Tepelvoering

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Tepelvoering

Berichtdoor Henk » vr jul 22, 2016 11:15

Vorig jaar alle klauwen de korte pulsatieslangetjes vervangen. Laatste maand beginnen ze allemaal voor de voet op in te scheuren en dat vind ik ruim vroeg :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor APPELMOES » vr jul 22, 2016 11:19

Henk schreef:Vorig jaar alle klauwen de korte pulsatieslangetjes vervangen. Laatste maand beginnen ze allemaal voor de voet op in te scheuren en dat vind ik ruim vroeg :?

Milkrite nemen
APPELMOES

Berichtdoor M.Agri » vr jul 22, 2016 14:14

Sander schreef:
M.Agri schreef:Diverse merken laten bij het moederbedrijf van Milkrite (Avon) hun "originele" tepelvoeringen maken.

er zit dus volgens jou geen verschil in imitatie en origineel? geldt dat ook voor melkslangen?

De rubber samenstelling die Avon gebruikt voor tepelvoeringen is hetzelfde; uitvoering kan verschillen.
Tussen imitatie en originele melkslangen zit verschil, hoewel er ook prima imitatie slangen worden gemaakt.
M.Agri

Beroep: Verkoop van tepelvoeringen
Interesses: Melktechniek

Berichtdoor Sander » vr jul 22, 2016 14:18

wat is verschil in levensduur tussen imitatie en origineel
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor M.Agri » vr jul 22, 2016 18:32

Sander schreef:wat is verschil in levensduur tussen imitatie en origineel

Is niet op voorhand te zeggen; er zijn voor zowel origineel als imitatie goede en minder goede kwaliteit melkslangen.
M.Agri

Berichtdoor Sander » vr jul 22, 2016 20:32

je kunt zo de politiek in
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor melkkoeienboer » ma jul 25, 2016 23:07

M.Agri schreef:
Sander schreef:
M.Agri schreef:Diverse merken laten bij het moederbedrijf van Milkrite (Avon) hun "originele" tepelvoeringen maken.

er zit dus volgens jou geen verschil in imitatie en origineel? geldt dat ook voor melkslangen?

De rubber samenstelling die Avon gebruikt voor tepelvoeringen is hetzelfde; uitvoering kan verschillen.
Tussen imitatie en originele melkslangen zit verschil, hoewel er ook prima imitatie slangen worden gemaakt.

Dus zoals jij schrijft zijn de originele ws 10029 hetzelfde als de ws029u van milkrite? Zitten er nu 9 melkingen in, koei reageren veel beter qua gedrag tov de laatste paar jaar met originele
melkkoeienboer

Beroep: melkveehouder
Interesses: voeding,fokkerij,stalbouw

Berichtdoor M.Agri » di jul 26, 2016 21:21

Antwoord op melkkoeienboer.
Of de originele 10029 ook bij Avon worden gemaakt weet ik niet; ik heb niet gezegd dat alle melkmachinefabrikanten er hun tepelvoeringen laten maken. Er zijn merken die bij meerdere fabrieken hun tepelvoeringen laten maken.
Fijn dat de WS029U jou goed bevalt. Een ander voordeel is dat de Milkrite tepelvoeringen met ronde schacht t.o.v. de originele scherp zijn geprijsd. (zie hiervoor onze website: http://www.milkritetepelvoeringen.nl)
M.Agri

Berichtdoor HoK » di jul 26, 2016 21:40

We gebruiken al een tijdje milkrite WS029U in onze robots (A3 Next). Lely raadt aan ze na 2500 melkingen te vervangen. Vaak doen wij ze naar 3300 melkingen. Maar dan is het niet echt dat het rubber poreus is geworden. De voeringen zijn dan nadat ik ze uit de beker heb gehaald 1 cm uitgerekt. Degelijke voeringen.

Het enige wat ik me afvraag is of driehoekig beter melkt t.o.v. rond.
HoK

Berichtdoor M.Agri » di jul 26, 2016 22:04

HoK schreef:We gebruiken al een tijdje milkrite WS029U in onze robots (A3 Next). Lely raadt aan ze na 2500 melkingen te vervangen. Vaak doen wij ze naar 3300 melkingen. Maar dan is het niet echt dat het rubber poreus is geworden. De voeringen zijn dan nadat ik ze uit de beker heb gehaald 1 cm uitgerekt. Degelijke voeringen.

Het enige wat ik me afvraag is of driehoekig beter melkt t.o.v. rond.

Probeer eens de TLC A2 (driehoekig zonder beluchting) met kopbeluchting robot opnieuw afstellen.
M.Agri

Berichtdoor HoK » di jul 26, 2016 22:09

M.Agri schreef:
Probeer eens de TLC A2 (driehoekig zonder beluchting) met kopbeluchting robot opnieuw afstellen.

Past die ook in A3's? Kan de volgende bestelling best 2 setjes meebestellen. Dan kan ik het proberen.
HoK

Berichtdoor M.Agri » di jul 26, 2016 22:35

HoK schreef:
M.Agri schreef:

Past die ook in A3's? Kan de volgende bestelling best 2 setjes meebestellen. Dan kan ik het proberen.

Ook in A3; TLC past alleen als er nu ook met een rubber voering wordt gemolken; bekers voor siliconen tepelvoeringen hebben een andere lengte.
M.Agri

Berichtdoor Petro Pelgrum » za sep 10, 2016 20:56

Zijn er nog veehouders die bekend zijn met het Duitse bedrijf Siliconform, die ook siliconen tepelvoeringen verkopen?
Petro Pelgrum

Berichtdoor wim van ginkel » za sep 10, 2016 21:28

Petro Pelgrum schreef:Zijn er nog veehouders die bekend zijn met het Duitse bedrijf Siliconform, die ook siliconen tepelvoeringen verkopen?

niet meer tevreden met de milkrites petro ?
soms ben ik er en soms niet
wim van ginkel

Beroep: veehouder
Interesses: vrouwen voeding economie

Berichtdoor Petro Pelgrum » za sep 10, 2016 22:17

wim van ginkel schreef:
Petro Pelgrum schreef:Zijn er nog veehouders die bekend zijn met het Duitse bedrijf Siliconform, die ook siliconen tepelvoeringen verkopen?

niet meer tevreden met de milkrites petro ?

Die zitten sinds vorig jaar december niet meer in, slecht leegmelken. Nu Siliconen van Siliconform.
Melk goed maar er werd door de verkoper van Duitsland vanuit gegaan dat je dezelfde spoeljetters van De Laval kunt gebruien.
Past precies maar te precies. Er kan geen spoelwater tussen de tepelvoering en de spoeljetters komen en nu zijn de koppen vd tepelvoeringen smerig en ook de spoeljetters zijn smerig.
Voor een paar maand geleden aan de verkoper gemeld en hij zegt dat het met het spoelen heeft te maken. Het eerste spoelwater mag niet warmer zijn dan 30 graden zegt hij anders slaan de melkrresten neer. Dan had toch het kimgetal niet 3 kunnen zijn. ZE hebben zelf wel goede spoeljetters maar die kosten 100€ per set :shock:
Hij had dat gelijk moeten melden dat je het best die spoeljetters van hun erbij moeten nemen.
Hij zegt ook dat er meer veehouders deze combinatie hebben en geen problemen daarmee hebben 8)
Ik heb gevraagd of hij een set spoeljetters op kan sturen en dan te laten zien dat het niet aan het spoelen ligt maar aan de combinatie tepelvoeringen en spoeljetters.
Ik moest ze wel eerst betalen voordat hij ze opstuurd. :no: Dacht het toch niet.
Petro Pelgrum

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken