Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor opelmanta » za aug 25, 2018 20:36

Mellek schreef:Vorige keer wel gehad dat ze toch nog een spoortje van tetra's gevonden hadden, was geen probleem maar was een koe met nageboorte schoongemaakt en wachttijd was al voorbij.
De standaard strikvraag van Qlip: "Spuit je die koe met baarmoederontsteking uit met tetra?"
Nee mevrouw, dat spuit ik in de nek.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Talis » di aug 28, 2018 10:56

opelmanta schreef:
Mellek schreef:Vorige keer wel gehad dat ze toch nog een spoortje van tetra's gevonden hadden, was geen probleem maar was een koe met nageboorte schoongemaakt en wachttijd was al voorbij.
De standaard strikvraag van Qlip: "Spuit je die koe met baarmoederontsteking uit met tetra?"
Nee mevrouw, dat spuit ik in de nek.

nee die spuit ik tochtig wordt ze wel schoon. gebruik het enkel bij dikke hakken.. :wink: :yes:
Talis

Berichtdoor h.groothuis » wo sep 12, 2018 07:00

Vandeweek hercontrole weidegang gehad ...man vond het dik voormekaar (y) vroeg hij of ik nog een verbeterpunt had wat ze met de controleurs konden bespreken....beter met mekaar op 1 lijn komen heb ik aangegeven...
h.groothuis

Berichtdoor Gerben77 » do dec 06, 2018 19:16

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jurjen » do dec 06, 2018 19:48

jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Kasé5 » vr dec 07, 2018 13:00

Dit is door mensen die wij betalen in elkaar gezet. :cry:
Tis echt goed dat de publieke opinie een heel klein beetje begint te kantelen want anders...
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor koein » za dec 08, 2018 12:10

Wij voldoen zonder al te veel aanpassing aan bijna alle eisen., Bijna, want met een gemengd bedrijf is de 40% blijvend grasland natuurlijk onhaalbaar, conclusie; mag niet leveren voor topmelk (n)
Jarenlang gehoord dat het gemengde bedrijf zo duurzaam was :roll:
koein

Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor sivert » zo dec 09, 2018 14:27

De meeste dingen kunnen wij nog wel aan voldoen, maar bij grasland vernieuwing haken we af. We zitten hier in NAM-gebied wat ongelijke bodemdaling met zich mee brengt. Afgelopen jaar hebben we nog 18 ha doodgespoten en gedraineerd, gekilverd en opnieuw ingezaaid (alles voor eigen rekening, schade door bodemdaling wordt niet betaald door de NAM). We zitten op zware klei dus ruilen met akkerbouw zodat die de kweek opruimt is ook niet aan de orde. Voor de rest weiden we, hebben een zeer groot deel blijvend grasland, doen aan agrarisch natuurbeheer (12 ha plas-dras en kruidenrijk grasland) maar blijkbaar is dat niet voldoende.
sivert

Berichtdoor opelmanta » zo dec 09, 2018 15:38

Maakt voor jouw voorlopig niet veel uit lijkt mij. Bedum wordt voorlopig toch geen top-line melk.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor sivert » zo dec 09, 2018 16:12

opelmanta schreef:Maakt voor jouw voorlopig niet veel uit lijkt mij. Bedum wordt voorlopig toch geen top-line melk.

Klopt helemaal. Ik maak me er ook niet druk om. Al met al een heel verhaal en uiteindelijk zijn ze maar 200 boeren nodig, dat is slechts 2%. Een hoop drukte om niks.
sivert

Berichtdoor Gerben77 » di dec 11, 2018 15:20

Geen qlip.......maar ned boer in nederland die te maken heeft met klagende buren in de Eiffel (west duitsland)..en dan maar probeert bio te worden om zo minder weerstand tegen zijn bedrijf te krijgen :

ttps://swrmediathek.de/player.htm?show=ed0a56f2-fa22-11e8-9a07-005056a12b4c&fbclid=IwAR1EboWmQY2TguaktyLkjZnpLBqmjpFGCRQFQ52eV_aXZW1bW_RkhDw4elI
Gerben77

Berichtdoor Jozef » di dec 11, 2018 16:33

Gerben77 schreef:Geen qlip.......maar ned boer in nederland die te maken heeft met klagende buren in de Eiffel (west duitsland)..en dan maar probeert bio te worden om zo minder weerstand tegen zijn bedrijf te krijgen :

ttps://swrmediathek.de/player.htm?show=ed0a56f2-fa22-11e8-9a07-005056a12b4c&fbclid=IwAR1EboWmQY2TguaktyLkjZnpLBqmjpFGCRQFQ52eV_aXZW1bW_RkhDw4elI

https://swrmediathek.de/player.htm?show ... _RkhDw4elI

Je was de h vergeten mee te nemen :wink:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Gerben77 » di dec 11, 2018 20:30

bedankt jozef (y)
Gerben77

Vorige

Keer terug naar Koe en melken