ergonomie in de melkstal

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: ergonomie in de melkstal

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di maart 18, 2014 07:21

wijnbergen schreef:Volgens mij kun je voor 20€ /u makkelijk melkers vinden in NL, ik heb hier een duitser aan het werk en die kost mij 110 kr, dat is ruim 14€ per uur. 30€ is echt dikke onzin.

Melkers kosten idd geen 30 euro per uur.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor karst-jan » di maart 18, 2014 09:03

http://edepot.wur.nl/209874 zie t hier nu ook. Kosten 20 euro per uur volgens deze berekening. Is nog altijd t dubbele van wat ze in USA betaalden aan Mexicanen. Maar dat was dan weer t 7 voudige van wat ze in Mexico kregen.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor jan.nl » di maart 18, 2014 09:16

Hookwood Holsteins schreef:
wijnbergen schreef:Volgens mij kun je voor 20€ /u makkelijk melkers vinden in NL, ik heb hier een duitser aan het werk en die kost mij 110 kr, dat is ruim 14€ per uur. 30€ is echt dikke onzin.

In weekend al snel richting de 25.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » di maart 18, 2014 09:56

is ook én manier om je melkput niet op teknappen naar wat meer comfortabel melken, (n) liever én grote fendt op de dam dan een goede melkstal wand die kan de buurman niet zien (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Schoonvelde » di maart 18, 2014 11:57

jan.nl schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

In weekend al snel richting de 25.

Ik werk ECHT met personeel. 30 EURO per uur. Dit is dan geen tijdelijk onverzekerd jong personeel en ik betaal volgens geldende CAO. Kost ongeveer 26 euro per uur + reiskosten + zondag tarief.
Wanneer je in NLD een bouwbedrijf, garage, installatie bedrijf etc hebt kost volwassen volwaardig zelfstandig personeel incl begeleiding, kleding, reiskosten etc etc je gewoon 30 euro per uur.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Mark P » di maart 18, 2014 12:19

hier een kleine €20,-
Mark P

Interesses: Melkvee, muziek

Berichtdoor Arno » di maart 18, 2014 14:02

Schoonvelde schreef:Ik werk ECHT met personeel. 30 EURO per uur. Dit is dan geen tijdelijk onverzekerd jong personeel en ik betaal volgens geldende CAO. Kost ongeveer 26 euro per uur + reiskosten + zondag tarief.
Wanneer je in NLD een bouwbedrijf, garage, installatie bedrijf etc hebt kost volwassen volwaardig zelfstandig personeel incl begeleiding, kleding, reiskosten etc etc je gewoon 30 euro per uur.

Er zit natuurlijk verskil in wat iemand ken doen ,als je hier iemand inhuurt die de verantwoordelijkheid voor het bedrijf kan nemen dan kost zo iemand hier niet minder :no:
Dus in deze discussie worden appels met peren vergeleken ,het ging over melluke en dat kan iedereen van boven de 12 in 10 minuten leren dus dan hoeft zo iemand uiteraard geen $30 per uur te kosten.
Van iemand uit nederland gehoord die met poolse medwerkers werkt dat je voor zon 15/uur een heel end koopman bent en dan heb je iemand die ken voeren melken landwerk doen etc etc ,is wel vaker bediscusiert hier ,lonen zijn niet zo verskillend tussen US en nederland ,service mensen zijn in nederland zelfs goedkoper :idea: :yes:

Maaruh ,pieter als die tlekkel van de buurman je zo dwars zit moejje dr ook gewoon 1tje kopen ,dat moet er nu toch wel vanaf kunnen :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor willemk » di maart 18, 2014 14:08

Tjekkel gekocht :mrgreen: (wel een tweedehands :wink: )
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Henk » do maart 20, 2014 14:19

Zij de melkstalsnuiter altijd; 'as boeren met hun melkstal over de straat konden rijden hadden ze een veel modernere' :mrgreen:
@ home pakten we de melkstal geregeld aan; nieuw pulsatiesysteem, van 2x6 naar 2x 5 omdat de koeien wat krap kwamen te staan, gegeven moment containers naar beneden en melken op dikke laag liggende leiding, grotere melkklauwen dr in, jaren later heel de zooi dr uit gegooid en 2x6 Maestro dr in gemaakt. Nu al weer ruim 9 jaar hetzelfde eik...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MarcB » do maart 20, 2014 14:28

Hier vanwege rug en schouder problemen verschillende dingen aan gepast. Beweegbare vloer werkend gemaakt, bij vorige eigenaar stond die vaste hoogte. Krachtvoer uit de melkstal gehaald zodat de koeien vaster tegen de putrand staan zodat je niet zover moet reiken. Servicearms er in die het gewicht van de melkklauw voor de helft dragen.
Aparte medicijn groep gemaakt zodat wij niet onder het melken de hele tijd met zware dumpemmers uit de put moeten dragen. Nu gewoon als laatste melken en de slang van tank gewoon in de melktaxi hangen.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Robert » do maart 20, 2014 14:40

Conform de CAO met premies, onregelmatigheid, reiskosten ect. dan kom je inderdaad bij de 30 euro.

En ook een medewerker boven de 40 of 50 wil nog graag in gezondheid verder kunnen. Oud en versleten inwisselen voor nieuw en jong is natuurlijk korte termijn politiek. Als baas zorg je qua gezondheid even goed voor je personeel als dat je jezelf doet 8)
Want zeker als baas weet je hoeveel gezondheidszorg en uitkeringen kosten... dat wil je voor zijn en de staat niet met die problemen opzadelen 8)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Henk » do maart 20, 2014 17:18

MarcB schreef:Aparte medicijn groep gemaakt zodat wij niet onder het melken de hele tijd met zware dumpemmers uit de put moeten dragen. Nu gewoon als laatste melken en de slang van tank gewoon in de melktaxi hangen.

Heb je zoveel separatiemelk dan :shock: :?:

Henk

Berichtdoor Corjan » do maart 20, 2014 17:38

Ja idd :shock: Dan hejje toch een probleem lijkt mij :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor MarcB » do maart 20, 2014 17:41

Henk schreef:
MarcB schreef:Aparte medicijn groep gemaakt zodat wij niet onder het melken de hele tijd met zware dumpemmers uit de put moeten dragen. Nu gewoon als laatste melken en de slang van tank gewoon in de melktaxi hangen.

Heb je zoveel separatiemelk dan :shock: :?:

Nee, maar toch snel een constant een 5 koeien gemiddeld. Dat zijn verse koeien, hoog celgetal, antibiotica.
Voer koemelk aan de kalveren en dan gebruik je je medicijngroep is iets makkelijker om voldoende melk te behouden.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Henk » do maart 20, 2014 17:48

Jij hebt wss een groot koppel koeien :yes: en dan kunnen verhoudingen idd anders liggen.
Verse koeien tap ik 1x biest af en dan issie geen verse koe meer 8) en gaat de melk de tank in.
Koeien die ik moet uithouden wegens behandeling met ab zijn er 1-3 per jaar (knock on wood!!) op de ruim 90 stuks.

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken