Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor M H » zo apr 02, 2017 13:36

melker schreef:Zou me meevallen als ze niet binnen 2 jaar failliet zijn. Ken hier nog geen enkele succesvolle gea botje melker :no: de hoge melkprijs kan enigzins vertragend werken natuurlijk.

draaien hier nu paar jaar zo'n twee box systeem, en hoor daar weinig klachten over. en monobox is heel beetje veranderd tov dubbelbox principe. en ziet er echt super simpel uit.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Wim R » zo apr 02, 2017 14:30

M H schreef:
melker schreef:Zou me meevallen als ze niet binnen 2 jaar failliet zijn. Ken hier nog geen enkele succesvolle gea botje melker :no: de hoge melkprijs kan enigzins vertragend werken natuurlijk.

draaien hier nu paar jaar zo'n twee box systeem, en hoor daar weinig klachten over. en monobox is heel beetje veranderd tov dubbelbox principe. en ziet er echt super simpel uit.

Mione draait prima (y) (y) . Simpel en eenvoudige robot. Doet wat ie moet doen. Jaarkosten kan ik niet vergelijken met andere systemen. Ben voor mijn 2 box 8100,- euro kwijt excl tepelvoeringen . Zit er wel boven op voor kwaliteit. Maar na dik anderhalf jaar draaien kiemcijfer niet boven de 6-7 gehad en celgetal 180-200.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Corjan » zo apr 02, 2017 16:10

GEA heft de beste melk kwaliteit @ the moment (y) Kunnen andere botjes boeren wat van leren of proberen daar wat aan te doen :idea: Dealers hier zijn goed dus de eerste draaien hier goed (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Wim R » zo apr 02, 2017 17:35

Corjan schreef:GEA heft de beste melk kwaliteit @ the moment (y) Kunnen andere botjes boeren wat van leren of proberen daar wat aan te doen :idea: Dealers hier zijn goed dus de eerste draaien hier goed (y)

Dealer maakt of breekt het machine. Cowboy verhalen zijn er overal dus ga daar maar niet te veel vanuit dat er wat van klopt. Bij een goede service kan er eigenlijk al weinig fout gaan. Is bij traditioneel melken precies zo.
Bij verkoop van mijn robot bij 90% van de belangstellende viel de keuze op Gea door de eenvoud en de goede melk kwaliteit die de machine levert
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jan.nl » zo apr 02, 2017 22:32

Wim R schreef:
M H schreef:

Mione draait prima (y) (y) . Simpel en eenvoudige robot. Doet wat ie moet doen. Jaarkosten kan ik niet vergelijken met andere systemen. Ben voor mijn 2 box 8100,- euro kwijt excl tepelvoeringen . Zit er wel boven op voor kwaliteit. Maar na dik anderhalf jaar draaien kiemcijfer niet boven de 6-7 gehad en celgetal 180-200.

Hoop wel dat gea het heel goed gaat doen,laval en lely kunnen wel wat concurrentie gebruiken :| Op dit moment zijn laval en lely duur in onderhoud,op de onderdelen houden ze prijs hoog en uurtarief lijkt nergens op. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Corjan » ma apr 03, 2017 01:27

Helemaal mee eens Jan :yes: Ik zit in een duur contract maar de gasten zonder contract zijn niet goedkoper uit :!: Alleen ik voel mij 1 keer per jaar genaaid en mensen zonder contract bij elke rekening :mrgreen: Meer merken zou mooi zijn :yes: (y) Denk dat chinesen of japanners ook maar eens wat moeten maken :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Kasé5 » ma apr 03, 2017 12:34

jan.nl schreef:[
Hoop wel dat gea het heel goed gaat doen,laval en lely kunnen wel wat concurrentie gebruiken :| Op dit moment zijn laval en lely duur in onderhoud,op de onderdelen houden ze prijs hoog en uurtarief lijkt nergens op. :no:

Dealers en monteurs van Laval klagen net zo hard als ons :cry: Het 'alarm' wil niet hogerop komen :? (n) (n)

Moet trouwens zeggen dak de tarieven bij de tankservice nog veel erger vind; die rekenen gewoon megaprijzen voor een paar uurtjes weinig doen.
Bij de robots zie je tenminste ( helaas) ook nog dat er het één en ander gebeurd is.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » ma apr 03, 2017 12:42

Jep die melktanken zijn in 40 jaar helemaal niks verandert aan techniek en toch doen ze alsof het zo vreselijk ingewikkeld is :?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » ma apr 03, 2017 12:50

Waren gisteren aan het fietsen door België toen we neffe een geitenfarm kwamen. Mn duifje had een slimme opmerking nl waarom er voor geiten geen AMS bestaat.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » ma apr 03, 2017 15:21

Henk schreef:Waren gisteren aan het fietsen door België toen we neffe een geitenfarm kwamen. Mn duifje had een slimme opmerking nl waarom er voor geiten geen AMS bestaat.

Moet je iemand zien te vinden die een ams voor 2 speen maakt.. :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Robert » ma apr 03, 2017 16:56

Omdat het aansluiten in verhouding veel te veel tijd in beslag neemt.
En met zulke forse spenen en beperkte hoeveelheid melk is de geit zo uitgemolken
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor nestor973 » zo apr 23, 2017 10:10

Corjan schreef:Helemaal mee eens Jan :yes: Ik zit in een duur contract maar de gasten zonder contract zijn niet goedkoper uit :!: Alleen ik voel mij 1 keer per jaar genaaid en mensen zonder contract bij elke rekening :mrgreen: Meer merken zou mooi zijn :yes: (y) Denk dat chinesen of japanners ook maar eens wat moeten maken :idea:

Ik heb toch niet het gevoel dat ik duurder af ben dan met een duur contract CJ, nog geen enkele van de 8 jaar :?
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Schoonvelde » ma apr 24, 2017 06:10

Kasé5 schreef:

Dealers en monteurs van Laval klagen net zo hard als ons :cry: Het 'alarm' wil niet hogerop komen :? (n) (n)

Moet trouwens zeggen dak de tarieven bij de tankservice nog veel erger vind; die rekenen gewoon megaprijzen voor een paar uurtjes weinig doen.
Bij de robots zie je tenminste ( helaas) ook nog dat er het één en ander gebeurd is.

Mee eens, maar... bij mijn garage betaal ik ook al 65 euro per uur voor onderhoud aan mijn auto, ze zijn het ook echt nodig zeggen ze. Ze kunnen het werk niet aan dat ook nog.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma apr 24, 2017 06:13

Schoonvelde schreef:
Kasé5 schreef:

Mee eens, maar... bij mijn garage betaal ik ook al 65 euro per uur voor onderhoud aan mijn auto, ze zijn het ook echt nodig zeggen ze. Ze kunnen het werk niet aan dat ook nog.

Moeten die Volvo's zo vaak naar de garage?

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Sander » ma apr 24, 2017 07:06

die 65 euro per uur dat is ongeveer hetzelfde als 40-45 cent voor de melk in mijn ogen.
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken