Tepelvoering

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Tepelvoering

Berichtdoor M H » za dec 23, 2017 20:11

Deed ik het met goed 60 soms 72 in het uur heel niet slecht In mijn 2x6 visgraat. Nu gaat het allemaal wat languages maar wel de hele dag door
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Talis » zo dec 24, 2017 11:18

Corjan schreef:1tje bietje aanvoeren , 1 man pre dippen 1 man voostralen 1 man schoonvegen 1 man aansluiten en 1 man post dippen en een man beetje rondjes kuieren

netto stelt het dus nog niet zoveel voor..
Talis

Berichtdoor rvm » vr maart 09, 2018 20:40

Vraagje aan mensen die met Milkrite driehoektepelvoeringen melken zonder kopbeluchting, hoe is bij jullie de pulsatieverhouding?
Momenteel melk ik met gewone voeringen, 65-35 pulsatieverhouding, 43 kPa, met meetglazen. Zo was mijn gebruikt gekochte melkinstallatie afgesteld. Gemiddeld celgetal van de laatste drie maanden lag op 81 (alles vaarzen bijna aan het eind van de lactatie).
Met een paar weken komen ze van Milkrite langs om wat metingen uit te voeren om te kijken of de driehoektepelvoering een verbetering zou kunnen zijn. Ze riepen meteen al door de telefoon dat ze de pulsatieverhouding naar 60-40 willen verzetten.
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor postma friesland » vr maart 09, 2018 22:26

Hier heeft iemand mij verteld dat bij soepele voeringen rustigere verhouding hoort. Rubber heeft dan iets meer tijd nodig om in originale vorm te komen

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor boer pieter » za maart 10, 2018 09:29

rvm schreef:Vraagje aan mensen die met Milkrite driehoektepelvoeringen melken zonder kopbeluchting, hoe is bij jullie de pulsatieverhouding?
Momenteel melk ik met gewone voeringen, 65-35 pulsatieverhouding, 43 kPa, met meetglazen. Zo was mijn gebruikt gekochte melkinstallatie afgesteld. Gemiddeld celgetal van de laatste drie maanden lag op 81 (alles vaarzen bijna aan het eind van de lactatie).
Met een paar weken komen ze van Milkrite langs om wat metingen uit te voeren om te kijken of de driehoektepelvoering een verbetering zou kunnen zijn. Ze riepen meteen al door de telefoon dat ze de pulsatieverhouding naar 60-40 willen verzetten.

met zo'n laag celgetal dan zou ik niet te veel veranderen
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » za maart 10, 2018 09:39

boer pieter schreef:
rvm schreef:Vraagje aan mensen die met Milkrite driehoektepelvoeringen melken zonder kopbeluchting, hoe is bij jullie de pulsatieverhouding?

Lijkt mij ook niet echt nodig dingen te gaan veranderen, zijn de spenen verder ook goed gezond en zien ze er goed uit ?

Wij melken nu met Delaval clovers bevalt ook zeer goed, sinds melkstal ombouw celgetal meestal rond 120-130, hoogste was 1 maand 170. Daar voor vaak 200 of 250 maar dat was een oude tandemmelkstal en alles was gewoon op en afname en pulsatie niet meer helemaal 100%.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor rvm » za maart 10, 2018 10:06

Put heb ik nu 10 maanden in gebruik, het is een verse veestapel, alles is op dit moment inderdaad okee.
Misschien nog iets te vroeg om conclusies te trekken over de effecten van m'n installatie op langere termijn, maar ik wil celgetal- en speenproblemen gerelateerd aan melkmachine graag een beetje voorblijven.
rvm

Berichtdoor john jakobs » za maart 10, 2018 17:14

rvm schreef:Put heb ik nu 10 maanden in gebruik, het is een verse veestapel, alles is op dit moment inderdaad okee.
Misschien nog iets te vroeg om conclusies te trekken over de effecten van m'n installatie op langere termijn, maar ik wil celgetal- en speenproblemen gerelateerd aan melkmachine graag een beetje voorblijven.

cel getal zegt mij niet alles hoeveel uierontsteking gevallen heb je in de week maand op 100 koeien
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » za maart 10, 2018 19:21

In een week :shock: gaat dat zo mal bij jullie?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor king » za maart 10, 2018 19:39

boer pieter schreef:
rvm schreef: Gemiddeld celgetal van de laatste drie maanden lag op 81 (alles vaarzen bijna aan het eind van de lactatie).

zo laag vind ik dat celgetal nou ook weer niet, bij alleen vaarzen :idea: .
Net ff nagekeken, maar hier de hoogste vaars zit op 39, rest allemaal lager (y) en hoogste 2e kalfs zit op 77
Zo zou het volgens mij ook ongeveer horen te zijn, daar zeg ik niet mee, dat we nooit uierontsteking hebben in de 1e 2 lijsten.
Maar buiten die gevallen horen ze gewoon ruim onder de 100 te zitten :idea:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor john jakobs » za maart 10, 2018 19:49

G.U. schreef:In een week :shock: gaat dat zo mal bij jullie?

als het 30 graden is mag je dat per week uitdrukken van mijn . had er ook maand bij staan wa
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » za maart 10, 2018 20:22

john jakobs schreef:
G.U. schreef:In een week :shock: gaat dat zo mal bij jullie?

als het 30 graden is mag je dat per week uitdrukken van mijn . had er ook maand bij staan wa

Gelukkig wordt het hier nooit 30+grade
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor rvm » za maart 10, 2018 20:47

john jakobs schreef:cel getal zegt mij niet alles hoeveel uierontsteking gevallen heb je in de week maand op 100 koeien

Afgelopen 10 maanden twee stuks op 76 koeien. Tweede geval anderhalve dag na het eerste geval, die zitten nu met celgetal op 151 en 28
rvm

Berichtdoor Richt » zo maart 11, 2018 08:56

Wat heb je er nu eigenlijk in zitten?

En wat kost wat je nu hebt op jaar basis in vergelijking met milkrite?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor rvm » zo maart 11, 2018 14:30

Ik heb er nu nog de gewone ronde voeringen inzitten die er al in zaten toen de installatie uit NL kwam :oops: Hoog tijd dus om die te vervangen. Voor de andere helft van m'n melkstal moet ik nog alle voeringen en tepelbekers hebben, ik melk nog maar aan een kant.

Die mannen zouden eerst even langskomen om bij een natte meting te kijken hoe de situatie werkelijk is en wat het kan worden. Dan pas kan ik cijfers op een rijtje zetten.
rvm

Vorige

Keer terug naar Koe en melken