Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor edward28 » zo mei 14, 2017 22:02

edward28 schreef:Sensor van vloerreiniger vms robot is na een jaar al stuk ,sensor niet apart te verkrijgen ,dus ganse klep vervangen maar

In tussen vervangen ,kostprijs 420 euro
edward28

Berichtdoor ramos fan » ma mei 15, 2017 11:26

Hier gister weer een encoder kapot zelf opgehaald en gemonteerd dus alleen de kosten van de encoder.
Die vast duur genoeg is :D
Om half 6 s morgens in de auto naar de monteur muziekje aan en zal alle melkstallen aan de loop.
En was nog heel blij met mijn botjes:D Want volgende week zondag slaap ik dan gewoon weer (y)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor edward28 » ma mei 15, 2017 11:41

ramos fan schreef:Hier gister weer een encoder kapot zelf opgehaald en gemonteerd dus alleen de kosten van de encoder.
Om half 6 s morgens in de auto naar de monteur muziekje aan en zal alle melkstallen aan de loop.
En was nog heel blij met mijn botjes:D Want volgende week zondag slaap ik dan gewoon weer (y)

Had jij die niet onlangs vervangen en wat kost zo een encoder?
edward28

Berichtdoor bertus » ma mei 15, 2017 11:47

een halve slag draaien wil soms ook helpen als die van binnen tenminste niet helemaal in puin ligt.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor ramos fan » ma mei 15, 2017 19:13

edward28 schreef:
ramos fan schreef:Hier gister weer een encoder kapot zelf opgehaald en gemonteerd dus alleen de kosten van de encoder.

Had jij die niet onlangs vervangen en wat kost zo een encoder?

Klopt van de andere robot kost 470 euro.
En er zitten 3 op per robot
ramos fan

Berichtdoor ramos fan » ma mei 15, 2017 19:16

bertus schreef:een halve slag draaien wil soms ook helpen als die van binnen tenminste niet helemaal in puin ligt.

Dat had ik al 3 keer gedaan en heeft zijn levensduur met 2 weken verlengd :mrgreen: maar zondagmorgen moest er echt een nieuwe op.

Als na het melken de robot een backflusch doet spat er aldoor wat water op de encoder. Zal eens kijken of ik daar wat op kan verzinnen
ramos fan

Berichtdoor kobonde » di mei 16, 2017 08:20

ramos fan schreef:
bertus schreef:een halve slag draaien wil soms ook helpen als die van binnen tenminste niet helemaal in puin ligt.

Dat had ik al 3 keer gedaan en heeft zijn levensduur met 2 weken verlengd :mrgreen: maar zondagmorgen moest er echt een nieuwe op.

Als na het melken de robot een backflusch doet spat er aldoor wat water op de encoder. Zal eens kijken of ik daar wat op kan verzinnen

Nu weet ik niet noe fanatiek jij schoon maakt maar, de encoders bij het onderste draaipunt moet je proberen droog
te kouden wij spuiten er af en toe water afstotende spray op.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor ramos fan » di mei 16, 2017 09:20

kobonde schreef:
ramos fan schreef:

Nu weet ik niet noe fanatiek jij schoon maakt maar, de encoders bij het onderste draaipunt moet je proberen droog
te kouden wij spuiten er af en toe water afstotende spray op.

ik hou al rekening met de encoders tijdens het schoonmaken. De waterafstotende spray is goeie (y) ga ik gelijk kopen
ramos fan

Berichtdoor h.groothuis » di mei 16, 2017 22:25

Zitten toch achter die kappen :?: Moet je ze al gericht nat willen spuiten om ze te raken :roll:
h.groothuis

Berichtdoor Mellek » do mei 18, 2017 11:06

Van de week robot steeds 3 koeien mislukt, maar kwam er achter dat robot herkende de kleinere zwarte koeien niet altijd, was hele dag aan het maaien, dus kwam er mooi bij allemaal, monteur nog uur lopen zoeken maar bleek gewoon camera/bewegingsdetector defect (A2).
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Arie » do mei 18, 2017 12:39

ramos fan schreef:

Lege zaagselzak omheen wikkelen en aftapen? :P

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor sivert » do mei 18, 2017 14:00

Mellek schreef:Van de week robot steeds 3 koeien mislukt, maar kwam er achter dat robot herkende de kleinere zwarte koeien niet altijd, was hele dag aan het maaien, dus kwam er mooi bij allemaal, monteur nog uur lopen zoeken maar bleek gewoon camera/bewegingsdetector defect (A2).

Dat hadden wij op het vorige bedrijf met de weidebox, witte koeien werden herkend en zwarte niet. Aangezien we toch gingen verhuizen en de A2's niet meenamen stonden we er 's morgens even bij met een witte stok, die onder de camera houden en dan liet de weidebox ze wel lopen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Richt » zo mei 21, 2017 10:12

sivert schreef:
Mellek schreef:Van de week robot steeds 3 koeien mislukt, maar kwam er achter dat robot herkende de kleinere zwarte koeien niet altijd, was hele dag aan het maaien, dus kwam er mooi bij allemaal, monteur nog uur lopen zoeken maar bleek gewoon camera/bewegingsdetector defect (A2).

Dat hadden wij op het vorige bedrijf met de weidebox, witte koeien werden herkend en zwarte niet. Aangezien we toch gingen verhuizen en de A2's niet meenamen stonden we er 's morgens even bij met een witte stok, die onder de camera houden en dan liet de weidebox ze wel lopen.

Lekkere automatisering :lol:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Mellek » zo mei 21, 2017 14:04

sivert schreef:Dat hadden wij op het vorige bedrijf met de weidebox, witte koeien werden herkend en zwarte niet. Aangezien we toch gingen verhuizen en de A2's niet meenamen stonden we er 's morgens even bij met een witte stok, die onder de camera houden en dan liet de weidebox ze wel lopen.

D'r zat een grijze detector op Matsu nog wat, en die gaan nog wel eens kapot, nu een zwarte van Panasonic, je kunt de afstand trouwens afstellen met draaiknopje, zag gister dat ie ook reageerde op het schokdraadje dat heen en weer zwaaide..
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Arie » za jun 03, 2017 13:30

Korte vraag: kan het wezen dat RVS niet tegen jodium kan? Iemand ervaring mee? Als ik op internet gaat zitten zoeken, dan kom ik het hier en daar tegen.

RVS kan roesten, wanneer de beschermende passieve laag op het oppervlak beschadigd raakt door de inwerking van externe factoren op het materiaal. Dit kan zich voordoen, wanneer het oppervlak in contact komt met chemische stoffen zoals broom, chloor of jodium. 

https://www.franke.com/be/nl/ws/support ... tions.html

Als dat zo is, dan denk k dat ik maar eens gauw andere dip moet nemen.
Arie

Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken