Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Arie » di nov 15, 2016 17:19

Administratie kloppend te krijgen? :shock: Is die da niet dan? :o En da meld je hier zo even online? :D

Ff een tip: inloggen op Medirund, daar van de laatste maanden de medicijn leveranties uitdraaien en vervolgens zorgen dat je daar alle afleverbonnen van heb :yes:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor h.groothuis » di nov 15, 2016 17:52

Arie schreef:Administratie kloppend te krijgen? :shock: Is die da niet dan? :o En da meld je hier zo even online? :D

Ff een tip: inloggen op Medirund, daar van de laatste maanden de medicijn leveranties uitdraaien en vervolgens zorgen dat je daar alle afleverbonnen van heb :yes:

:no: pas op vakantie geweest in die week vaars met slag id baarmoeder en een keizersnede, wat daar allemaal ingegaan is kan ik beter van de rekening halen want de boy's weten het ook allemaal niet meer,zo nog ander beestje met mastitis in die week.. als ik thuis ben gaat allemaal met de uniformapp nu even wat nawerk dus...

Gelden de rekeningen niet als afleverbonnen ? Heb ik allemaal id mail staan net als de logboekgegevens :yes:
h.groothuis

Berichtdoor Arie » di nov 15, 2016 21:37

Op de afleverbonnen van veearts staat allerlei info over wachttermijnen en dergelijke en ook reg. nummers. Staat op je facturen niet. Maar verder weet ik niet. Zal er maar net aan liggen wie je over de vloer krijgt en of die bij de vorige boer al lekker flink heb kunnen schijven of niet. Als dergelijk volk net een stuk of wat boeren gehad heb die alles piekfijn op orde hadden, dan kijken ze bij jou wat krapper.

Zo hoorde ik onlangs dat je in theorie van het voer de afleverbonnen ook allemaal moet bewaren. Zelfs jaren lang. Facturen verdoen niet zo schijnt. Nou, de laatste paar heb ik meestal wel als ze geluk hebben, maar ik bewaar ze niet lang :no: Nog nooit aanmerkingen over gehad. Meestal hebben ze hier toch al wel voldoende te schrijven. De ene keer zeg ik dat de robot maar 2 keer reinigt, waarna de kerel zowat een hartverlamming krijgt en hevig begint te schrijven. De andere keer zeg ik dat de robot wel 3 keer reinigd, maar dat ik maar 1 keer de filters verwisseld :arrow: vergelijkbaar effect :yes:
Arie

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di nov 15, 2016 23:38

h.groothuis schreef:
Arie schreef:Administratie kloppend te krijgen? :shock: Is die da niet dan? :o En da meld je hier zo even online? :D

:no: pas op vakantie geweest in die week vaars met slag id baarmoeder en een keizersnede, wat daar allemaal ingegaan is kan ik beter van de rekening halen want de boy's weten het ook allemaal niet meer,zo nog ander beestje met mastitis in die week.. als ik thuis ben gaat allemaal met de uniformapp nu even wat nawerk dus...

Gelden de rekeningen niet als afleverbonnen ? Heb ik allemaal id mail staan net als de logboekgegevens :yes:

Hier registreert de veearts al de door hun uitgevoerde behandelingen. Die hoeven in principe niet in mijn eigen systeem te staan.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor M H » wo nov 16, 2016 05:10

Hookwood Holsteins schreef:
h.groothuis schreef:

Hier registreert de veearts al de door hun uitgevoerde behandelingen. Die hoeven in principe niet in mijn eigen systeem te staan.

Idd, registratie gaat alleen om eigen behandelingen, dus in principe uier ontsteking, droogzetten en een luchtje bij de kalveren
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Arie » wo nov 16, 2016 08:23

Als de veearts hier medicijnen gebruikt die ik niet ken, voer ik da in ieder geval ook niet in op de pc. Verder wil het soms nog wel eens gebeuren dat ik het wel doe. Maar vaak komt dr nie veel van terecht, die veeartsen hier doen nog steeds schrijven en dan krijg je zo'n geel doordruk vel :arrow: vaak onleesbaar. Ik zet er meestal rechtsboven gelijk met pen de datum op, dan weet ik later tenminste in welke volgorde ik ze in de map moet doen :P Ik snap niet waarom die Qlippers daar nog nooit iets van gezegd hebben :roll:
Arie

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo nov 16, 2016 08:38

Arie schreef:Als de veearts hier medicijnen gebruikt die ik niet ken, voer ik da in ieder geval ook niet in op de pc. Verder wil het soms nog wel eens gebeuren dat ik het wel doe. Maar vaak komt dr nie veel van terecht, die veeartsen hier doen nog steeds schrijven en dan krijg je zo'n geel doordruk vel :arrow: vaak onleesbaar. Ik zet er meestal rechtsboven gelijk met pen de datum op, dan weet ik later tenminste in welke volgorde ik ze in de map moet doen :P Ik snap niet waarom die Qlippers daar nog nooit iets van gezegd hebben :roll:

Hier zit het allemaal in een modern softwaresysteem waar ik zelf ook bij kan via de portal van de DAP. Net zo makkelijk.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Richt » wo nov 16, 2016 09:50

Arie schreef:Als de veearts hier medicijnen gebruikt die ik niet ken, voer ik da in ieder geval ook niet in op de pc. Verder wil het soms nog wel eens gebeuren dat ik het wel doe. Maar vaak komt dr nie veel van terecht, die veeartsen hier doen nog steeds schrijven en dan krijg je zo'n geel doordruk vel :arrow: vaak onleesbaar. Ik zet er meestal rechtsboven gelijk met pen de datum op, dan weet ik later tenminste in welke volgorde ik ze in de map moet doen :P Ik snap niet waarom die Qlippers daar nog nooit iets van gezegd hebben :roll:

Hier ook doordruk vel, mooi op volgorde in de map, klopt altijd, en kunnen ze het niet lezen > zoek maar uit met de veearts...

Wel altijd nabehandelingen op die papieren invullen en zorgen dat voorraad klopt
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » do nov 17, 2016 10:52

Vets hiero doen al jaren alles digitaal. Ze zijn nog maar amper van je erf af of je hebt de visitebrief en behandeloverzicht al in je mailbox :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » do nov 17, 2016 20:41

Henk schreef:

Vets hiero doen al jaren alles digitaal. Ze zijn nog maar amper van je erf af of je hebt de visitebrief en behandeloverzicht al in je mailbox :yes:

Hier net zo. Qlip controleert hier wel op, afgelopen zomer met controle op medicijnen werd alles nagezocht (duurde meer dan een uur!) en toen wilde die ook de papieren zien van 2 koeien die door de veearts op een van het bedrijfsbehandelplan afwijkende manier waren behandeld.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » ma nov 21, 2016 15:42

Qlip controle gehad. Alles prima, maar 2 aandachtspunten.
Medicatie strikt als BBP. Bijv Oxytetra bij nageboorte 3x spuiten terwijl ik 1x spuit icm NG capsule.
Verder was tankonderhoud 2 weken voorbij het jaar, dus da's niet goed.
Medicijnregistratie keek ie grofweg wat er stond en of hetgeen wat er gebruikt was op de lijst stond.
Tsja ik gebruik eik alleen maar oxy en depo, dus was dat snel bekeken (y)

Dus asap de tankonderhouddude langs laten komen en tis weer inorde (y)

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Berichtdoor Arie » ma nov 21, 2016 17:03

Ja ... en na de beurt van de tank moet je zeker ff keurings rapport doorsturen? Of geloven ze da zo wel dat je da doet? Paar jaar geleden al toen ze hier kwamen, had die vent erover dat als je nog wat na moet zenden, dat je daar administratie kosten voor moest betalen... :roll:
Arie

Berichtdoor Henk » ma nov 21, 2016 17:54

Nope :no: Hunnie sturen hun bevindingen door naar RFC en die moeten actie ondernemen.
Dus theoretisch gezien zou het kunnen dat ik een kopie naar RFC moet opsturen, alhoewel de Qlippert letterlijk zei dat ie betwijfelde of RFC daar moeilijk over ging doen aangezien bleek dat ik een jaarcontract heb en dat de afgelopen 5 jaar er 'ongeveer' om het jaar onderhoud werd gepleegd.

Maar we gaan het zien :yes: en moet ik daluk een kopietje opsturen, so be it :yes:

Henk

Berichtdoor bertus » di nov 22, 2016 05:49

zou ook kunnen dat je binnen een maand en hercontrole krijgt op de ontbrekende onderdelen, nazenden deden ze niet meer aan zei de q-lipper hier. de kosten mag je dan zelf betalen. :(
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor sivert » di nov 22, 2016 10:20

bertus schreef:zou ook kunnen dat je binnen een maand en hercontrole krijgt op de ontbrekende onderdelen, nazenden deden ze niet meer aan zei de q-lipper hier. de kosten mag je dan zelf betalen. :(

Bij ons hadden we wat van die flauwekul, maar ze kwamen wel weer, kostte weer even 200 euro (n)
sivert

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken