Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor boer pieter » zo mei 14, 2017 18:13

Ze zijn echt van het pad af in Nederland of niet
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo mei 14, 2017 18:25

bertus schreef:
poekske schreef:Bij ons komen ze gewoon binnen zonder bellen.

Hier kunnen ze ook komen zonder bellen. Dat heb ik vorig jaar nog gehad, ik was niet thuis maar ze belden mij dat ik direkt moest komen anders zou dat gevolgen hebben.

Wat voor controle was dat dan?

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor bertus » zo mei 14, 2017 18:48

een onaangekondigde Qlip controle, hier waren ze in de loop van de middag dus waren de boxen en roosters en dergelijke wel schoon maar ze zeiden dat ze ook onaangekondigd om 9 uur kunnen komen en dan heeft vast nog niet iedereen de boel allemaal klaar.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor hendrik83 » zo mei 14, 2017 22:16

bertus schreef:een onaangekondigde Qlip controle, hier waren ze in de loop van de middag dus waren de boxen en roosters en dergelijke wel schoon maar ze zeiden dat ze ook onaangekondigd om 9 uur kunnen komen en dan heeft vast nog niet iedereen de boel allemaal klaar.

yup hier een keer gehad 's ochtends 10 uur daags na de kerst :no:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor van wijk » zo mei 14, 2017 23:01

NVWA komt zonder bericht.
COKZ (whatever) komt zonder bericht.
Waterschap/milieu komt zomaar achterom.
SKAL ( voor t bio) mag onaangekondigd komen. En als ze aangekondigd zijn moet je een hele stapel papier klaar hebben.
Iedereen die wat verwerkt moet dikke mappen van HACCP altijd paraat hebben.
Alleen Qlip weet niet precies of ze nou van de zuivel of van de wet zijn.... die bellen op dat ze morgen een onaangekondigde controle komen doen :D :D :D
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo mei 14, 2017 23:43

bertus schreef:een onaangekondigde Qlip controle, hier waren ze in de loop van de middag dus waren de boxen en roosters en dergelijke wel schoon maar ze zeiden dat ze ook onaangekondigd om 9 uur kunnen komen en dan heeft vast nog niet iedereen de boel allemaal klaar.

Ik ben nog wel eens een dag van huis. Kan dan niet zo maar weer thuis zijn. Ze kijken maar rond en komen dan maar weer als ik thuis ben. Agenda is hier best vol.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Henk » di mei 16, 2017 13:32

van wijk schreef:NVWA komt zonder bericht.
COKZ (whatever) komt zonder bericht.
Waterschap/milieu komt zomaar achterom.
SKAL ( voor t bio) mag onaangekondigd komen. En als ze aangekondigd zijn moet je een hele stapel papier klaar hebben.
Iedereen die wat verwerkt moet dikke mappen van HACCP altijd paraat hebben.
Alleen Qlip weet niet precies of ze nou van de zuivel of van de wet zijn.... die bellen op dat ze morgen een onaangekondigde controle komen doen :D :D :D

Gisteren milieucontrole van het Waterschap. Komen idd onaangekondigd :yes: Ik had geen tijd voor die gasten en gezegd dat ze het zelf wel konden vinden :yes: en dat ze bij vragen of problemen maar eff moezze bellen op mn cellfeun :yes:
Verder is het tuuk finaal van de pot gerukt wanneer ze onaangekondigd komen en je er zelf niet bent, dat ze dreigen dat je asap moet komen :x Dat schiet ook lekker op wanneer je bij wijze van spreken op een paar uur rijden van thuis zit :roll:

Jaren geleden de (toen nog) AID op de dam voor oormerkcontrole en veemutaties. Ik stond op het punt om naar de fysio te gaan.
Ik zei dat ie zn plan maar moest trekken en dat ik over een klein uurtje weer terug was :yes: En dat was prima (y)
Kijk, dat op de usa farms iedereen onaangekondigd kan komen aanwapperen is logisch wanneer er 24 uur per dag mensen aanwezig zijn :yes: maar op 1 mans bedrijven ben je nogal wat minder flexibel :idea:
Ons 10 zegt tegen iedereen die onaangekondigd achterom komt 'ge staat niet in de agenda, bel maar voor een afspraak!'
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arie » di mei 16, 2017 18:31

Henk schreef:Gisteren milieucontrole van het Waterschap. Komen idd onaangekondigd :yes: Ik had geen tijd voor die gasten en gezegd dat ze het zelf wel konden vinden :yes: en dat ze bij vragen of problemen maar eff moezze bellen op mn cellfeun :yes:

Hier kwamen ze mestbassin controleren, ik was niet thuis, kreeg later een brief dat ik het KIWA certificaat moest nazenden. Dat gedaan, alles in orde, maar ik kreeg toch wel 3 % korting op toeslagrechten. Bezwaar gemaakt, en warempel, ze hebben het terug gezet naar 1% :evil: Verschillende keren nog over gebeld, maar er is niemand van die kloothommels die mij kan vertellen wat ik nou eigenlijk verkeerd gedaan heb.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor jan.nl » di mei 16, 2017 20:41

Gisteren belde vrouwtje van Qlip controle,morgen kom ik langs.Ik vertelde haar dat ik elders was en er dus niet bij kon zijn.
Ze bleef stug volhouden dat ze moest komen,alleen de fabriek kan het cancelen :|
Maar ga op vergadermaandag maar de stropdas van je fabriek bellen (n) Uiteindelijk wel gelukt :!:
En wat denk je ,komt het Qlip vrouwtje dinsdagmorgen hier vrolijk een bezoek brengen :|
Ze kon gelijk weer terug de auto in :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Frans V » di mei 16, 2017 23:24

jan.nl schreef:

Gisteren belde vrouwtje van Qlip controle,morgen kom ik langs.Ik vertelde haar dat ik elders was en er dus niet bij kon zijn.
Ze bleef stug volhouden dat ze moest komen,alleen de fabriek kan het cancelen :|
Maar ga op vergadermaandag maar de stropdas van je fabriek bellen (n) Uiteindelijk wel gelukt :!:
En wat denk je ,komt het Qlip vrouwtje dinsdagmorgen hier vrolijk een bezoek brengen :|

Liep je zo ver achter met poetsen en de admin :wink:
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor G.U. » di mei 16, 2017 23:40

Arie schreef:
Henk schreef:Gisteren milieucontrole van het Waterschap. Komen idd onaangekondigd :yes: Ik had geen tijd voor die gasten en gezegd dat ze het zelf wel konden vinden :yes: en dat ze bij vragen of problemen maar eff moezze bellen op mn cellfeun :yes:

Hier kwamen ze mestbassin controleren, ik was niet thuis, kreeg later een brief dat ik het KIWA certificaat moest nazenden. Dat gedaan, alles in orde, maar ik kreeg toch wel 3 % korting op toeslagrechten. Bezwaar gemaakt, en warempel, ze hebben het terug gezet naar 1% :evil: Verschillende keren nog over gebeld, maar er is niemand van die kloothommels die mij kan vertellen wat ik nou eigenlijk verkeerd gedaan heb.

Controleurs moeten zich eerst melden bij de voordeur voor ze ook maar één stap verder het erf op zetten. Heeft iets met huisvredebreuk en onrechtmatig verkregen bewijs te maken
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » di mei 16, 2017 23:52

Frans V schreef:
jan.nl schreef:

Liep je zo ver achter met poetsen en de admin :wink:

Je kan hier van de vloer eten :D ,controleren kan ik zelf ook wel :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Arie » wo mei 17, 2017 00:04

G.U. schreef:
Arie schreef:

Controleurs moeten zich eerst melden bij de voordeur voor ze ook maar één stap verder het erf op zetten. Heeft iets met huisvredebreuk en onrechtmatig verkregen bewijs te maken

Ja... ze zijn bij mn moeder van bijna 70 aan de deur geweest. Die wist natuurlijk helemaal niks over dat bassin.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Talis » wo mei 17, 2017 11:55

Je kan hier van de vloer eten :D [/quote

er ligt genoeg?? :D
Talis

Berichtdoor Richt » do mei 18, 2017 09:08

Arie schreef:
G.U. schreef:
Arie schreef:Hier kwamen ze mestbassin controleren, ik was niet thuis, kreeg later een brief dat ik het KIWA certificaat moest nazenden. Dat gedaan, alles in orde, maar ik kreeg toch wel 3 % korting op toeslagrechten. Bezwaar gemaakt, en warempel, ze hebben het terug gezet naar 1% :evil: Verschillende keren nog over gebeld, maar er is niemand van die kloothommels die mij kan vertellen wat ik nou eigenlijk verkeerd gedaan heb.

Ja... ze zijn bij mn moeder van bijna 70 aan de deur geweest. Die wist natuurlijk helemaal niks over dat bassin.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Moeders zit neem ik aan niet meer in het bedrijf? Kunnen ze net zo goed de buren gaan vragen...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken