Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor Flyinghollander » di jul 31, 2018 00:07

robots zo van de baan nu eerst :?:
Flyinghollander

Berichtdoor Rubenv » di jul 31, 2018 10:09

De grootste struikelblok is dat de dealer van gea niet te duur is en hij komt 10km hier vandaan. Dichtste delaval dealer is 50km hier vandaan en hebben we geen ervaring mee. Verschillen bij de systemen zijn dat delaval met beetje lichtere vacuumpomp werkt. Voor de rest niet zoveel verschillen. Hun koeherkenning is met oortransponders en activiteitsmeting is met antenne en dan een extra bakje aan de halsband tegen de nek. Nu werken we met de pootrescounters van gea,nedap die enkel in de krachtvoerbox en melkstand worden uitgelezen. Hier zou gea een voordeel moeten hebben omdat we al 65 van die pootrescounters hebben en reeds dairyplan. Weten jullie voor of nadelen van de verschillende koeherkenningsystemen of activiteitsmeting. Mijn weten gaan de nedaps zonder antenne langer mee. Vandaag zijn ze 6 jaar oud ng geen problemen mee gehad. Met antenne heb je wel extra functies als vreetmonitoring.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
Rubenv

Berichtdoor Henk » di jul 31, 2018 10:35

Rubenv schreef: Dichtste delaval dealer is 50km hier vandaan

:shock: :shock: Moet er niet aan denken :no: eik bij alles wat in aanschaf qua ijzer-achtigen zoek ik zo dicht mogelijk bij de deur omdat ik de service dichtbij wil hebben,
Ik weet wel, wordt steeds moeilijker, met name op gebied van de melkerij.
Onze Laval dealer zit hier ca 8 km vandaan. Qua overig ijzer zit de NH dealer hier 3 km vandaan en nog 1tje op ca 10 km, verder zit Case op 4 km, Fendt/MF op 6 km, Nog 'n MF op 6 km andere kant uit, Steyer op 10 km, En Reno/Claas op 15 km.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rubenv » di jul 31, 2018 10:43

Henk schreef:
Rubenv schreef: Dichtste delaval dealer is 50km hier vandaan

:shock: :shock: Moet er niet aan denken :no: eik bij alles wat in aanschaf qua ijzer-achtigen zoek ik zo dicht mogelijk bij de deur omdat ik de service dichtbij wil hebben,
Ik weet wel, wordt steeds moeilijker, met name op gebied van de melkerij.
Onze Laval dealer zit hier ca 8 km vandaan. Qua overig ijzer zit de NH dealer hier 3 km vandaan en nog 1tje op ca 10 km, verder zit Case op 4 km, Fendt/MF op 6 km, Nog 'n MF op 6 km andere kant uit, Steyer op 10 km, En Reno/Claas op 15 km.
Trekkerdealers hebben we hier ook in overvloed hoor. Denk dat de melkveehouders geconcentreerder zitten bij jullie dan hier waardoor dus ook de dealers

Rubenv

Berichtdoor Arno » di jul 31, 2018 13:06

Het zal aan het end qua quality niet zoveel uitmaken zolang je appels met appels vergelijkt ,hier was gea ruim 40% goedkoper toen we melkstal uit prijsden maar dat was in een jaar dat er weinig verkocht was dus gea moest en zou ons die melkstal verkopen ,gea's dude vertelde me dat op lange termijn ze het terug zouden verdienen met onderdelen en service als antwoord op mn vraag hoe ze zon melkstal voor zo weinig konden verkopen.
Melkstal bevalt tot nog toe (y) :yes:
Mn zus en zwager hebben een paar delavals stallen ,bevallen ook goed :yes:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Berjor » di jul 31, 2018 15:12

ligt er gewoon aan welke dealer je hebt. Mits alles netjes gemonteerd is Delaval ook zeer goed. Zeker de Blue Diamond versie zal evengoed zijn als GEA. Wel opletten met die amerikaanse melkstallen, alle maten zijn inchen en met perslucht etc. zijn die hier niet zomaar voorhanden en moet je wel wat verder kijken. Dus als ik nog eens een Amerikaans type zou kopen: metrische maten (europese maten) erop vragen!
Berjor

Berichtdoor Het Honderd » do aug 02, 2018 06:53

Rubenv schreef:De grootste struikelblok is dat de dealer van gea niet te duur is en hij komt 10km hier vandaan. Dichtste delaval dealer is 50km hier vandaan en hebben we geen ervaring mee. Verschillen bij de systemen zijn dat delaval met beetje lichtere vacuumpomp werkt. Voor de rest niet zoveel verschillen. Hun koeherkenning is met oortransponders en activiteitsmeting is met antenne en dan een extra bakje aan de halsband tegen de nek. Nu werken we met de pootrescounters van gea,nedap die enkel in de krachtvoerbox en melkstand worden uitgelezen. Hier zou gea een voordeel moeten hebben omdat we al 65 van die pootrescounters hebben en reeds dairyplan. Weten jullie voor of nadelen van de verschillende koeherkenningsystemen of activiteitsmeting. Mijn weten gaan de nedaps zonder antenne langer mee. Vandaag zijn ze 6 jaar oud ng geen problemen mee gehad. Met antenne heb je wel extra functies als vreetmonitoring.

Ik melk met beide merken (10 - 12jaar oude apparatuur) bij andere boeren, maar vind Delaval als het om de bediening gaat makkelijker als GEA. Denk aan dingen als bij aftrappen, melk uithouden, tussenzetten mpr apparatuur, omzetten melk naar spoelstand (delaval 1 knop vs gea 3-5 handels/slangenklemmen). Tip: vraag eens op wat je kan verwachten aan onderhoudskosten de komende 5 jaar.
Het Honderd

Berichtdoor Clown » do aug 02, 2018 11:53

Rubenv schreef:De grootste struikelblok is dat de dealer van gea niet te duur is en hij komt 10km hier vandaan. Dichtste delaval dealer is 50km hier vandaan en hebben we geen ervaring mee. Verschillen bij de systemen zijn dat delaval met beetje lichtere vacuumpomp werkt. Voor de rest niet zoveel verschillen. Hun koeherkenning is met oortransponders en activiteitsmeting is met antenne en dan een extra bakje aan de halsband tegen de nek. Nu werken we met de pootrescounters van gea,nedap die enkel in de krachtvoerbox en melkstand worden uitgelezen. Hier zou gea een voordeel moeten hebben omdat we al 65 van die pootrescounters hebben en reeds dairyplan. Weten jullie voor of nadelen van de verschillende koeherkenningsystemen of activiteitsmeting. Mijn weten gaan de nedaps zonder antenne langer mee. Vandaag zijn ze 6 jaar oud ng geen problemen mee gehad. Met antenne heb je wel extra functies als vreetmonitoring.

Vraag aan de dealer minimaal 2 adressen en ga daar kijken onder het melken
Dan zie je ook of alle koeien herkent worden in de melkstal .
Dit is nog wel een dingetje in sommige stallen .
Wij hebben 7 jaar terug een nieuwe melkstal gekocht ben wel op 8 plekken
mee gaan melken daar leer je het meeste van.
Op een adres hadden ze met de koeherkenning 5% missers lag volgens de dealer aan een slechte serie transponders
En boer had nieuwe gehad maar nog niet vervangen volgens verkoper die stal hebben we dus niet gekocht
Clown

Beroep: Veehouder
Interesses: National geographic

Berichtdoor poekske » do aug 02, 2018 12:25

Machines en ander equipement koop je voor de dealer, ik toch en dan vooral de service is belangrijk. Zitten tegen Brussel maar desondanks een top dienstverlening. Kijk dus niet naar het merk, als het maar van hen komt en het degelijk spul is. Behalve voor mijn messen, die moeten van het beste merk zijn :mrgreen:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor jan.nl » zo okt 07, 2018 10:11

Machtig mooi toch, telefoon in kontzak :Dhttp://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=278819
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jurjen » zo okt 07, 2018 14:52

dat is voor de microfoon :wink:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor auke » zo okt 07, 2018 15:08

jurjen schreef:dat is voor de microfoon :wink:
:yes:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor boer pieter » zo okt 07, 2018 15:09

Ik vind het mooi
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hindrik » zo okt 07, 2018 15:24

nostalgie, man ziet er ook nog redelijk doorvoed uit.
Zal zich wel niet zo druk maken om 'rentevoet leningen'
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor W.A » zo okt 07, 2018 16:11

Heeft in ieder geval schik in ze'n hobby! Mooi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken