Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Henk » wo aug 17, 2016 22:05

Fijn voor je dat je dat tof vindt Sander (y) Lekker met de controleur buiten koetjes tellen. Ben je bij de 76, beginnen er een paar te lopen en moet kjoelippert weer opnieuw beginnen 8) en issie weer bijna bij de 50 begint ut te druppen en rennen er een haffel met de steert omhoog naar de stal en krijgt Sander strafpunten van kjoelippert omdat er te weinig koeien buiten lopen :|

Man man zukke controleurs zijn toch niet serieus te nemen :no: Dat ze wa nuttigs gaan doen met hun leven :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo aug 17, 2016 22:49

Henk heeft nooit geen schapen gehad cker 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Arie » wo aug 17, 2016 23:10

Staat toch in Handboek KKM dat je bij weidegangcontrole de koeien moet opstellen in rijen van 5? :D
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » do aug 18, 2016 09:10

Henk schreef:Fijn voor je dat je dat tof vindt Sander (y) Lekker met de controleur buiten koetjes tellen. Ben je bij de 76, beginnen er een paar te lopen en moet kjoelippert weer opnieuw beginnen 8) en issie weer bijna bij de 50 begint ut te druppen en rennen er een haffel met de steert omhoog naar de stal en krijgt Sander strafpunten van kjoelippert omdat er te weinig koeien buiten lopen :|

Man man zukke controleurs zijn toch niet serieus te nemen :no: Dat ze wa nuttigs gaan doen met hun leven :?

je overdrijft als zovaak. koeien tellen zal misschien voorkomen op robot bedrijven. weet de exacte regels daarvoor niet. maar op gewoon bedrijf als de onze kijken ze gewoon of koeien buiten lopen en klaar. maar dat een collega rfc-er 2 cent meer voor de melk krijgt dan jou maakt je blijkbaar niks uit. ik vind het daarom goed dat er gecontroleerd wordt.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do aug 18, 2016 09:42

Sander schreef:maar dat een collega rfc-er 2 cent meer voor de melk krijgt dan jou maakt je blijkbaar niks uit. ik vind het daarom goed dat er gecontroleerd wordt.

2 ct?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Sander » do aug 18, 2016 10:23

ik overdrijf zoals zo vaak :lol:

1 cent.

cono is twee :oops:
Sander

Berichtdoor sivert » ma aug 22, 2016 00:15

We hadden vorige week Qlip, en de controleur die we hadden was geen beste. Avuloxil wordt niet altijd om de 12 uur gebruikt, soms zit er ook een etmaal tussen. Hercontrole dus en aantonen dat je echt om de 12 uur de injector er in drukt. Gisteren direct prijs en een koe met uierontsteking. 's Morgens om 8.30 uur gespoten en 's avonds iets na achten de 2e keer, koeien worden in de robot behandeld en aan de hand van de melktijden moet je aantonen dat de koe echt om de 12 uur wordt behandeld (n) .Vervolgens de rest voor de robot, koeien eerst kuilgras + mais voeren, boxen schoon maken, laatste koeien uit het land halen, vers gras voeren en tegen 11 uur klaar. Lekker begin dus met deze verplichting. Verder lag er stof op het dakje van de A4, hadden we niet aan gedacht om schoon te maken en we waren al helemaal niet op het idee gekomen dat iemand zou kijken op een dakje op 2,5 m hoogte. Dan was er nog Norodine wat is vervangen door Dofatrim, het is hetzelfde middel maar heet anders. Had ik te laat aan gedacht om aan te passen in de computer. Vervolgens hadden de pinken een zwevende box uit de steunpoot gewipt wat leidde tot de opmerking dat de jongveestal, die een paar jaar geleden is verbouwd, in slechte staat verkeert.
Verder vroeg hij nog of ik de robots wel iedere paar uur schoon spoot (natuurlijk doe ik dat, eventjes een kwartier per robot x 3 robots is 3 kwartier per keer en dat 4 of 5 keer per dag, als je een stomme vraag stelt krijg je van mij net zo'n stom antwoord), suggereerde hij overbezetting bij de koeien (185 dieren op ongeveer 200 plaatsen) en de jongveestal (bezettingsgraad ongeveer 85-90%), wilde hij de KOM-rapportage afkeuren doordat zowel de monteur van de tank als die van Lely het 1-na-laatste rapport wel hadden gemaakt maar op net een andere plek in de map hadden gedaan als wat logisch was (Q-lipper verheugd: geen datum, wel een datum dus en ook de goede), wilde hij dat ik alle trays ging bewaren waar flesjes in hadden gezeten (Dofatrim is bij aankoop van een tray goedkoper), noteerde hij dat de koeien van 7 uur tot 17 uur buiten liepen, de koeien kunnen in die periode via de weidebox naar buiten maar de laatsten lopen tot donker buiten, dat had hij ook wel begrepen en nog wat van die dingen. Mijn vrouw had direct toen ze hem zag al door dat het foute boel was, op de een of andere manier kan die in een tel iemand doorgronden, en ze had meer dan gelijk. Ze heeft hem een hand gegeven en is direct weg gelopen, anders was het dikke ruzie geworden. Als iemand haar onrechtvaardig behandeld kan ze heel erg duidelijk zijn en dan krijg je natuurlijk een nog veel groter probleem met Qlip. Dat is al een keer met een vertegenwoordiger gebeurd (was ik niet bij) en daarna nam hij iedere keer iets mee als hij kwam, een bloemetje, een keer een mooie (reclame)paraplu en was hij poeslief.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arie » ma aug 22, 2016 08:04

Sander schreef:ik overdrijf zoals zo vaak :lol:

1 cent.

cono is twee :oops:

Nemelco: € 0.50. En deelweidegang 0.15. Als je jongvee wel buiten doet, loopt je dus maar 0.35 mis.

Jongvee buiten = deelweidegang, en dan doen ze wel zeker tellen, want je moet een kwart van je totale vee buiten hebben lopen ofzo. Dus da koeien tellen is helemaal nie zo overdreven.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Kees99 » ma aug 22, 2016 08:57

Sivert volgende keer je vrouw laten sparren met die pipo. :roll:
Kees99

Berichtdoor poekske » ma aug 22, 2016 13:00

Als je de zieke koe met de hand uitmelkt omdat ze amper melk geeeft na 12 uur om er ab in te duwen, dan kan wie qlipper dat toch niet afkeuren?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor HoK » ma aug 22, 2016 14:47

Wauw. Doorgeslagen die lui... vergeten ze dat ze met agrarisch ondernemers omgaan waar je vanuit kunt gaan dat ze goed voor hun dieren zorgen?!
HoK

Berichtdoor G.U. » ma aug 22, 2016 15:21

https://youtu.be/KjYVTLOJCxo

Dees pipo kan het wel mooi zeggen (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Robert » ma aug 22, 2016 15:52

Bovenstaande is aardig om te zien maar dat helpt in dit geval niets.

klacht indienen is het begin. http://www.qlip.nl/nl/component/tags/tag/76-klacht
Vooral over het gedrag van de man.

Verder de opdrachtgever van Qlip :? maken met een klacht.
Daar zijn die papierenmannetjes en organisaties toch gevoelig voor. Hoe meer ze van de weg zijn hoe beter.
Commerciële controleorganisaties moet je flink veel nawerk verzorgen. Die clubs willen een boterham verdienen en moeten net als de politie bonnen uitschrijven, anders doen ze hun werk niet goed. fijn :?
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Henk » ma aug 22, 2016 17:27

sivert schreef:We hadden vorige week Qlip, en de controleur die we hadden was geen beste. Avuloxil wordt niet altijd om de 12 uur gebruikt, soms zit er ook een etmaal tussen. Hercontrole dus en aantonen dat je echt om de 12 uur de injector er in drukt. Gisteren direct prijs en een koe met uierontsteking. 's Morgens om 8.30 uur gespoten en 's avonds iets na achten de 2e keer, koeien worden in de robot behandeld en aan de hand van de melktijden moet je aantonen dat de koe echt om de 12 uur wordt behandeld (n) .Vervolgens de rest voor de robot, koeien eerst kuilgras + mais voeren, boxen schoon maken, laatste koeien uit het land halen, vers gras voeren en tegen 11 uur klaar. Lekker begin dus met deze verplichting. Verder lag er stof op het dakje van de A4, hadden we niet aan gedacht om schoon te maken en we waren al helemaal niet op het idee gekomen dat iemand zou kijken op een dakje op 2,5 m hoogte. Dan was er nog Norodine wat is vervangen door Dofatrim, het is hetzelfde middel maar heet anders. Had ik te laat aan gedacht om aan te passen in de computer. Vervolgens hadden de pinken een zwevende box uit de steunpoot gewipt wat leidde tot de opmerking dat de jongveestal, die een paar jaar geleden is verbouwd, in slechte staat verkeert.
Verder vroeg hij nog of ik de robots wel iedere paar uur schoon spoot (natuurlijk doe ik dat, eventjes een kwartier per robot x 3 robots is 3 kwartier per keer en dat 4 of 5 keer per dag, als je een stomme vraag stelt krijg je van mij net zo'n stom antwoord), suggereerde hij overbezetting bij de koeien (185 dieren op ongeveer 200 plaatsen) en de jongveestal (bezettingsgraad ongeveer 85-90%), wilde hij de KOM-rapportage afkeuren doordat zowel de monteur van de tank als die van Lely het 1-na-laatste rapport wel hadden gemaakt maar op net een andere plek in de map hadden gedaan als wat logisch was (Q-lipper verheugd: geen datum, wel een datum dus en ook de goede), wilde hij dat ik alle trays ging bewaren waar flesjes in hadden gezeten (Dofatrim is bij aankoop van een tray goedkoper), noteerde hij dat de koeien van 7 uur tot 17 uur buiten liepen, de koeien kunnen in die periode via de weidebox naar buiten maar de laatsten lopen tot donker buiten, dat had hij ook wel begrepen en nog wat van die dingen. Mijn vrouw had direct toen ze hem zag al door dat het foute boel was, op de een of andere manier kan die in een tel iemand doorgronden, en ze had meer dan gelijk. Ze heeft hem een hand gegeven en is direct weg gelopen, anders was het dikke ruzie geworden. Als iemand haar onrechtvaardig behandeld kan ze heel erg duidelijk zijn en dan krijg je natuurlijk een nog veel groter probleem met Qlip. Dat is al een keer met een vertegenwoordiger gebeurd (was ik niet bij) en daarna nam hij iedere keer iets mee als hij kwam, een bloemetje, een keer een mooie (reclame)paraplu en was hij poeslief.

Wat een eikel (n) wss had zn vrouw de avond dr voor hoofdpijn :yes:
Eik moet je zn papier voor zn ogen in de hens zetten :yes: of je kont er mee afvegen, net wat je past :yes: want tis finaal van de pot gerukt waar zo'n mafketel mee bezig is (n) (n)

Maar effe serieus; zijn wij nu allemaal zo afgestompt en soft geworden dat we álles pikken tot het schaamteloze toe :?: Hoe ver kan zo'n dickhead van de qlip voordat een veehouder pissig wordt :?:

Eigenwaarde van de veehouder is ver te zoeken tegenwoordig :| We zijn alleen maar druk om door alle burgers aardig gevonden te worden :? en met het braaf slikken van enorme loads of shit (n)
Vroegah joeg je zuk volk met de hooivork vant erf af (y) en deed je in niet mis te verstane termen je beklag bij die instantie en eiste je een erfverbod voor zukke pipo's :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » ma aug 22, 2016 18:41

als hier zo'n kerel komt dan bel ik henk. 8)
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken