmisbaar :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » za jul 21, 2018 12:23

Harry K schreef:Klopt, zeer zware voerhekken.
Toch zou ik er niet weer voor kiezen. Had wel eens een koe onbedoeld vaststaan. Deze zat dan met de halsband vast achter de krul van het voerhek. Je mag bij dat voerhek de halsbanden niet te los hebben.

De hekken aan de verkeerde kant hangen, de krul aan de binnenkant. Kan dat ook niet
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Kasé5 » za jul 21, 2018 12:37

Gister op open dag de nieuwe Lely A5 bekeken.
Tsjonge wat sluiten die dingen snel aan (y) (y)
Bedrijf had ook nog 2 A2's van 16 jr oud er naast draaien. Flink verschil maar 16 jr 24/7-gebruik is natuurlijk ook wel klasse.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Corjan » za jul 21, 2018 13:48

Zolang ze maar onderdelen blijven maken kunnen de robots wel 25 jaar mee :yes: (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Corjan » za jul 21, 2018 13:56

arnoud schreef:CJ woont ook n halve km v d stal en nog n halve km v d weg 8) ik hebt t huis met tussenlid aan de stal en zou dus het geklapper kunnen horen. Hier alleen in de separatie n z s voerhek.
Als er hier 1los loopt horen we t dus meest

Hebben vaak de radio aan als we buiten zitten dus………….. 8) :mrgreen:

Maar idd stal ver weg. Een dotje Jordain en idd weinig herrie. En het meeste spinder maar ook geluids arrum (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Harry K » za jul 21, 2018 14:58

poekske schreef:
Harry K schreef:Klopt, zeer zware voerhekken.

De hekken aan de verkeerde kant hangen, de krul aan de binnenkant. Kan dat ook niet

Laatste jaar geen last meer gehad, maar het omdraaien is idd het eerst wat we gaan doen wanneer ik het zat ben. Hoop niet dat ze deze krullen dan slopen, of met een poot in gaan hangen. Iemand hier daar wellicht al ervaring mee?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Harry K

Berichtdoor Mellek » za jul 21, 2018 15:07

Corjan schreef:Zolang ze maar onderdelen blijven maken kunnen de robots wel 25 jaar mee :yes: (y)

De Nokia 3310 word ook al weer geproduceerd en daar kun je ook prima mee bellen (y)
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Roderick » za jul 21, 2018 23:42

Corjan schreef:Wij hebben er vorig jaar weer voerhekken ingezet :yes: . Handig voor uierbranden, vliegen, halsbanden verwisselen :mrgreen: en geen los rennende koeien meer in de tuin

Yup, hier ook gedaan.
Bij nieuwbouw grotendeels voerpijp gedaan om wat geld te besparen.
Alleen de seperatieruimte had vastzethek. Maar vorig jaar alles omgebouwd naar jordain zelfsluitend hek.
Nooit geen voerpijp meer voor mij. :no: Dat de overheid subsidie geeft op voerhekken helpt natuurlijk ook :yes: :wink: (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Berjor » zo jul 22, 2018 06:20

hier ook alles van voerbuis naar jourdain voerhek. Vastzetten van koeien is toch zeer handig voor de wat kleinere boeren waar de koeien niet direct kunnen behandelt etc. worden bij het melken
Berjor

Berichtdoor Mellek » zo jul 22, 2018 10:21

Heb hier alle rammelaars uit het voerhek geslepen, is een van de eerst brouwers hekken en oornummer-verlies was zo'n 20%, nu nog 2%. Moet ze nu allemaal in de box jagen met een touw er achter langs lukt het wel, alleen bij pinken insemineren willen ze nog wel eens omdraaien, en uierbranden en oornrs enzo ook als ze in de bekapbox of zelfs robot staan. Injectoren gebruiken we niet, en die enkele uierontsteking is ook al een paar maanden geleden.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Arie » zo jul 22, 2018 12:15

Mellek schreef:
Corjan schreef:Zolang ze maar onderdelen blijven maken kunnen de robots wel 25 jaar mee :yes: (y)

De Nokia 3310 word ook al weer geproduceerd en daar kun je ook prima mee bellen (y)

Ja... Maar hij is niet hetzelfde als de oude hoor. Onderdelen zijn niet uitwisselbaar. Hij ziet er ongeveer hetzelfde uit en type nummer is hetzelfde, daarmee is ook alles gezegd.
Arie

Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken