Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo sep 24, 2017 14:00

bertus schreef:
G.U. schreef:
hendrik83 schreef:Ja ik wou ze op de keukentafel zetten

Maar mijn punt is wat is vanuit rfc het probleem dat ze daar staan

Heeft niks met melkkwaliteit te maken maar met het idee dan elke boerderij een reclamebord is voor campina en maaslander en chocomel etc

dat is ook al een kul argument want de meeste consumenten weten niets eens dat chocomel bij frieslandcampina vandaan komt en dan wordt die ook nog eens in Duitsland gemaakt ipv in Nederland.

België als ik de code mag geloven die hier op het Chocomelpak staat.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor JG ten Kate » zo sep 24, 2017 14:36

hendrik83 schreef:Yup. onder alleen wat bijgewerkt dat was nog goed en al dubbel. Boven dakkapellen vernieuwd en overal dubbel glas gekregen.
Vorige week geruild met mijn ouders dus nu wonen wij op de boerderij en mijn ouders waar we eerst woonden. Daarom staan die elementen er nog ik wou ze eerst om een bestaande plaat zetten maar later besloten een sleufsilo erbij te maken maar met de verhuizing eerst kosten genoeg dus eerst maar eens een jaartje uitgesteld :roll:

Snap niet dat je zelf elke dag tegen die troep in je voortuin aan wil kijken. Heb je geen hoekje achter de stal over?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien

Berichtdoor G.U. » zo sep 24, 2017 15:49

Hookwood][quote="G.U. schreef:
hendrik83 schreef:Ja ik wou ze op de keukentafel zetten

Maar mijn punt is wat is vanuit rfc het probleem dat ze daar staan

Heeft niks met melkkwaliteit te maken maar met het idee dan elke boerderij een reclamebord is voor campina en maaslander en chocomel etc

dat is ook al een kul argument want de meeste consumenten weten niets eens dat chocomel bij frieslandcampina vandaan komt en dan wordt die ook nog eens in Duitsland gemaakt ipv in Nederland.

België als ik de code mag geloven die hier op het Chocomelpak staat.[/quote]
Wordt in nederland gemaakt en in belgie verpakt. Daarom staat er een begische code op
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » ma sep 25, 2017 08:20

JG ten Kate schreef:
hendrik83 schreef:Yup. onder alleen wat bijgewerkt dat was nog goed en al dubbel. Boven dakkapellen vernieuwd en overal dubbel glas gekregen.
Vorige week geruild met mijn ouders dus nu wonen wij op de boerderij en mijn ouders waar we eerst woonden. Daarom staan die elementen er nog ik wou ze eerst om een bestaande plaat zetten maar later besloten een sleufsilo erbij te maken maar met de verhuizing eerst kosten genoeg dus eerst maar eens een jaartje uitgesteld :roll:

Snap niet dat je zelf elke dag tegen die troep in je voortuin aan wil kijken. Heb je geen hoekje achter de stal over?

Zat ik ook al te denken :oops: Nu is de gemiddelde Frysk een heel dotje rauwer dan den gemiddelden mensch :wink: en er zal best wel een verklaarbare reden zijn waarom je zoiets voor je huis zet :yes:

In de stad zouden ze het 'kunst' noemen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » ma sep 25, 2017 10:02

Henk schreef:
JG ten Kate schreef:

Zat ik ook al te denken :oops: Nu is de gemiddelde Frysk een heel dotje rauwer dan den gemiddelden mensch :wink: en er zal best wel een verklaarbare reden zijn waarom je zoiets voor je huis zet :yes:

In de stad zouden ze het 'kunst' noemen :yes:

Vanuit huis zie je ze alleen als je op de televisie gaat zitten en aangezien dat zo,n plat ding is zit dat niet zo comfortabel. Verders is dit het enige plekje waar ze niet in de weg staan + dat dit vlakbij de oorspronkelijke bestemming is. Blijft mijn vraag wat het probleem van rfc is van die dingen
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Sander » ma sep 25, 2017 11:24

ik neem aan dat je dat aan rfc hebt gevraagd
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » ma sep 25, 2017 11:37

is hier ook zo ze bemoeien zich over al mee (n) net miljeu controle gehad ook altijd moeilijk doen over putjes en ed maar goed ben weer goed gekeurt voor 3 jaar 8) 8)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor hendrik83 » ma sep 25, 2017 11:46

Yup
Antwoord is hierboven al genoemd de consument wil het.
We krijgen hier regelmatig burgers over de vloer varieerend van stagaires tot een creche die lammetjes komen bekijken of klanten in de trimsalon van vrouwlief. maar nog nooit een horen klagen over dergelijke dingen. wel heel vaak de vraag of de koeien buiten lopen. Je wilt niet weten hoe vaak dat gevraagd wordt midden in de winter en dan verbaasd zijn dat ze winters op stal blijven :roll:
Maar als ik dat zeg tegen die rfc muts dan denkt die dat de mensen het niet durven te zeggen. de consument is tegenwoordig immers nogal bleu. Ik heb tegen haar gezegd als je ze er weg wil hebben doe je het zelf maar maar ik doe het niet eerder dan dat ik ze nodig ben
hendrik83

Berichtdoor boer pieter » ma sep 25, 2017 14:00

stoere praat :mrgreen: :mrgreen: tot ze je tank niet meer legen, moet je eens zien hoe snel je een ander plekje hebt gevonden 8) 8) maar ik vind ook dat het nergens over gaat ,maar hrb ook door de jaren heen geleert dat je tegen goliat niet kunt winnen :no:
boer pieter

Berichtdoor Henk » ma sep 25, 2017 15:14

hendrik83 schreef:Yup
Antwoord is hierboven al genoemd de consument wil het.
We krijgen hier regelmatig burgers over de vloer varieerend van stagaires tot een creche die lammetjes komen bekijken of klanten in de trimsalon van vrouwlief. maar nog nooit een horen klagen over dergelijke dingen. wel heel vaak de vraag of de koeien buiten lopen. Je wilt niet weten hoe vaak dat gevraagd wordt midden in de winter en dan verbaasd zijn dat ze winters op stal blijven :roll:
Maar als ik dat zeg tegen die rfc muts dan denkt die dat de mensen het niet durven te zeggen. de consument is tegenwoordig immers nogal bleu. Ik heb tegen haar gezegd als je ze er weg wil hebben doe je het zelf maar maar ik doe het niet eerder dan dat ik ze nodig ben

Heel bijzonder. Ook wij hebben totaan vorig jaar geregeld groepen gehad van diverse pluimage :yes: scholen, Rotaryclubs, oldtimerclub, de gewone burger etc etc :yes:
Er werd soms wel es gevraagd waarom de koeien niet buiten liepen maar na enige uitleg had men er unaniem begrip voor en waren ze het er over eens dat de koeien best happy leken op stal :yes:

Denk dr aan dat het gros van de consumenten achter ons staat :idea: Een wat kleinere groep boeit het niet en slechts een paar procent zit altijd te mekkeren en kun je het nooit goed voor doen :no: veelal vegans :idea:

Tis een merkwaardig signaal van RFC om de oren te laten hangen naar die paar procent, terwijl het voor hen toch nooit genoeg is voordat alle koeien NL uit zijn...
Maar goed, dat is ook zo met de KLW; volgens iedereen behalve RFC momenteel nog ongeschikt :idea: terwijl RFC er grote concequenties aan hangt...

Henk

Berichtdoor hendrik83 » ma sep 25, 2017 16:37

boer pieter schreef:stoere praat :mrgreen: :mrgreen: tot ze je tank niet meer legen, moet je eens zien hoe snel je een ander plekje hebt gevonden 8) 8) maar ik vind ook dat het nergens over gaat ,maar hrb ook door de jaren heen geleert dat je tegen goliat niet kunt winnen :no:

Dat andere plekje heb ik al gevonden maar daar moet eerst een zandbed gemaakt worden zodat ik ze niet nog een keer hoef te verplaatsen :mrgreen:
hendrik83

Berichtdoor boer pieter » ma sep 25, 2017 16:51

(y)
boer pieter

Berichtdoor Talis » di sep 26, 2017 04:43

Heel bijzonder. Ook wij hebben totaan vorig jaar geregeld groepen gehad van diverse pluimage :yes: scholen, Rotaryclubs, oldtimerclub, de gewone burger etc etc :yes:
Er werd soms wel es gevraagd waarom de koeien niet buiten liepen maar na enige uitleg had men er unaniem begrip voor en waren ze het er over eens dat de koeien best happy leken op stal :yes:

Denk dr aan dat het gros van de consumenten achter ons staat :idea: Een wat kleinere groep boeit het niet en slechts een paar procent zit altijd te mekkeren en kun je het nooit goed voor doen :no: veelal vegans :idea:

Tis een merkwaardig signaal van RFC om de oren te laten hangen naar die paar procent, terwijl het voor hen toch nooit genoeg is voordat alle koeien NL uit zijn...
Maar goed, dat is ook zo met de KLW; volgens iedereen behalve RFC momenteel nog ongeschikt :idea: terwijl RFC er grote concequenties aan hangt...[/quote]

Dat denk je toch niet echt henk neem ik aan.
Talis

Berichtdoor Henk » di sep 26, 2017 08:29

Wat :?:

Henk

Berichtdoor hendrik83 » di sep 26, 2017 10:08

Talis schreef:Heel bijzonder. Ook wij hebben totaan vorig jaar geregeld groepen gehad van diverse pluimage :yes: scholen, Rotaryclubs, oldtimerclub, de gewone burger etc etc :yes:

Maar goed, dat is ook zo met de KLW; volgens iedereen behalve RFC momenteel nog ongeschikt :idea: terwijl RFC er grote concequenties aan hangt...

Dat denk je toch niet echt henk neem ik aan.[/quote]

Ik ben het eigenlijk wel met Henk eens, Denk alleen dat het gros het geen ene moer boeit en een wat kleinere groep achter ons staat.
hendrik83

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken