Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor ramos fan » ma okt 30, 2017 08:54

Succes. En je moet ook uitdagingen houden. En ik vond en vind die van weiden nog steeds leuk (y)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Gerben77 » ma okt 30, 2017 13:34

Mooi MH. (y) ..houd ons op de hoogte hoe t loopt :

https://www.youtube.com/watch?v=3aix8c9A5O0
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » ma okt 30, 2017 19:27

M H schreef:zo, na een druk zomertje, toch maar weer eens op het forum gaan neuzen :wink:

binnen paar weken komen hier twee monoboxen van GEA te staan. kijk er naar uit. nu per dag dikke 5 uur melktijd en klusjes om melken heen. hoop wel paar uur te kunnen besparen. en beetje flexibeler te kunnen plannen.

beweiden wordt een uitdaging. ben altijd een fanatieke weider geweest, tov gemiddelde boer in Nederland. zal volgend jaar nog wel een puzzelen worden denk ik

Bij jullie in de buurt (Reeuwijk) eo zijn zoveel boeren weggejaagd voor de natuur dat ik me afvraag of ze nog wel koeien in de wei willen hebben bij jullie :idea:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor M H » ma okt 30, 2017 20:23

jan.nl schreef:
M H schreef:zo, na een druk zomertje, toch maar weer eens op het forum gaan neuzen :wink:

binnen paar weken komen hier twee monoboxen van GEA te staan. kijk er naar uit. nu per dag dikke 5 uur melktijd en klusjes om melken heen. hoop wel paar uur te kunnen besparen. en beetje flexibeler te kunnen plannen.

beweiden wordt een uitdaging. ben altijd een fanatieke weider geweest, tov gemiddelde boer in Nederland. zal volgend jaar nog wel een puzzelen worden denk ik

Bij jullie in de buurt (Reeuwijk) eo zijn zoveel boeren weggejaagd voor de natuur dat ik me afvraag of ze nog wel koeien in de wei willen hebben bij jullie :idea:

hier aan de weg nog een 10 veehouders, loopt alles gewoon buiten in de zomer.over het kanaal (wiericke) is het idd tobben. nog 1 natuurboer, verder niets meer, en dus ook amper meer vee
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Vinterland » ma okt 30, 2017 23:23

Hier bevalt roterend standweiden het beste. Nadeel is dat ik dit jaar teveel gras verzameld heb wat "uitmaaien" was.
Vinterland

Berichtdoor Henk » di okt 31, 2017 13:03

Standweiden zou ideaal zijn voor de Fryse veehouders :yes: Want dan loopt je grasoverschot drastisch terug... 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en melken