Wat gebruiken als voorbehandeling bij melken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Wat gebruiken als voorbehandeling bij melken

Berichtdoor walmark » di apr 05, 2016 14:49

hier gebruiken ze alleen een schep als de melk te diep in de tank zit, als ze het niet kunnen reiken met een individueel rietje.
Ik moest ook zelf een lange schep aanschaffen voor de nieuwe tank voor de milktrucker, en die elke keer klaarzetten in een emmertje chloorwater
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor h.groothuis » di apr 05, 2016 15:25

hier ook na 30 jaar te hoog kiemgetal, was me opgevallen dat bij legen van de tank de temp 9 graden was al 3 keer, denk dat moet ik eens even in de gaten houden :roll: en toen had ik al een sms'je dat m'n kiemgetal 649 was dus 2 pnt aan de broek (n)

bleek de temperatuurcensor van de tank kapot gaf gewoon 3,5 graad aan terwijl de melk 9 graden was moet je ook maar net opvallen, nieuwe censor erin 2 tanken later zat het weer op 10..
h.groothuis

Berichtdoor Sander » di apr 05, 2016 16:19

net contact gehad met adviseuse. planet bonus loop ik in ieder geval niet mis. gaat nu dus alleen nog om boete over de liters van heel februari. verder bezwaar maken kost 250 euro, welke je terug krijgt als je gelijk krijgt.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » di apr 05, 2016 18:44

walmark schreef::shock: gebruiken ze daar dezelfde schep bij jouw als bij de buurman, en controleren ze daarmee of jij bactoscan of antibiotic te hoog is :?: :?: :?:

Vond ik mooi in Denemarken daar word via de slang een monster genomen. (meende eerste 10 % en laatste 10% niet) maar kunnen DK boeren misschien beter melden.
Flyinghollander

Berichtdoor poekske » di apr 05, 2016 21:45

hier neemt rmo ook automatisch staaltje melk, in verzegeld potje (y)
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Petro Pelgrum » wo apr 06, 2016 08:34

Flyinghollander schreef:
walmark schreef::shock: gebruiken ze daar dezelfde schep bij jouw als bij de buurman, en controleren ze daarmee of jij bactoscan of antibiotic te hoog is :?: :?: :?:

Vond ik mooi in Denemarken daar word via de slang een monster genomen. (meende eerste 10 % en laatste 10% niet) maar kunnen DK boeren misschien beter melden.

Ze toetsen de verwachte hoeveelheid in de computer wat ze laden bij de individuele boer en dan wordt over de hele tank een monster genomen zodat het flesje vol zit als de tank leeg is.
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en melken