instellingen manus pulsators

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

instellingen manus pulsators

Berichtdoor hielkeprins » do nov 10, 2016 07:54

Ik ben op zoek naar de instellingen van mijn pulsators. Ze zijn totaal verkeerd ingesteld. Ik moet ze nu een paar keer opnieuw eronder hangen. Op de print staat type STIM005. Er zitten 8 dipswitches op. Wie weet welke switch waarvoor dient? Heeft er iemand een handleiding ervan?
hielkeprins

Re: instellingen manus pulsators

Berichtdoor Anton B » do nov 10, 2016 11:00

Er zit verschil in de pulsator prints. Ik heb wel de handleiding met de instellingen van de Stim 8 maar of je daar wat aan hebt?
Dipswitch 4 , 5 en 6 zijn voor het afnamemoment.
In te stellen vanaf 240 gr. tot 450 gr in stapjes van 30 erbij.
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor john jakobs » do nov 10, 2016 11:54

hielkeprins schreef:Ik ben op zoek naar de instellingen van mijn pulsators. Ze zijn totaal verkeerd ingesteld. Ik moet ze nu een paar keer opnieuw eronder hangen. Op de print staat type STIM005. Er zitten 8 dipswitches op. Wie weet welke switch waarvoor dient? Heeft er iemand een handleiding ervan?

heb je wel genoeg reserve cap van de vac pomp
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor hielkeprins » do nov 10, 2016 13:21

Ja er is meer als genoeg capaciteit. Er zit een flinke pomp op.

--- Ik weet niet of er verschil zit tussen de stim 5 en de stim 8. Hoe bent u aan de handleiding gekomen? kan ik deze ergens downloaden?
hielkeprins

Berichtdoor Richt » do nov 10, 2016 14:10

hielkeprins schreef:Ja er is meer als genoeg capaciteit. Er zit een flinke pomp op.

--- Ik weet niet of er verschil zit tussen de stim 5 en de stim 8. Hoe bent u aan de handleiding gekomen? kan ik deze ergens downloaden?

Ik zou bellen met Delaval, die hebben Manus over genomen en vast die gegevens wel ergens liggen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Anton B » do nov 10, 2016 15:47

hielkeprins schreef:Ja er is meer als genoeg capaciteit. Er zit een flinke pomp op.

De F sensors zijn ook nog af te stellen door dealer met speciaal apparaatje.
Stuur je e-mail maar ff via pb dan stuur ik je mijn handleiding.
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor john jakobs » ma nov 14, 2016 17:35

kunnen die doorstroom meters van stimupuls goed tegen water ,, zit te denken om daar naar over te schakelen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor swingendeservicebus » di nov 15, 2016 00:24

Welke doorstroommeter bedoel je?
swingendeservicebus

Berichtdoor swingendeservicebus » di nov 15, 2016 00:34

hielkeprins schreef:Ik ben op zoek naar de instellingen van mijn pulsators. Ze zijn totaal verkeerd ingesteld. Ik moet ze nu een paar keer opnieuw eronder hangen. Op de print staat type STIM005. Er zitten 8 dipswitches op. Wie weet welke switch waarvoor dient? Heeft er iemand een handleiding ervan?

Welke prom zit er op de print? Wanneer haalt hij hem er onderweg na de overbruggingstijd? dipswitch1-2 pulsatie programma Dipswitch 3 op on is stimmulatie 456 afname zit verschil in de 6 dipwischt print! F sensor stimm8 15/6 prom gebruiken oude rvs sensoren 9/3 prom met de psion kunnen nog instellingen in de fsensor veranderd worden zoals gram P/puls en hoog of laag liggend gemonteerd
swingendeservicebus

Berichtdoor john jakobs » di nov 15, 2016 09:52

swingendeservicebus schreef:Welke doorstroommeter bedoel je?
waar de melk doorstoomt ,,met die pulsators waar een lampje op zit die blijft branden als er bij de koe niet goed afgenomen is
john jakobs

Berichtdoor swingendeservicebus » di nov 15, 2016 20:45

john jakobs schreef:
swingendeservicebus schreef:Welke doorstroommeter bedoel je?
waar de melk doorstoomt ,,met die pulsators waar een lampje op zit die blijft branden als er bij de koe niet goed afgenomen is

De manus indicator , fsensor of opticflow meter?
swingendeservicebus

Berichtdoor john jakobs » di nov 15, 2016 20:54

ik zou het niet weten als ze maar tegen water kunnen ,, en weinig storing geven,, ze komen boven 33 ltr melkfles te zitten
john jakobs

Berichtdoor hielkeprins » wo nov 16, 2016 17:42

Ik heb de optic flow. die zitten er al een aantal jaren op. Zo hier en daar mist er een streepje van het cijfer maar voor de rest prima sensoren. Ik spuit ze 1 keer per dag schoon
hielkeprins

Berichtdoor hielkeprins » wo nov 16, 2016 17:45

de 4,5,6 switch heb ik mee zitten prutsen maar dat is vooral hoe snel hij pulseert en niet hoe lang. Weet iemand hoe ik dat instel?
hielkeprins

Keer terug naar Koe en melken