Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor pinguin » di aug 07, 2018 19:43

Je weet toch niet wanneer die controle is??

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di aug 07, 2018 22:40

pinguin schreef:Je weet toch niet wanneer die controle is??

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

De gewone Qlip controle wel maar de weidegangcontrole niet idd.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Talis » do aug 23, 2018 12:06

vandaag wel qlip controle gehad. alles weer in orde bevonden. Ook geen nieuwe dingen. ja tanklokaal moet geventileerd kunnen worden..
Talis

Berichtdoor wit » do aug 23, 2018 12:17

Talis schreef:vandaag wel qlip controle gehad. alles weer in orde bevonden. Ook geen nieuwe dingen. ja tanklokaal moet geventileerd kunnen worden..

Was hier vorig jaar ook de enige opmerking.
Tanklokaal kon wel geventileerd worden maar niet met buitenlucht :?
Nu maar een ventilatieroostertje in de voorgevel laten zetten.
Onzinnig regeltje natuurlijk,maar als alle onzinnige regeltjes niet meer kosten als dit roostertje zou ik dik tevreden zijn.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Mellek » do aug 23, 2018 14:27

Gisterochtend melk opgehaalt, gistermiddag gebelt vanuit Amersfoort, we zouden vandaag 's ochtends weer gebelt worden, krijg nu net een e-mail:

23 aug 15:02 Beste leden melkveehouders,

Op woensdag 22 augustus is er een positieve vracht geleverd. Hierover bent u reeds telefonisch ingelicht. Hierbij is aangegeven dat de betreffende vracht onderzocht zal worden en u hier vanochtend verdere toelichting over zou hebben ontvangen. Door een miscommunicatie bij Qlip is dit onderzoek vandaag echter niet uitgevoerd. Om deze reden kunnen wij op dit moment geen uitslag met u delen. Onze welgemeende excuses hiervoor. Qlip zal de test zo snel mogelijk uitvoeren en u kunt morgen van ons uitsluitsel verwachten.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Nogmaals onze excuses voor de vertraging, we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk wordt ingelicht.

Geweldig toch, prutsers, zitten 5 boeren in die vracht, ik lig er niet van wakker hoor, gebruik vrijwel geen antibiotica maar wil wel rap weten dat het niet bij mij vandaan komt. Moet toch niet zo moeilijk zijn om 5 melkmonsters even een delvo-test te doen??
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor G.U. » do aug 23, 2018 14:34

Ik kijk nergens meer van op. Had vorige maand bij vijf tankvol geen gehaltenuitslag. Heb ik achteraan gemaild. Met het warme weer zijn de monsters boven de 8 graden geweest en waren daarom weggegooid maar er werd mij verzekerd dat dat in de toekomst nooit weer gebeurd. Dan vraag ik mij af of ze het weer kunnen voorspellen of dat ze de monsters nu gekoeld opslaan :roll: :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » do aug 23, 2018 14:37

je gebruikt niet veel zeg je, maar heb je nu dan wel koeien behandelt ,anders is het snel klaar toch ,maar ze kunnen op de fabriek ook wel fouten maken hoor ik wel eens ,een maat van mij ook een keer gehad positief getest terwijl hij geen koeien had behandelt
later wel weer goed gekomen maar toch (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Mellek » do aug 23, 2018 14:51

Heb al maanden geen koeien behandelt, maar zal voor collega's die wel behandelt hebben lastige situatie zijn, kan natuurlijk ook iets van boer op vakantie en ingehuurde melker zijn. Zoiets moet toch wel prioriteit hebben. Konden mij aan telefoon ook niet vertellen of het om penicilline of om tetra's ging.
Mellek

Berichtdoor opelmanta » do aug 23, 2018 14:59

Tetra's vinden ze niet met delvo test. Kun je ook geen tankmonster van naar steunpunt brengen. Kunnen ze maar op één plek in Nederland vinden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » do aug 23, 2018 15:03

wit schreef:
Talis schreef:vandaag wel qlip controle gehad. alles weer in orde bevonden. Ook geen nieuwe dingen. ja tanklokaal moet geventileerd kunnen worden..

Was hier vorig jaar ook de enige opmerking.
Tanklokaal kon wel geventileerd worden maar niet met buitenlucht :?
Nu maar een ventilatieroostertje in de voorgevel laten zetten.
Onzinnig regeltje natuurlijk,maar als alle onzinnige regeltjes niet meer kosten als dit roostertje zou ik dik tevreden zijn.

Kan ik mij wel wat bij voorstellen. Ben je met een ander zijn eten bezig en ga je ventileren uit die stinkstal.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Arie » do aug 23, 2018 18:51

Euhm... je hebt toch een deur naar buiten toe? Hoe komt de RMO anders binnen? :) En die kun je toch open zetten? Heb je ruim voldoende ventilatie lijkt mij :wink:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor sivert » do aug 23, 2018 19:00

G.U. schreef:Ik kijk nergens meer van op. Had vorige maand bij vijf tankvol geen gehaltenuitslag. Heb ik achteraan gemaild. Met het warme weer zijn de monsters boven de 8 graden geweest en waren daarom weggegooid maar er werd mij verzekerd dat dat in de toekomst nooit weer gebeurd. Dan vraag ik mij af of ze het weer kunnen voorspellen of dat ze de monsters nu gekoeld opslaan :roll: :lol:

Wij hadden eind vorige maand ook een monster waar geen uitslag van was.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » do aug 23, 2018 19:50

sivert schreef:
G.U. schreef:Ik kijk nergens meer van op. Had vorige maand bij vijf tankvol geen gehaltenuitslag. Heb ik achteraan gemaild. Met het warme weer zijn de monsters boven de 8 graden geweest en waren daarom weggegooid maar er werd mij verzekerd dat dat in de toekomst nooit weer gebeurd. Dan vraag ik mij af of ze het weer kunnen voorspellen of dat ze de monsters nu gekoeld opslaan :roll: :lol:

Wij hadden eind vorige maand ook een monster waar geen uitslag van was.

Gebeurt wel eens vaker, ze laten ook wel eens wat vallen in het lab denk ik dan... maar vijf keer in een maand is wel wat vaak :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Talis » vr aug 24, 2018 12:11

Arie schreef:Euhm... je hebt toch een deur naar buiten toe? Hoe komt de RMO anders binnen? :) En die kun je toch open zetten? Heb je ruim voldoende ventilatie lijkt mij :wink:

nee deur is geen ventilatie. dat telt niet. Mag niks door naar binnen kunnen qua dieren e.d. Maar zit redelijk kier boven de deur. Dat was wel voldoende. Staat niet bij dat het perse een rooster van zo groot moet zijn.. man deed niet zo moeilijk.
Talis

Berichtdoor Mellek » za aug 25, 2018 19:06

opelmanta schreef:Tetra's vinden ze niet met delvo test. Kun je ook geen tankmonster van naar steunpunt brengen. Kunnen ze maar op één plek in Nederland vinden.

Nou gistermiddag 3 uur belde ze, dat is 2,5 dag na ophalen, volgende ochtend stonden ze er weer, zat bij ons niks in gelukkig.
Vorige keer wel gehad dat ze toch nog een spoortje van tetra's gevonden hadden, was geen probleem maar was een koe met nageboorte schoongemaakt en wachttijd was al voorbij.
Mellek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken