Moderator: Moderators
Sander schreef:luc
na het filmpje over voermengwagen kwam een ander filmpje van jou en daar zag ik je melken. is de put niet wat te ondiep voor jou?
Davy schreef:iemand een idee waar je een flexibele slang (1/2") per lopende meter kan kopen? Het moet wel geschikt zijn voor +85°C.
(dient voor verbinding tussen kraan en spoelautomaat).
Davy schreef:een spoelautomaat is niets anders dan de automatische bediening van waterkleppen en de melk- en vacuümpomp. Onze vorige automaat was nog één met een mechanische klok (die dus begon te haperen) . De dealer stelde toen zelf voor om die klok er tussenuit te halen en te vervangen door een PLC. Dat hebben we dus zelf gedaan, en nu ben ik dus bezig om ook al de rest zelf te bouwen. Als het geen hobby is, begin je er niet aan natuurlijk!
Ik was het een beetje beu dat je voor een simpel onderdeeltje bij de officiële dealer al direct de hoofdprijs moet betalen, ik begrijp dat die daar zijn winst op maakt, maar ik probeer evenzeer iets te verdienen. Nu heb ik een nieuwe spoelautomaat met allemaal standaardonderdelen( die ik bij defect de volgende dag thuis kan laten leveren) voor het totaalbedrag van 700€. Een nieuwe kost 3000 inclusief plaatsing. Laat dat plaatsen nu 300 kosten, dan heb ik toch nog 2000€ verdiend met wat prutsen in de loze uurtjes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten