Delaval melkput verbeteren?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Delaval melkput verbeteren?

Berichtdoor M H » di maart 22, 2016 21:15

walmark schreef:jij kan rap, MH (y) maar als de attention for detail er net zo goed is, als bij je rappe typen :? moet je misschien effe terugschakelen :wink:
hoe groot is je melkstal :?: en doe je ook voorstralen en postdippen :?:

sorry, blind typen op de I pad gaat niet geheel foutloos zie ik nu,op dat apparaat, doet hijzelf wel eens worden veranderen :x ga het direct even aanpassen :wink: :yes:

doe niet aan voorstralen, wel nadippen, melk in een 2x6 visgraat. dus allemaal goed te overzien, en bij te houden. als ik de taaiste 2 trutten zou verkopen, scheelt het weer zeker 5 minuten melktijd per keer.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor postma friesland » wo maart 23, 2016 05:19

Boerp schreef:
M H schreef:Hier problemen met melkmeters. Dus vorige week deze ertussenuit gegooid. Op eigen initiatief. Melk nu dus direct op de leiding. Melkt tot nu toe stuk sneller, koeien lijken beter uit te melken, maar moet nog antwoord krijgen of mijn vacuüm niet een beetje te hoog is onder de speen. Zat nl een minuscuul gaatje in de melkmeter, waar dus lucht door kwam.

Zit nu wel geregeld met kantjes die binnen 6 minuten uit zijn. Snelste koeien binnen drie minuten. En taaiste koe heeft ook al 3 minuten tijdwinst te pakken :yes: :wink:

Oké, dat merkte ik dus ook toen ik rechtstreeks op de leiding aansloot, minder lang belasting van het speen.. Mijn vraag is hoe ik nu wel mijn automatische afname kan behouden :?: Hoe heb jij dat?

Wat voor melkmeters heb je nu? en hoe zijn ze gemonteerd? De infrarood van delaval/manus/scr kunnen bijna niet remming in de melkstroom veroorzaken. De oudere melkmeters kunnen ook goed werken heb ik gehoord als de melk maar vlot uit de melkmeter kan met een dikke slang
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Henk » wo maart 23, 2016 13:18

M H schreef: ga nu richting 6 rondjes per uur

Sowweey :shock: :cheers: :cheers: Khad vroegah al moeite om 5 rondjes te halen terwijl de productie lager was...

Maar hoe weet je nu wanneer je het melkstel moet aftikken :?: of ga je gewoon ut rijtje neffe tik tik tik :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor M H » wo maart 23, 2016 13:40

Je ziet de melk stroom door de melk stellen gaan. Bij geen melk idd aftikken.
M H

Beroep: veehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en melken