Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor sivert » ma aug 22, 2016 23:58

Ik heb deze manier van beoordelen wel bij de melkfabriek aangekaart, het evaluatieformulier van Qlip heb ik verder niet ingevuld maar bij opmerkingen heb ik ingevuld dat het mij niet verstandig leek om het evalutieformulier in te vullen aangezien deze resultaten worden terug gekoppeld naar de beoordelaar en dat we niet weer op voorhand kansloos willen zijn voor een positieve beoordeling.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Robert » di aug 23, 2016 09:39

in nette bewoordingen het Qlip formulier insturen.
Als ze een beetje verstandig zijn krijg je niet dezelfde man op het erf.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor bertus » di aug 23, 2016 10:30

zoveel verstand hebben ze niet , hier stuurden ze dezelfde snotneus. ik zag de bui al hangen maar het viel mee, hij was nu poeslief.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » di aug 23, 2016 11:09

bertus schreef:zoveel verstand hebben ze niet , hier stuurden ze dezelfde snotneus. ik zag de bui al hangen maar het viel mee, hij was nu poeslief.

Achja het zijn net kleine kinderen. Eerst van alles te zeuren hebben en dan constateren dat er verbetering is. Dan lijkt het net alsof ze heel belangrijk zijn :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » di aug 23, 2016 20:18

Vorig jaar zei onze RFC dude dat de controleurs van qlip er in het algemeen een potje van maakten. Hij vertelde dat het klachten regende over de controleurs. Grootste manco was dat ze totaal niet op 1 lijn zitten :no: elke controleur doet maar wat, net hoe de dag is of hoe ie zelf heeft bedacht (n) Ze volgen gewoon lompweg het protocol niet op (n)
Zoals de RFC dude toen zei kregen de controleurs nieuwe instructies tijdens een korte her-opleiding om een duidelijke vaste lijn te hanteren met duidelijke punten (y) en waar ze vanaf wilden was al dat gezanik in de marge zoals over kapotte tegeltjes, scheurtjes in de coating, kortom geen geneuzel meer.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » di aug 23, 2016 21:08

gelul. die flauwekul komt allemaal bij rfc vandaan. hopelijk wordt het beter nu de boer het veld ruimt. wat noordelijke nuchterheid der in (y)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor sivert » wo aug 24, 2016 00:01

Sander schreef:gelul. die flauwekul komt allemaal bij rfc vandaan. hopelijk wordt het beter nu de boer het veld ruimt. wat noordelijke nuchterheid der in (y)

Volgens mij is het probleem dat als sommige mensen door de functie van controleur een vorm van macht krijgen hiervan ook maximaal gebruik/misbruik maken, niet iedereen kan hier mee om gaan. Volgens mij had ik onder een ander topic al verteld over een akkerbouwer die dikke trammelant had met de AID. Betreffende AID-er was met de auto door zijn bietenland gereden waarop hij een klap tegen de auto had gegeven, er reden tot zijn ergernis wel vaker auto's vanaf het fietspad zijn land in. De AID-er had toen beweerd dat hij was mishandeld en de politie heeft de boer toen opgepakt. De sproeimachine bleef achter op het land, wat dus ook niet mag. Hij kreeg toen een boete van iets meer dan 181.000 euro (bouwplan met veel zetmeelaardappelen, die zitten hoog in toeslagrechten). Hij is enkele maanden geleden vrijgesproken door de rechter omdat er geen enkel bewijs was voor mishandeling en daarmee was de boete van tafel. Ondertussen heeft hij wel zijn aandelen AVEBE verkocht en verbouwt momenteel een lap voederbieten, afgelopen winter wilde hij ook nog voederbieten aan mij slijten. Bovendien zat hij afgelopen voorjaar dicht tegen een opname in een psychiatrische inrichting aan (deels erfelijk, zijn moeder is vrij jong in een inrichting beland en is ook al lang overleden, ik weet niet anders dan dat die was opgenomen). Dat kun je dus krijgen als verkeerde mensen de macht krijgen. Wat dat aangaat kan onze controleur beter bij Qlip werken, dat kost ons 200 euro, als hij bij de AID zou werken ben je je betalingsrechten kwijt en dat kost veel meer.
sivert

Berichtdoor Gerben77 » wo aug 24, 2016 08:52

Van jouw verhaal Sivert wordt je :twisted: en treurig tegelijk.
Het toont ook aan hoe kwetsbaar we zijn geworden door die toeslagrechten. Misschien zouden de prijzen van landbouwproducten wel hoger worden als we al die subsidies een zouden afschaffen. Krijg je ook geen schrijnende verhalen zoals jij beschrijft.
Gerben77

Berichtdoor G.U. » wo aug 24, 2016 09:21

Gerben77 schreef:Van jouw verhaal Sivert wordt je :twisted: en treurig tegelijk.
Het toont ook aan hoe kwetsbaar we zijn geworden door die toeslagrechten. Misschien zouden de prijzen van landbouwproducten wel hoger worden als we al die subsidies een zouden afschaffen. Krijg je ook geen schrijnende verhalen zoals jij beschrijft.

Ik ben er vlak voor, alle subsidie er af! En die aid'er kunnen ze om mij part kielhalen :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » wo aug 24, 2016 09:32

weg sturen is ook geen optie :oops: paar jaar terug ook een keer gedaan zo,n pipo liep door de stal en zag een koe met een kromme hoorn die volgens hem in de kop groeide ,er moest in iedergeval een paar cm tussen zitten ,na een hele discussie geprobeert die koe te vangen, en op laatst struikelde ik over het touw van de schuiver toen was ik onder tussen zo kwaad geworden en die vent van de dam af gestuurt ,en heb hem even goed de waarheid vertelt :evil: ,kreeg de volgende dag politie op de dam omdat hij zich bedreigt voelde ,na een heel gedoe op het laatst samen met die man om de tafel gezeten en er wel uitgekomen , :yes: maar elke keer als ik zo,n bezoekje krijg gaan de nek haren overeind staan :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor HoK » wo aug 24, 2016 09:39

Kleine sidenote: De extreemste verhalen blijven hangen. Dr zal vast wel een heel groot deel van de bedrijven zijn waar het wel goed gaat maar dr zitten wel een paar rotte appels tussen bij Qlip.

Laast Milieucontrole gehad van de gemeente. Je lijkt wel een crimineel omdat je een pallet reinigingsmiddel hebt staan zeg. Die klerebende moet nu in lekbakken staan en gescheiden en nog meer onzin.
HoK

Berichtdoor Arie » wo aug 24, 2016 21:13

HoK schreef:Laast Milieucontrole gehad van de gemeente. Je lijkt wel een crimineel omdat je een pallet reinigingsmiddel hebt staan zeg. Die klerebende moet nu in lekbakken staan en gescheiden en nog meer onzin.

Ja hier ook eens gehad. Een paar jaar later komen ze weer en kijken ze weer naar iets totaal anders. Ze hebben altijd van die stomme dingen waarvan ze van te voren weten dat ze lekker makkelijk kunnen scoren.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor opelmanta » wo aug 24, 2016 23:30

Het is een nare organisatie. punt. Ik vrees het alternatief nog veel meer, audits van de afnemer. Krijg je Unilever over de vloer. Met mijn beperkte social skills gaat dat niet goed komen. Bij kippenmesters is het normaal dat een Tesco langs komt tijdens het laden. Bellen naar de slachterij met de vraag waar wordt morgen geladen? Dat is mooi, gaan wij bij die en die kijken. Mac Donalds moet een van de moeilijkere klanten zijn. Volgens mij heeft een van de Amerikanen ook al eens iets opgemerkt over audits van de afnemer.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » wo aug 24, 2016 23:31

ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » do aug 25, 2016 00:21

:lol: :lol: :lol: daar gaan henk zijn konthaar
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken