Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor Corjan » vr apr 20, 2018 14:44

(y) :lol:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Arno » vr apr 20, 2018 15:02

Roderick schreef:Nee Henk, die gaan nu idd voor een tijdje naar huis terwijl we aant verbouwen zijn, maar moeten begin volgend jaar toch echt weer terug. :yes:
Zal thuis ook wel wat krap worden in de stal voor een tijdje, maar het scheelt ook weer wat tijd en geld die koeien thuis. (y)

Nee, die 2x10 komt er niet. Gaan 2 botjes in. :oops: Overheid betaald de helft van de botjes, dus dan wordt het wel heeeel aantrekkelijk. :oops:
We hebben op de andere farm alweer ruim een jaar een Dutch family zitten, die (y) (y) bevallen en het lijkt ook wel een heel tijdje blijven. (y) :yes:
Bedoeling is dat als de botjes daar draaien 1 gezin beide farms runt in het weekend.
Zijn wij om de week ook een weekend vrij. (y) (y) :wink:

Had daar iets van gehoord dat er nogal wat subsidy op robots in canada gegeven werd ,klinkt als een (y) (y) idee .
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Berjor » za apr 21, 2018 06:53

het gaat daar goed vooruit in canada (y)
Berjor

Berichtdoor Rubenv » ma jul 30, 2018 13:42

Beste,

Graag had ik jullie ervaringen over het volgende, bij het kopen van de nieuwe stal merken we op dat het voor eenzelfde melkstal plus tank (2x12 re plus tank 15000 met behoorlijk wat opties) tussen gea en delaval ruim 30000euro scheelt. Nu werken we al 30 jaar met westfalia en zijn tevreden van de dealer maar dit verschil vinden we toch zeer hoog. Wanneer we dit overleggen met de gea dealer meent hij dat de prijs niet kan zakken omdat er geen marge is maar dat die meerprijs van 30000 euro tegenover de concurrentie te wijten is aan dat gea een beter kwalitatieve machine zou zijn en dat we die meerprojs daarvoor moeten aanvaarden. Is dit bij jullie ook dat deze verschillen zo groot zijn en waar zitten de verschillen volgens jullie of wat raden jullie mij aan.

Groeten ruben

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
Rubenv

Berichtdoor Richt » ma jul 30, 2018 14:14

Rubenv schreef:Beste,

Graag had ik jullie ervaringen over het volgende, bij het kopen van de nieuwe stal merken we op dat het voor eenzelfde melkstal plus tank (2x12 re plus tank 15000 met behoorlijk wat opties) tussen gea en delaval ruim 30000euro scheelt. Nu werken we al 30 jaar met westfalia en zijn tevreden van de dealer maar dit verschil vinden we toch zeer hoog. Wanneer we dit overleggen met de gea dealer meent hij dat de prijs niet kan zakken omdat er geen marge is maar dat die meerprijs van 30000 euro tegenover de concurrentie te wijten is aan dat gea een beter kwalitatieve machine zou zijn en dat we die meerprojs daarvoor moeten aanvaarden. Is dit bij jullie ook dat deze verschillen zo groot zijn en waar zitten de verschillen volgens jullie of wat raden jullie mij aan.

Groeten ruben

Hier was Gea ook stuk duurder als Delaval, kon ook eerst niks vanaf, toen toch wel wat, maar niet genoeg, dus voor Delaval gekozen en nog geen dag spijt gehad, maar onze delaval dealer is (y) (y) (y) en das voor mij nog het aller belangrijkste
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » ma jul 30, 2018 14:25

We hebben altijd Laval gehad maar toen we verhuisden naar nieuwe locatie ook Fullwood laten tellen.
Die was stukken goedkoper dan Laval. Bij Laval gezegd dat er flink wat af moest omdat het anders Fullwood werd. Dealer zat opt laatst met de importeur bij ons aan tafel en uiteindelijk ging er een aardig bedrag af (y)

Zijn nu wel andere tijden denk ik. Toen wij bouwden was het crisis en wilde iedereen verkopen.
Da's momenteel ws anders vermoed ik...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » ma jul 30, 2018 15:01

Groeten ruben

ik zou toch voor gea gaan maar dan een kale versie ,delafal is troep hoor ik vaak het heeft de naam
wat bedoel je met opties ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Rubenv » ma jul 30, 2018 15:06

boer pieter schreef:

Groeten ruben

ik zou toch voor gea gaan maar dan een kale versie ,delafal is troep hoor ik vaak het heeft de naam
Melkmeters, misschien beweegbare putvloer, rapid exit, iq stellen, selectiehekken

Rubenv

Berichtdoor G.U. » ma jul 30, 2018 15:22

De oude surge klauwen melken evengoed als die iq klauwen, daar kunje al besparen :wink: het is maar wat je wilt, je moet er elke dag mee werken dus het moet wel goed. 30 k is wel een groot gat. Ik zou eens vragen of je stallen kunt bekijken waar delaval en gea spul draait.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor MarcB » ma jul 30, 2018 15:41

Beweeg bare vloer altijd doen. Is een genot voor elke Melker. Mijn keuze zou zijn om het verder zo simpel mogelijk te houden. Verders zou ik gaan voor de goedkoopste. Al het geld dat je in je zak houd hoef je niet opnieuw terug verdienen.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor john jakobs » ma jul 30, 2018 16:20

hoor wel eens dat als je eenmaal voor de laval gekozen hebt dat het onderhoud vele malen hoger is dan van gea dus als je daar afspraken over kunt maken of een handig laval subdealertje hebt
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Richt » ma jul 30, 2018 17:27

boer pieter schreef:

Groeten ruben

Nou om Delaval meteen troep te noemen...
Licht vaak meer aan dealer als aan het merk, hier is elke 2de melkstal die gebouwd word momenteel een Delaval, dan komen de andere merken.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor auke » ma jul 30, 2018 21:09

zit er verschil in gebruikt materiaal, kwaliteit van pompen etc? 30.000 is echt veel geld
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Jappie » ma jul 30, 2018 21:38

30k is veel verschil, ik was daar niet zo moeilijk in, gewoon de blauwe nemen, heb in alle merken gemolken maar kan niet zeggen dat Gea voor 30.000 beter melkt dan Delaval. Beide hebben weleens wat...
Heb zelf in 2015 voor Delaval gekozen (gebruikt van 7 jaar oud)
Melkmeting koeherkenning beweegbare vloer 2maal10. Nu 1 melkmeter laten vervangen voor 300€. Voor de rest nog niks, cel ca 100 en kiem 5 tot 8
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor jvt » ma jul 30, 2018 22:52

Blijft moeilijk, hier komende tijd dezelfde keuze. Ben van huis uit Surge/westfalia man, maar na overname van dit bedrijf delaval. Na hoop ellende in begin, nu andere dealer en ondanks dat ik machine nog steeds zwaar ruk vind, weinig uieronsteking en prima cel en kiemgetal. Eens kijken waar we uit gaan komen, maar kiezen hier wederom voor weinig opties, kiss principe. Voorkeur gaat naar gea, maar weet nog geen prijzen. Idee is nieuw ijzerwerk en gedeelte gebruikte apparatuur, zodat we weer jaar of acht vooruit kunnen. Dan kunnen we bekijken wat de volgende generatie wil, niks, robots, of nieuwe stal erlangs met nieuwe melkstal erin. Vandaar geen grote kosten maken, maar wel doen wat moet gebeuren
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken