Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor auke » do okt 20, 2016 22:47

melkmeters zitten onder de putrand. andere apparatuur zit bij jullie in het rvs kabinet zag ik.
Dus wat kan er kapot gaan door een koe? volgens mij niks. Ja een Hudonk hekje miskien. Even met de trekker erover en ze zijn weer recht.

dus niks aan verzekeren
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor stroomdal » vr okt 21, 2016 09:13

Bedankt voor de berichten! Ik ga eens even flink met de bezem door de polis :yes: . Tis ingebouwde veiligheid die toch niet uitkeert in zulke gevallen :no:
stroomdal

Berichtdoor kobonde » vr okt 21, 2016 10:10

Als je alles verzekert betaalt je erg veel premie van het verzekringsmaatschappij moet ook geld verdienen, en
bij verekeringschade worden reparaties vaak erg duur, terwijl als je niet verzekerd bent het vaak ook wel goedkoper kan
wordn gerepareerd. Hier door is het beste de premie zoveel mogelijk in eigen zak te houden en zelf de schades betalen
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Robert » vr okt 21, 2016 10:53

door de verzekeringen heen en als je 't vertrouwd of je wel zekerheid , een potje maken en op een bankrekening zetten. Alleen bij bovenmatige schade eraf halen.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Henk » vr okt 21, 2016 14:35

Robert schreef:door de verzekeringen heen en als je 't vertrouwd of je wel zekerheid , een potje maken en op een bankrekening zetten. Alleen bij bovenmatige schade eraf halen.

Gloof maar niet dan koeienboeren momenteel allerlei geldpotjes hebben staan voor eea :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Robert » vr okt 21, 2016 19:00

weet ik wel. wil nog niet zeggen dat en in een verleden gespaard potje zeer rustgevend kan zijn.
Niet zo lang geleden, 2014 en 2015, waren veehouders nog aardig tevreden over het eindresultaat. Deels vanwege de melkprijs en deels omdat er meer liters waren geleverd.
Minder premie betalen door 'eigen behoud' is prachtig maar dat 'eigen behoud' moet er wel zijn.
Dat hoort ook bij ondernemen.
Robert

Berichtdoor Mellek » vr okt 21, 2016 19:29

Robert schreef:Als je rug het begeeft, een koe staat een etage te laag in de put, de tractor heeft een kapotte band en de electronica van de krachtvoer box is doorgerot, dan heb je een :| jaar. Maar met herstel moet je bedrijf wel door kunnen draaien zonder dat er een nieuwe lening wordt afgesloten

Hebben hier een keer een nieuwe deur v/d trekker geclaimd, moest natuurlijk origineel veel duurder als van een sloper ofzo, maar een paar jaar later heb je em door premieverhoging al lang weer betaald. Loonwerker heeft ook wel eens wat maar als ie wat claimt dan word het nog een heel getouwtrek of ze gooien je uit de verzekering als het niet meer uit kan, nieuwe trekkers valt het dan onder garantie of onder verzekering bij eigen gebrek, uiteindelijk moet je gewoon eerst zelf de rekening betalen want dealer en verzekering wijzen eerst naar mekaar en dan blijkt trekker heeft in fabrieks testcentrum gelopen, of andere loonwerker hier hebben ze een keer bij de tractorpulling gezien dan is de garantie verzekering van versnellingsbak er ook af.
Als je 1 band kapot rijd kun je nog reparatie laten doen en anders 2e hands bij bijv. Heuver zijn ze ook niet duur.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor arnoud » zo okt 23, 2016 20:29

Banden, hydrauliek slangen horen bij slijtdelen en zijn niet te verzekeren.
Er zijn toch wel veel hier en ook NL loonwerkers die machinenverzekering hebben op t duurdere spul omdat ze toch met wat onervarene jongens en/of veengrond smalle dammen enz werken.
Ik heb bv hagelverzekering omdat premie in vergelijk risico niet hoog is. Failliet ga ik er niet aan bij 50ha volledige hagelschade
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » ma okt 24, 2016 09:35

Mellek schreef:
Robert schreef:Als je rug het begeeft, een koe staat een etage te laag in de put, de tractor heeft een kapotte band en de electronica van de krachtvoer box is doorgerot, dan heb je een :| jaar. Maar met herstel moet je bedrijf wel door kunnen draaien zonder dat er een nieuwe lening wordt afgesloten

Hebben hier een keer een nieuwe deur v/d trekker geclaimd, moest natuurlijk origineel veel duurder als van een sloper ofzo, maar een paar jaar later heb je em door premieverhoging al lang weer betaald. Loonwerker heeft ook wel eens wat maar als ie wat claimt dan word het nog een heel getouwtrek of ze gooien je uit de verzekering als het niet meer uit kan, nieuwe trekkers valt het dan onder garantie of onder verzekering bij eigen gebrek, uiteindelijk moet je gewoon eerst zelf de rekening betalen want dealer en verzekering wijzen eerst naar mekaar en dan blijkt trekker heeft in fabrieks testcentrum gelopen, of andere loonwerker hier hebben ze een keer bij de tractorpulling gezien dan is de garantie verzekering van versnellingsbak er ook af.
Als je 1 band kapot rijd kun je nog reparatie laten doen en anders 2e hands bij bijv. Heuver zijn ze ook niet duur.

Waarom is de garantie op de versnellingsbak weg als je een niet gemodificeerde trekker voor een sleepwagen laat trekken :?: het is toch een trekker? Als je er een zware diepwoeler of spitmachine achter zet is de garantie toch ook niet in eens weg ?
(of stond dat speciaal in de kleine lettertjes vermeld?)
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Robert » ma okt 24, 2016 10:47

Geen idee, richt.
Kan me wel voorstellen dat je als verzekeraar een tractor voor een tractorpulling wedstrijd niet wilt verzekeren.
Robert

Berichtdoor auke » di okt 25, 2016 21:01

heeft te maken denk ik dat je hem niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is
auke

Berichtdoor koeruben » di okt 25, 2016 21:40

auke schreef:heeft te maken denk ik dat je hem niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is

Konden hem hier er wel voor verzekeren, koste 500 extra per jaar. :roll:

Tegenwoordig hebben trekkertrekorganisaties wel een eigen verzekering na de monstertruck ramp, maar daar kun je natuurlijk niet met je eigen schade mee aankomen.
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: Rondloper
Interesses: veehouderij, buitenland

Berichtdoor Sander » zo nov 06, 2016 14:21

de compressor ontlucht ik paar keer per jaar zodat het water in de tank eruit loopt. maar nu zet ik kraantje open maar der komt geen lucht en geen water. :? heb er met lucht onderin gespoten dacht misschien zit er rommel voor maar dat helpt ook niet. :?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor MarcB » zo nov 06, 2016 14:28

eventjes ventiel eruit schroeven en dan de ijzer/kalk/vuillaag doorprikken.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor auke » zo nov 06, 2016 17:24

Sander schreef:de compressor ontlucht ik paar keer per jaar zodat het water in de tank eruit loopt. maar nu zet ik kraantje open maar der komt geen lucht en geen water. :? heb er met lucht onderin gespoten dacht misschien zit er rommel voor maar dat helpt ook niet. :?

waarom geen automatische ontluchter erop gezet? Dan heb je er geen omkijken meer naar
auke

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken