Lely opstart Nestor blog

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Lely opstart Nestor blog

Berichtdoor wit » za aug 17, 2019 08:57

van ronde naar vierkante IQ liners en wat agressiever gaan melken om snelheid te verhogen

Wat doet dat met de slotgaten :roll: :?:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » za aug 17, 2019 09:00

iemand die ik goed ken heeft al 15 jaar robotten en hij zegt altijd dat je zo weinig mogelijk moet veranderen aan de robot ,had hier laatst ook een van delaval en die zei het ook al ,de standaart instelling is bij de meeste boeren goed genoeg en dat is ook een gemiddelde van veel robotten ,tuurlijk zullen er altyd uitzonderingen zijn ,ook zei hij dat het minstens een jaar kost voor je er goed en wel inzit dus moet je wel wat geduld hebben
die ervaring heb ik ook met mijn voerrobot ,wat ik dan niet snap is waarom laat je de robot niet gewoon melken en kijk het eerst het een jaartje aan, je hebt maar 70 koeien op 2 botjes dus veel tijd ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » za aug 17, 2019 10:16

Goed, of nog beter, das is het verschil.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor maistro » za aug 17, 2019 12:57

Dag 47 vandaag gaat hard @nestor nog veel plezier ? wanneer komt de a5 op eindbestemming
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Roderick » za aug 17, 2019 20:07

wit schreef:
van ronde naar vierkante IQ liners en wat agressiever gaan melken om snelheid te verhogen

Wat doet dat met de slotgaten :roll: :?:

beter (y) , ronde tepelvoering hebben we 15 jaar geleden al vaarwel gezegd, en snap eigenlijk niet dat ze ronde nog verkopen :?
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » za aug 17, 2019 20:15

boer pieter schreef:iemand die ik goed ken heeft al 15 jaar robotten en hij zegt altijd dat je zo weinig mogelijk moet veranderen aan de robot ,had hier laatst ook een van delaval en die zei het ook al ,de standaart instelling is bij de meeste boeren goed genoeg en dat is ook een gemiddelde van veel robotten ,tuurlijk zullen er altyd uitzonderingen zijn ,ook zei hij dat het minstens een jaar kost voor je er goed en wel inzit dus moet je wel wat geduld hebben
die ervaring heb ik ook met mijn voerrobot ,wat ik dan niet snap is waarom laat je de robot niet gewoon melken en kijk het eerst het een jaartje aan, je hebt maar 70 koeien op 2 botjes dus veel tijd ,

Daarom zullen wij elkaar wel nooit begrijpen Pieter :no: :lol: :lol:
Goed genoeg geeft mij rillingen :oops: , ik wil zo goed mogelijk :yes:
Wat jij goed genoeg vind kan ik misschien ver onder de maat vinden :!: , tis net waar je de lat legt. :idea:

Ik had het liefste milk-rites erin gehad, maar dat is nu nog niet mogelijk.
De IQ was het beste alternatief.
Hij dipt beter met IQ, door onbekende reden hangt hij ook sneller onder, en melkt beter.
Nu melkt hij ongeveer hetzelfde als we thuis doen met de melkstal en de milk-rites. (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » za aug 17, 2019 20:40

Dat is prima René dat is ook het mooie van ons beroep (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor nestor973 » zo aug 18, 2019 13:24

maistro schreef:Dag 47 vandaag gaat hard @nestor nog veel plezier ? wanneer komt de a5 op eindbestemming

Mijn geluk kan nog steeds niet op :wink: De Galaxy is verkocht en gaat richting friesland, we zijn hem nu
heel netjes aan het demonteren en inpakken voor transport. Verhuis zal ergens voor binnen een maand zijn
denk ik.
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor maistro » di sep 10, 2019 06:42

17000 en 5000 liter stijging op jaarbasis / maand ?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor G.U. » di sep 10, 2019 12:38

maistro schreef:17000 en 5000 liter stijging op jaarbasis / maand ?

Per maand lijkt me, is een zeven liter per koe per dag. Dus nu weer dik boven de 30 liter nestor?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor JP89 » di sep 10, 2019 16:20

volgens mij is er in Juli 2019 17.000 meer geleverd tov van normaal per maand

In augustus kwam daar nog 5.000 bij dus 22.000 meer tov van maandgemiddelde

Extra melk per dag dus iets meer dan 500 kg in Juli en in Augustus meer dan 700 kg.

(y) (y) (y)
JP89

Berichtdoor MelkboerLuc » wo sep 11, 2019 07:03

nestor973 schreef:
maistro schreef:Dag 47 vandaag gaat hard @nestor nog veel plezier ? wanneer komt de a5 op eindbestemming

Mijn geluk kan nog steeds niet op :wink: De Galaxy is verkocht en gaat richting friesland, we zijn hem nu
heel netjes aan het demonteren en inpakken voor transport. Verhuis zal ergens voor binnen een maand zijn
denk ik.
Aan je vroegere reacties te lezen over de Galaxy had ik eigenlijk verwacht dat je hem er met plezier met de verreiker ging uitsnokken en aan schrootprijs verkopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Vorige

Keer terug naar Koe en melken