Brok voeren in de melkstal

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Brok voeren in de melkstal

Berichtdoor king » di okt 30, 2018 21:14

Is me ff te ver rijden :roll:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor h.groothuis » wo okt 31, 2018 08:16

king schreef:Is me ff te ver rijden :roll:

had je vd zomer moeten weten.....is maar een 1,5 uurtje verder dan ons :wink:
h.groothuis

Berichtdoor rvm » wo okt 31, 2018 09:03

Ik heb er ook nog 16 liggen, 't Is maar een half dagje rijden vanuit NL :wink:
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor G.U. » wo okt 31, 2018 09:29

Elke melkmachinedealert heeft een hok vol van dat spul, daar hoef je echt geen uren om te gaan rijden
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » wo okt 31, 2018 13:16

rvm schreef:Ik heb er ook nog 16 liggen, 't Is maar een half dagje rijden vanuit NL :wink:

Jullie zijn slimmer dan mij. Ik flikker altijd alles meteen in de container :oops: Ook ooit 12 kilomatics gehad. Ik vermoed dazze ooit met het oud ijzer mee zijn gegaan :oops:
Ouwe weidesleep, compressor etc, ik lazer het gelijk weg want ik heb een hekel aan rommel op 't erf :oops:
Ach, de buurtvereniging is er goed mee dus da's de pleister op de wonde... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » wo okt 31, 2018 15:00

Henk schreef:
rvm schreef:Ik heb er ook nog 16 liggen, 't Is maar een half dagje rijden vanuit NL :wink:

Jullie zijn slimmer dan mij. Ik flikker altijd alles meteen in de container :oops: Ook ooit 12 kilomatics gehad. Ik vermoed dazze ooit met het oud ijzer mee zijn gegaan :oops:
Ouwe weidesleep, compressor etc, ik lazer het gelijk weg want ik heb een hekel aan rommel op 't erf :oops:
Ach, de buurtvereniging is er goed mee dus da's de pleister op de wonde... :wink:

week niet. Ze hebben het nog steeds liggen en doen er ook niks mee. nadeel is soms als je iets weggegooid hebt. Het een maand later wel kon gebruiken...
Talis

Berichtdoor nestor973 » wo okt 31, 2018 16:34

Heel boeiend topic :mrgreen: :lol: :lol:
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor king » wo okt 31, 2018 19:03

volgens mij heb jij het geopend :roll: :wink: , maar idd er wordt een beetje afgedwaald 8)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Henk » wo okt 31, 2018 20:20

Afgedwaald :?: We hebben het toch over weggegooide kilomatics :yes: en dan kun je concluderen dat wanneer je die dingen weg lazert dat brok in de melkstal voeren moeilijk wordt 8)
Voor de rest is het puur aan de veehouder. De 1 heeft kv boxen dus wat zou je dan nog met brokken gaan liggen klooien in de melkstal. De ander heeft ze niet en die kijkt of ie zn krachtvoer aan het voerhek kwijt kan. Zo niet dan wordt het voeren in de melkstal :yes:
Tegen Bart zou ik zeggen dat ik me de slechte combinatie van brokken en vocht nog goed kan herinneren. Schimmelkoeken in de kilomatic, stinkbakken omdat er wel es een koe over de kop wordt gescheten en daarmee in de brokbak ligt te poeren zodat geen koe meer uit die bak wil vreten. Ver gezocht :?: :no: gewoon de praktijk :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo okt 31, 2018 20:32

Als je meerdere soorten kv wilt voeren en je kunt maar 1 of 2 soorten in de kvboxen kwijt dan kun je dat andere brokje mooi in de melkstal voeren :yes: schimmel en stront in de bakken valt reuze mee :yes: kilomatics moeten natuurljk wel droog blijven anders is het wel vragen om rottigheid
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Jappie » wo okt 31, 2018 21:08

Vroeger gevoerd in melkstal na renovatie niet meer. Na verhuizing weer gevoerd in de melkstal, nu na nieuwbouw niet meer voeren. Niet voeren geeft meer rust, is schoner en snellere uitloop.

Vind wel intressant om te lezen dat je overweegt over te gaan op put, is voor mij mocht het later robotmelken worden dan is dat wel een ding om mee te nemen over dat dubbel arm box systeem :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor poekske » wo okt 31, 2018 21:15

Dat dubbelbox robot stopt bij 100 koei is algemeen geweten. En 3 soorten brokkies, wat kieperen jullie dan in de menger, zij die 1 hebben?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Richt » do nov 01, 2018 12:31

Talis schreef:
Henk schreef:

week niet. Ze hebben het nog steeds liggen en doen er ook niks mee. nadeel is soms als je iets weggegooid hebt. Het een maand later wel kon gebruiken...

Komt vanzelf wel weg :wink:
Ligt op zolder, als je een grote hooi zolder hebt die je toch niet gebruikt, ligt het ook niet zo snel in de weg, af en toe wel eens sorteren wat weg kan, wat op marktplaats zetten, komt er vanzelf wel vanaf :yes:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » do nov 01, 2018 13:15

Vaak met zulk soort hoekjes en zolders is dat je er eigenlijk nooit komt en je rommel er maar neer flikkert omdat het dan niet in de weg ligt tot het moment komt dat het er zo’n grote zooi is dat je er helemaal niet meer komt :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor john jakobs » do nov 01, 2018 18:36

ik ga er net zo vaak iets halen dan dat ik er iets breng,, maar eens in de 10 jaar de wager eronder voor de ijzzerboer is (y) en die tijd is hier bijna weer aan gebroken
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken