Melkcapacteit: kg melk per manuur

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor macdonalds » di maart 27, 2007 09:41

noem wat productie getallen vriend van den brink, hoeveel liter per man per uur produceert een zij aan zij, en hoe zit dat bij je hutterites?
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor macdonalds » wo maart 28, 2007 00:04

vanmorgen na het melken eens uitgerekend wat we op het moment per man per uur produceren.
50 stands draaimelkstal, cup afname, 590 koeien een melk, 186 days in milkdagproductie 13,000 liter, 1 man melken, 9 uur werk per dag,inclusief koeien halen, melken, melkstal schoon, wachtruimte schoon, koeie ingesloten.
komt op 1444 liter per uur per man :?
van eerste cup on tot laatste cup of echter 2.45 minuten per keer dus 5 en een halve uren per dag, dus 2363 liter per manuur.

bij twee man, een afvegen (als de koeien smerig zijn) en een ander aansluiten, zou het iets anders uitkomen. moet nog over nadenken :wink:
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor Vie » wo maart 28, 2007 02:56

Ho donald, ik zei dat je mn reactie niet te serieus moet nemen. Het feit dat alle grote boeren hier (+350) koeien een zij aan zij melkstal nemen, komt doordat een carrousel weliswaar sneller melkt, maar het is makkelijker personeel te krijgen om een uurtje langer te melken. Productiegetallen van die andere bedrijven (caroussel of zij aan zij) weet ik zo niet. Zelf melken we een 2x7 zij aan zij, en melken duizend liter per manuur. Moet zeggen dat we enkele zeer taaie koeien hebben (quotum moet vol), maar andersom zullen jullie op 600 koeien er ook wel wat bijzonders tussen hebben zitten.
Vie

Berichtdoor Jaap » wo maart 28, 2007 11:49

Dit onderwerp van Mac sprak me erg aan en leek me een nieuw topic waard. Wat is de daadwerkelijke capaciteit van de melkput per uur? Hoeveel kg melk melkt 1 persoon per uur? Dat geeft een aardige vergelijking.
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor boer pieter » wo maart 28, 2007 12:21

130 per 1,5 uur is 90 per uur is ongeveer 1200 liter per uur in een 2x10 visgraat
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » wo maart 28, 2007 12:53

Hier melkt 1 man ca 1100 liter per uur :idea: zonder te jagen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Dave » wo maart 28, 2007 14:26

by ons 950 liter per uur in een 2*8 visgraat 72 koeien per uur.
Dave

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Voeding, economie, melken

Berichtdoor Wim R » wo maart 28, 2007 20:35

Melken op moment 80 mk met totaal 2560 kg melk . Totaal 2.75 uur melken , dus een 930 kg melk per uur per man. Dit is incl boxen zuiver maken en poetsen ed. Als iedereen de echte kg melk per manuur uit telt denk ik dat het tegen valt. :wink: :wink: :wink:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor auke » wo maart 28, 2007 20:56

82 mk 1933 kg. 4.5 uur werk incl boxen en melkstal schoonmaken. haal in mn 2*6 dus maar 430 kg :cry: :cry:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor jurjen » wo maart 28, 2007 21:13

2x5 ongeveer 500kg per uur
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Vie » do maart 29, 2007 02:39

Wim R schreef:Melken op moment 80 mk met totaal 2560 kg melk . Totaal 2.75 uur melken , dus een 930 kg melk per uur per man. Dit is incl boxen zuiver maken en poetsen ed. Als iedereen de echte kg melk per manuur uit telt denk ik dat het tegen valt. :wink: :wink: :wink:

Wrom, dat heb ik gedaan. Als je de 'echte' in jou geval uit zou rekenen word het toch alleen maar beter van?
Vie

Berichtdoor Corjan » do maart 29, 2007 02:49

Dubbel 1....150 kg per uur 8)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Wim R » do maart 29, 2007 05:00

Henk V schreef:
Wim R schreef:Melken op moment 80 mk met totaal 2560 kg melk . Totaal 2.75 uur melken , dus een 930 kg melk per uur per man. Dit is incl boxen zuiver maken en poetsen ed. Als iedereen de echte kg melk per manuur uit telt denk ik dat het tegen valt. :wink: :wink: :wink:

Wrom, dat heb ik gedaan. Als je de 'echte' in jou geval uit zou rekenen word het toch alleen maar beter van?

Ik spreek nogal eens mensen die zeggen alles alleen te doen maar het werk van ouders , opa of stagair wordt nooit meegeteld :? :? :?
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » do maart 29, 2007 08:30

Vinnik ook. Je moet tellen van de eerste koe die de melkstal binnen komt tot de laatste die 'm verlaat :idea: Voordeel van de rotor is dan dat je je melkstanden en apparatuur dan ook al meteen zuiver hebt omdat je nadat de laatste koe aangesloten is, meteen erachteraan begint te spuiten en je de stal mooi schoon hebt als die laatste koe rond is 'wes :D

Maar we kunnen natuurlijk nóg nauwkeuriger gaan tellen in kilo's v&e/uur :!: Melk at the moment 4.75 en 3.58 = 91,63 kilo v&e per uur :!: :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mark W » do maart 29, 2007 09:20

In 2*4 open tandem 600 liter per manuur (excl. schoonmaken etc..)
Mark W

Beroep: melkveehouder
Interesses: Voetbal, uitgaan

Volgende

Keer terug naar Koe en melken