Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor van wijk » vr jun 02, 2017 09:20

:yes: Maar vlgs mij hebben wij dezelfde melkmachinedealer :? :?
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Sander » di jun 06, 2017 22:39

we zullen wel de enige wezen arie :wink:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor pinguin » zo jun 11, 2017 19:24

Hier nog nooit gehad.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Kees99 » wo jun 28, 2017 11:26

Vraagje aan techneuten. Storing met de selectie poort. Als de draai melkstal draait doet die het niet. Staat die stil werkt die wel.
Kees99

Berichtdoor Henk » wo jun 28, 2017 13:23

Kees99 schreef:Vraagje aan techneuten. Storing met de selectie poort. Als de draai melkstal draait doet die het niet. Staat die stil werkt die wel.

Op vacuum ? Bij ons heeft de selectiepoort eigen magneetkleppen en functioneert volledig los van de melkstal. Je zou haast gaan denken aan de bedieningskast en/of de bedrading...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henryw » wo jun 28, 2017 22:24

Kees99 schreef:Vraagje aan techneuten. Storing met de selectie poort. Als de draai melkstal draait doet die het niet. Staat die stil werkt die wel.

ben niet technisch, maar hier hebben we vergelijkbaar iets. Als de mestrobot aan de lader staat doet 1 kant van de melkstal koeherkenning niet. Dus nu zo geprogrammeerd dat de mestschuif onder het melken altijd schuift.

Dus iets met bepaalde stroomkabel isoleren of omleggen denk ik...
Henryw

Berichtdoor Arno » do jun 29, 2017 02:51

Zwerft ergens stroom rond, hadden hier vergelijkbaar probleem, alle smart drive motoren hebben geisoleerde kabels nu , dat maakte het een stuk beter, vreemde was dat die motoren allemaal minstens 50 meter van de sortgates staan. :shock:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Richt » do jun 29, 2017 19:21

Zwerfstroom of frequentie stoornis (naam weet ik niet meer), zijn alle kabels wel goed geïsoleerd en alle aardingen overal in orde?

Boer hier vlakbij had ook problemen met Delaval koeherkenning, de transponders uit die batch hadden een los contact, ene keer werd koe wel herkend, andere keer weer niet. Heeft tijdje geduurt voor ze dat uitgevonden hadden...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor hendrik83 » do jun 29, 2017 22:09

buurman hier had last dat de koeherkenning 's middags slecht werkte en terwijl 's ochtends er niks aan de hand was. Bleek dat doordat 's avonds iedereen thuis komt en tv etc aanzet de netspanning iets zakte waardoor er storingen optraden
Oh ja als het niet klopt lieg ik in commissie :mrgreen:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Gerben77 » ma jul 24, 2017 20:11

Erg mooi gemaakt, in het gebouw zit een 80 stands draaismelkstal (y)

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er toevallig nog USA forumers hier geweest ??

https://www.youtube.com/watch?v=gWH9vPyqpu0
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Berjor » di jul 25, 2017 07:55

hendrik83 schreef:buurman hier had last dat de koeherkenning 's middags slecht werkte en terwijl 's ochtends er niks aan de hand was. Bleek dat doordat 's avonds iedereen thuis komt en tv etc aanzet de netspanning iets zakte waardoor er storingen optraden
Oh ja als het niet klopt lieg ik in commissie :mrgreen:

Grappig, die servicemannen van delaval hebben overal een uitleg voor, hier dus ook zelfde verhaaltje.S'avonds wat meer werk voor de koelgroep om melk te koelen en daarom wat minder stroom op de mpc's: koeherkenning zeer slecht en terwijl 's morgens goed. Reden:n een transfo te weinig in de melkstal geplaatst om wat kosten (en werk) te besparen, en koeherkenning gewoon verbonden met de laatste mpc. Nu zelf een transfo erbij gezet alleen voor koeherkenning en gaat vanzelf. Maar eigenlijk werkt het dus slecht door slechte montage van de melkstal!
Berjor

Berichtdoor Henk » di jul 25, 2017 09:53

Met recht een melktempel Gerben :shock: :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik S. » di jul 25, 2017 12:27

hier zijn ze momenteel nog bezig met oplossen van storing bij koeherkenning vermoedelijk (want dachten al eerder de oorzaak te hebben) is het de 'stroomfilter' bij de frequentieregelaar van de aandrijfmotoren. probleem is niet dat hij niet werkt maar dattie niet goed werkt...beter is iets helemaal kapot want dan is het sneller gevonden :oops:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Jozef » di jul 25, 2017 12:31

Hier ook hoop gezeur gehad met koeherkenning. Bleek uiteindelijk de hoogfrequente lichtbakken in de melkstal die stoorden op de antenne van de koeherkenning. Andere tl bakken er in en toen werd het wel beter.

Kan nu zomaar heel lang goed gaan. Maar ook zo ineens de helft van de koeien missen. Zal ook wel aan het weer liggen, denk ik soms
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Kees99 » di jul 25, 2017 12:52

Erik S. schreef:

hier zijn ze momenteel nog bezig met oplossen van storing bij koeherkenning vermoedelijk (want dachten al eerder de oorzaak te hebben) is het de 'stroomfilter' bij de frequentieregelaar van de aandrijfmotoren. probleem is niet dat hij niet werkt maar dattie niet goed werkt...beter is iets helemaal kapot want dan is het sneller gevonden :oops:

Die stroom filter [nooit van gehoord] was het probleem. Er waren wel 6 soorten filters zo ik hoorde. Dus.....
Kees99

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken