Copulsation

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Copulsation

Berichtdoor pinguin » zo sep 08, 2013 21:07

hier ook tevreden, behalve dat nog steeds een aantal klauwen er na de voormelk weer onderweg zeilt (n)
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Niels » zo sep 08, 2013 21:13

@BramK, stuur ze een sollicitatiebrief, je zou nog aangenomen worden ook! :yes:
Niels

Berichtdoor boer pieter » zo sep 08, 2013 21:39

dat is een kkwestie van voor behandelen denk ik ping ,maar wij behandelen minimaal voor en volgens mmij maakt het allemaal niet zo veel uit, als je altyd maar het zelfde doet, :yes: dat is belangrijk
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor pinguin » di sep 10, 2013 09:26

nou was dat t maar! heb alles geprobeerd, behandel nu de hele rij voor en hang ze dan onder, en dat doe k al t hele jaar t zelfde
trying to live up....
pinguin

Berichtdoor boer pieter » di sep 10, 2013 09:33

wat gebeurt er dan, ze laten het niet snel genoeg schieten of schoppen ze er het er af
boer pieter

Berichtdoor Mark P » di sep 10, 2013 19:53

Pinguïn dat probleem hier ook gehad IDC 3 ?
Hebben de instellingen veranderd zodat het apparaat er langer onderblijft zonder er al af te gaan als de melkproductie te laag is. Deze stond veel scherper afgesteld dan in onze vorige melkstal.
Mark P

Interesses: Melkvee, muziek

Berichtdoor karst-jan » wo sep 11, 2013 12:32

Mark P schreef:Pinguïn dat probleem hier ook gehad IDC 3 ?
Hebben de instellingen veranderd zodat het apparaat er langer onderblijft zonder er al af te gaan als de melkproductie te laag is. Deze stond veel scherper afgesteld dan in onze vorige melkstal.

aantal seconden bij een bepaalde melksnelheid of de melksnelheid bij afname ?
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Mark P » wo sep 11, 2013 12:56

euhm hoe je het precies noemt weet ik niet, maar je hebt aan het begin dat je je apparaat aansluit een tijd dat die niet afneemt ongeacht de melksnelheid, deze hebben we verlengt. En bij SAC hebben ze ook dat als de koeien de melk niet snel genoeg laten schieten de pulsatie sneller gaat deze hebben we ook uitgeschakeld.
Mark P

Berichtdoor karst-jan » wo sep 11, 2013 13:04

Mark P schreef:euhm hoe je het precies noemt weet ik niet, maar je hebt aan het begin dat je je apparaat aansluit een tijd dat die niet afneemt ongeacht de melksnelheid, deze hebben we verlengt. En bij SAC hebben ze ook dat als de koeien de melk niet snel genoeg laten schieten de pulsatie sneller gaat deze hebben we ook uitgeschakeld.

okee. die hebben wij op 2 minuten staan maar in principe moet de koe de melk al laten schieten zodra de boezem melk op is.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Erik S. » wo sep 11, 2013 13:15

Mark P schreef:euhm hoe je het precies noemt weet ik niet, maar je hebt aan het begin dat je je apparaat aansluit een tijd dat die niet afneemt ongeacht de melksnelheid, deze hebben we verlengt. En bij SAC hebben ze ook dat als de koeien de melk niet snel genoeg laten schieten de pulsatie sneller gaat deze hebben we ook uitgeschakeld.

heet de overbruggingsstijd, deze is gangbaar tussen 60 en 120 seconden
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Mark P » wo sep 11, 2013 14:39

Hier staat die op 150 seconden, ben ook helemaal eens dat de koeien de melk goed moeten laten schieten maar wat als dat structureel dezelfde koeien dacht een stuk of 5 niet doen. Daarom hebben we deze toen omhoog gezet.
Mark P

Berichtdoor Erik S. » wo sep 11, 2013 14:47

Mark P schreef:Hier staat die op 150 seconden, ben ook helemaal eens dat de koeien de melk goed moeten laten schieten maar wat als dat structureel dezelfde koeien dacht een stuk of 5 niet doen. Daarom hebben we deze toen omhoog gezet.

Zag in melkstal topic dat jij IDC kastjes hebt van SAC, ook gekoppeld aan de PC neem ik aan? Saturnus software erop? dan kan jij dit ook koe individueel instellen, zo heb ik dat iig. voor 1 koe gehad (is inmiddels weg) :wink:
Erik S.

Berichtdoor boer pieter » wo sep 11, 2013 15:26

werken die idc dingen wat heb er ook wel eens aan zitten denken
boer pieter

Berichtdoor Erik S. » wo sep 11, 2013 21:50

boer pieter schreef:werken die idc dingen wat heb er ook wel eens aan zitten denken

wat kan ik erover zeggen, wij werken er prima mee, qua trammelant enkel een afsluitend rubbertje onderin die een keer slijt maar die heb je zonder gereedschap onder het melken vervangen, na vier jaar nu 10 stuks gehad ofzo :roll: :roll:
Zijn er iig. tevreden over, maargoed zo'n ding is nu ook niet echt 'rocketscience' als je het mij vraagt :oops:
Erik S.

Berichtdoor Niels » wo sep 11, 2013 22:21

Heb ook wel eens naar de IDC 3 zitten kijken als vervanging voor Unico. Ben erg benieuwd naar de remming van IDC3 vergeleken met Unico van SAC. Als ik een vat water opzuig rechtstreeks in melkleiding of door Unico dan duurt dat 26 seconden rechtstreeks op de leiding en 53 seconde door de Unico. Dat is eigenlijk een te groot verschil.

Weet iemand hoe deze verhouding is met de IDC3 van sac, of is Marp P of ErikS bereid dit te testen voor het goede doel :?:
Niels

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken