Deense melkcontroleboek.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Deense melkcontroleboek.

Berichtdoor kobonde » vr dec 19, 2014 16:11

Denk dat hij bij blandende staat, omdat hij kruist met met flekkies
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Flyinghollander » vr dec 19, 2014 19:16

zag hem niet :no:
Flyinghollander

Berichtdoor noorman64 » vr dec 19, 2014 20:06

Op zich geen problemen mee als iemand probeert boven in de lijsten te staan. Het is toch belangrijk om een beetje de sport in het vak te zoeken. Kan zijn op de produktie, exterieur, saldo etc.. Maar een stuk ambitie is toch vaak een goede drijfkracht om er even harder tegen aan te gaan.
noorman64

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » za dec 20, 2014 18:34

noorman64 schreef:Op zich geen problemen mee als iemand probeert boven in de lijsten te staan. Het is toch belangrijk om een beetje de sport in het vak te zoeken. Kan zijn op de produktie, exterieur, saldo etc.. Maar een stuk ambitie is toch vaak een goede drijfkracht om er even harder tegen aan te gaan.

:yes: Ambitie is altijd goed (y) maar waar in..... Een jaar of 10-15 geleden zat ik hier midden tussen de 'ik-wil-bovenaan-staan-in-de-melklijstjes' veehouders en de 'poets-en-staart-kam-barbie-boeren' :yes: . Volgens mij is er geen een meer van over. Kan toeval zijn maar toch...
Overeenkomst was meestal dat ze al een dagtaak hadden met 40 koetjes en dat behalve in de prijzenkast er nooit iets veranderde op die toko's. Is ook ambitie (y) maar vlgs mij niet de juiste :no: maar dat moet iedereen zelf weten.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » zo dec 21, 2014 12:57

Henk schreef:
noorman64 schreef:Op zich geen problemen mee als iemand probeert boven in de lijsten te staan. Het is toch belangrijk om een beetje de sport in het vak te zoeken. Kan zijn op de produktie, exterieur, saldo etc.. Maar een stuk ambitie is toch vaak een goede drijfkracht om er even harder tegen aan te gaan.

:yes: Ambitie is altijd goed (y) maar waar in..... Een jaar of 10-15 geleden zat ik hier midden tussen de 'ik-wil-bovenaan-staan-in-de-melklijstjes' veehouders en de 'poets-en-staart-kam-barbie-boeren' :yes: . Volgens mij is er geen een meer van over. Kan toeval zijn maar toch...
Overeenkomst was meestal dat ze al een dagtaak hadden met 40 koetjes en dat behalve in de prijzenkast er nooit iets veranderde op die toko's. Is ook ambitie (y) maar vlgs mij niet de juiste :no: maar dat moet iedereen zelf weten.

Je kan je energie maar 1 keer aanwenden ,stop je veel in fokkerij en vergeet je te melken dan moet je de beste zijn om wat extra te verdienen.Stop je alle energie in melken dan hoef je niet de beste en de hoogste te zijn om wat extra te verdienen :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Deense boerin » ma dec 22, 2014 18:14

Flyinghollander schreef:zag hem niet :no:

pag. 134 :)
wij staan op 127
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Vorige