Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za jun 23, 2018 17:33

Kasé5 schreef:
Hookwood Holsteins schreef:
Kasé5 schreef:

Waar heb ik toch zoiets gezien?

Moet je trouwens niet aan het maaien of vergeet je dat je hier ook nog wat hebt staan?

Haha, ja klopt :wink:

Moet toch laten zien dat het een groeizaam stuk is :) :idea:
Bedoeling is hooierij voor drogen/jongvee. Koop alle jaren nog struktuur bij van OTP en daar wordt ik beetje arm van als je tevens alle jaren kuilverharding bij moet leggen.
Ondanks topzomer al 2 weken niet echt hooiweer en heb geen haast maar het lijkt komende week te kunnen :yes:

(y)
Hookwood Holsteins

Berichtdoor king » za jun 23, 2018 21:34

Kasé5 schreef:Ze moeten zo langzamerhand uitkijken met dat herverdelen :yes:
Hoorde van RMO-trucker dat ze op groot bedrijf elke 3 dagen een volle truck "weidemelk" ophalen waar er altijd maar een paar koeien buiten lopen zegt hij omdat er een gemengd rantsoen voor ligt én een vracht vers gras.
Bedrijf harkt wel halve ton weidepremie binnen.

die moet eigenlijk extra premie krijgen :mrgreen: , die heeft vrije uitloop koeien :roll: (net als wij) :wink:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor auke » zo jun 24, 2018 09:04

even klagen bij je ledenraadslid. Geen idee of het helpt maar dan kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet wisten.

Qlip man spoorde niet
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Kasé5 » zo jun 24, 2018 11:39

Als ze serieus willen vergoeden moeten ze daar ook naar handelen.
Deed jaren mee voor deelweidegang. Elk jaar controle, ook onverwachts want blijkbaar hoor je dan bij een verdachte groep ofzo :?
Vorig jaar had ik s morgens veearts gehad voor drachtcontrole en qlipper viel erover dat er 2 te weinig buiten liepen.
Tevens was m'n kavelpad niet vuil :shock: . Ik zeg moet ik de pinken 2x per dag de stal injagen om ze een knuffel te geven? Nee zei die maar die vraag staat in m'n ipad...
Gaat bij ons om paarduizend euro en als je dan wel een halve ton zo uitdeelt... ga ik liever in discussie met rr dan met m'n gezin om ze elke x weer te mobiliseren te helpen bij jongvee uitlaten/opzetten :yes:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Vorige

Keer terug naar Koe en melken