Welke Melkrobot zou jij kiezen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Welke Melkrobot zou jij kiezen?

Berichtdoor Arno » ma jul 13, 2009 04:17

pokke pc schreef:Tis gewoon een vorm van arrogantie van Arno. :yes:
kijk....als je een big dairyfarmer bent in de steets, dan mag da allemaal :roll:
Maar als je zo'n frotters bent als ons, mag je eigenlijk nie meer, als een melkkrukje en nieuwe melkemmer hebben, anders ben je veeeeeeeeelste luxe ingericht. :lol: :lol: :roll:

Nope :no: integendeel zellufs tobbert ,khep pas sinds 1 1/2 jaar sorteerhekken dr in (en voerhekken heppik ook nie :oops: ) en ik twijfel dr nog steeds an of dazze t geld wel waard waren.
Maar sorry dak me soms afvraag waavvoor iemand vastzethekken en een separatiesysteem +opvanghok hep ,t zal nie meer gebeuren. :no: :oops: :oops:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Roderick » ma jul 13, 2009 05:53

:? :?
Wa koste die dingen dan in de steets, aangezien er over gepraat wordt alsof je een megainvestering doet. :shock:

Ding het mij iets van 10.000 gulden gekost.
Zeg maar 4500 eurie......tel daar een keer een printje bij op, en een antenne.....kostie 6000 in 20 jaar. :idea:
Das 300 per jaar, en 25 euro per maand.
Aangezien, de dierenarts 1,5 euro per minuut kost met vruchtbaarheidsbegeleiding.........hoeftie maar 15 minuten sneller klaar te zijn om het ding recht te tellen. :roll:
Da voordeel hejje al snel, omdat bij ons ook nie alle koeien vast kunnen staan. :no:
Als de Vet nu komt, staan der een 20-25 op een rij, in de seperatieruimte, die hij voor de voet kan scannen/voelen. (y)
Géén ge-emmer achter losse koeien aan, en je hoef ook nie héél de stal rond, om te kijken of je nog een koe gemist hep.

Nou dan hejje het ding al voor nix, en kun je de rest van de maand, gratis profiteren vant ding. (y) :yes: :wink:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Frits » ma jul 13, 2009 07:11

Ja ik vind 125000 ook veel :yes: , maar dan haal je echt 150 per uur :yes: ALLEEN :yes: Tobbert, verbouwkosten :lol: simpele melkput metselen kan elke ziel :wink: Dan is jouw melkstal nog steeds knetterduur :idea: maar dat weet jezelf ook en daarom draai je ook maar een xtra melkmaal :yes: Tja Richard, als je schrikt van 125000 dan is jouw draaistal dus veel goedkoper :roll: :?:

Kijk bij dit voorschot en nix geen zicht op veel beter, rommel ik fijn door met 70 per uur incl. kalvervoeren, boxcleaning en af en toe rustig op´t trapje het leven overdenken 8) Koeien vang ik in´t voerhek, das alleen om te insemineren, of afvoer naar sl8 of drogen :yes: maargoed sommigen voelen elke dag dus ff in de koe als het kalf er nog wel inzit :wink: Nou hier niet :no: Vruchtbaarheidsbegeleiding :shock: wat is dat nou weer :?: mag wel spectaculair zijn voor 1,5 euro per minuut :shock:
Frits

Berichtdoor Richard B » ma jul 13, 2009 08:00

@ frits hij is nie goedkoper :no: trek ik mijn externe krvoer boxen er vanaf dan is het verschil maar heel klein meer :? dus dat extreem goedkope systeem valt dus wel mee :| en dan gaat het er om waar je je prettig bij voelt :yes:
en dan nu maar ontopic zekervoordat we cometaar krijgen :mrgreen:
Richard B

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Roderick » ma jul 13, 2009 08:02

Frits schreef:Ja ik vind 125000 ook veel :yes: , maar dan haal je echt 150 per uur :yes: ALLEEN :yes: Tobbert, verbouwkosten :lol: simpele melkput metselen kan elke ziel :wink: Dan is jouw melkstal nog steeds knetterduur :idea: maar dat weet jezelf ook en daarom draai je ook maar een xtra melkmaal

:roll:
Jij hep voor die 125.000, nog helemaal nix gebouwt :no: .....en voor 25.000 hep jij da gebouw der ook echt nie staan :no:
Alleen melkstal is al iets van 180-190 m2, en dan hejje nog geen wachtruimt of zoiets.
Der zit ook al geen opdrijfhek in da bedrag.....en zonder opdrijfhek, haal jij die 150/uur zeker niet. :no:
Nee, Frits...die swing over is zo goeiekoop nog nie. :no:

Frits schreef: Vruchtbaarheidsbegeleiding :shock: wat is dat nou weer :?: mag wel spectaculair zijn voor 1,5 euro per minuut :shock:

Gewoon dierenarts tarief 90/uur.....
Vruchtbaarheidsbegeleiding, is gewoon een vet cool woord voor drachtig voelen/scannen + incidentele probleem gevallen nakijken.
8)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Frits » ma jul 13, 2009 09:13

Richard, wat hebben krvboxen d´r nou mee vandoen :roll: En denk je dat je serieus alleen kunt melken in zo´n draaier :?: of hep je stiekum al iemand ingepland om te helpen :?: 8)

Pokkie, tuurlijk hek dan geen gebouw, maar intern verbouwinkje is toch niet te vergelijk met kompleet hok bouwen :roll: Krijg zo het idee dat die koeien van jouw maar een stressy life hebben, 3xdaags melken, staan w88 in separatieruimte voor zoveelste onderzoek, veel vreten aan voerhek in exclusief duur diner en dan af en toe nog opgemaakt worden voor inspecteur of andere koeienbeloerders. Vlgs mij kan je de boxafscheidingen wel op marktplaats zetten, hebben die koeien heel geen tijd om te liggen :lol: Ist nie veel relaxter om 100 boxen d´r bij te bouwen, koeien zomers het land in te jagen en met wat minder flitsende cijfers genoegen nemen :?: Wat je aan bouwkosten erbij krijgt pak je aan kostenbesparing wel weer :yes: Want tegenover jouw (y) (y) (y) produktiecijfers staan natuurlijk ook veel extra kosten :idea: Is beslist niet als aanval of commentaar bedoelt btw, maar gewoon interesse naar jouw drijfveer :yes: waarom je doet zoals je doet :?: Want veel melk per box zoals je het laatst over had heeft ook zijn prijs :idea:
Frits

Berichtdoor Henk » ma jul 13, 2009 10:10

Frits schreef:Richard, denk je dat je serieus alleen kunt melken in zo´n draaier :?: of hep je stiekum al iemand ingepland om te helpen :?: 8)

Wanne zever. Hier melkt al bijna 5 jaar 1 persoon in de rotor :yes: En nxx gin menneke om koetje te jagen of ander gefröbel dr om henne :no:
Kheb 5-6 jaar trug verschillende rotors gezien en in gemolken maar in elke stal molk één persoon :idea: Da's juist ook het voordeel van de rotor; met tweëen loop je mekaar in de weg :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor martin b » ma jul 13, 2009 10:30

HEEEEJ, VUR WELKE MELKROBOT KIEZEN JULLIE NU, AL DA GEZEVER OVER SWINGOVER / CAROUSSEL ED DOE DAT IN ANDER TOPIC :evil:
martin b

Berichtdoor maistro » ma jul 13, 2009 12:02

Eindelijk weer lullen over botjes :yes:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arno » ma jul 13, 2009 13:51

Ach ,eindelijk issur hier s een serieuze discussie an de gang dus zever niezzo :no: :evil:

@Henk
Volges mij hek wel s erruggus gelezen dattur iemand boxen skoonmaakte en da die ander ging mellukke. :?:

@Tobbert
je transponders kreeg je voor nix in die berekening van je :?: :?: en wat issut nou toch voor werk om een halluf uurtje voordajje vet komt ff langs t voerhek te lopen en de koeien te markeren diejje nodig hep en eventueel de laaste dr in te jagen die nog losloopt.
Nogmaals ,ik denk nie eens dajje zelluf beseft hoe ingewikkeld je over iets heeeel simpels denkt. :wink:
Maar mijn sorteerhek kostte iets van $40000 ,dan hek r wel 1tje die gewoon op de oormerken werkt ,dus transponders hek nie nodig :no: .
Assik nog een keer moet bouwen gaak gewoon naar 4 rijige stallen (ipv mn huidige 6 rijers)met voerhekken en helemaal nix bij de mellukstal ,dus geen melkmeting (hek nu ook nie trouwes) geen auto sort ,geen managementrails ,maar gewoon lekker simpel koetjes ff vastzetten smorruggus en dr ff achterlangslopen :yes: (y) .

@richard
miskien issun 2x26 swingover ook wel ff te groot voor 150 koeien ,kdenk dajje meer zou moette rekenen mettun 2x16 swingovert ofzo ,dan bejje een dot goekoper uit as met je draaigevalletje. :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor harm » za jul 18, 2009 14:01

Laatst op open dag zei een lely mapman dat zij de helft vd onderhoudskosten hadden in vergelijking met delaval kunnen mensen dit bevestigen. Ons is verteld dat de direkte kosten bij robotmelken 2 ct per liter zijn dan moet lely dus op 1ct zitten
harm

Beroep: zzp'r

Berichtdoor maistro » za jul 18, 2009 14:55

Let op , heb zelf ook onderhoudscontract , deze is nog aanvaardbaar ca. 6000 euro 2 lely's
maar de onderdelen die ze gebruiken bij onderhoud vallen hier buiten dit is nog heel wat + storings uren + onderdelen
:shock: :shock: :shock:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Corjan » za jul 18, 2009 16:50

Ruim $20000 voor 3 botjes voor alle onderdelen, uren en onderhoud (y) :|
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Johannes » za jul 18, 2009 17:01

Daar kan je al 1 pedro van betalen :idea: :mrgreen:
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Corjan » za jul 18, 2009 17:05

Johannes schreef:Daar kan je al 1 pedro van betalen :idea: :mrgreen:

Ja jij mellukt mischien nog met de hand in een emmer en heb je geen onderhoud nodig :idea: :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken