Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor bertus » ma jul 17, 2017 09:19

als je door wil zou ik rechten kopen.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor jan.nl » ma jul 17, 2017 10:20

maistro schreef:
opelmanta schreef:8,3 % inleveren? Er staat mij iets bij dat dat helemaal niet kan. 8 % en geen streep meer was het bij de Romijn.

8,3% is best veel voor bedrijven zoals wij (niet gegroeid, robots vol) ook al vraag ik mij af of het hierbij blijft ? alle rechtzaken worden natuurlijk gewonnen zodat er nog wel een paar procenten generieke korting kan volgen 10-12% ??? totaal

maar het ergste is wel dat het geen stuur element inzit , bedoel jv kun je minderen maar das ook beperkt bij "normale" bedrijven die huisvesting al hebben voor jv en voer voldoende hebben..
Had gehoopt op BEX/KLW om via efficiëntie voordeel de schade wat te kunnen beperken , neen dit lijkt op bot het mes er in en wel bij de niet / gematigde groeier erg oneerlijk

wat nu? vee verkopen, huurland opzeggen , of direct rechten kopen voor ze naar 10-15.000/koe gaan??

Dat ze duur worden staat vast,net als met mq kleine beetjes bij kopen lijkt het beste.
Grote stappen en gauw thuis is voorlopig voorbij :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor durk » ma jul 17, 2017 11:42

jan.nl schreef:
maistro schreef:
opelmanta schreef:8,3 % inleveren? Er staat mij iets bij dat dat helemaal niet kan. 8 % en geen streep meer was het bij de Romijn.

8,3% is best veel voor bedrijven zoals wij (niet gegroeid, robots vol) ook al vraag ik mij af of het hierbij blijft ? alle rechtzaken worden natuurlijk gewonnen zodat er nog wel een paar procenten generieke korting kan volgen 10-12% ??? totaal

maar het ergste is wel dat het geen stuur element inzit , bedoel jv kun je minderen maar das ook beperkt bij "normale" bedrijven die huisvesting al hebben voor jv en voer voldoende hebben..
Had gehoopt op BEX/KLW om via efficiëntie voordeel de schade wat te kunnen beperken , neen dit lijkt op bot het mes er in en wel bij de niet / gematigde groeier erg oneerlijk

wat nu? vee verkopen, huurland opzeggen , of direct rechten kopen voor ze naar 10-15.000/koe gaan??

Dat ze duur worden staat vast,net als met mq kleine beetjes bij kopen lijkt het beste.
Grote stappen en gauw thuis is voorlopig voorbij :yes:

Voordeel uit KLW zal ook nog wel niet mogen in 2018, dus de meesten zullen bij deze melkprijs de korting van 8,3% wel graag willen aankopen dus ze worden schreeuwend duur.
durk

Berichtdoor Arie » ma jul 17, 2017 23:08

Vorige week nog de RVO gebeld voor wat info. Die kerel aan de andere kant van de lijn liet uit zn mond vallen dat mogelijk de fosfaatrechten nog niet direct op 1 januari 2018 ingaan.
In dat geval loopt het fosfaatreductieplan gewoon nog ff een paar maanden door
... zo zei die :roll:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Wim R » di jul 18, 2017 01:09

Arie schreef:Vorige week nog de RVO gebeld voor wat info. Die kerel aan de andere kant van de lijn liet uit zn mond vallen dat mogelijk de fosfaatrechten nog niet direct op 1 januari 2018 ingaan.

Zijn we toch wel gewend dat met terug werkende kracht invoeren.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » di jul 18, 2017 08:31

Los gezien van het feit dat ik het ook niet weet; spreek 10 verschillende RVO-ers en je krijgt 10 verschillende antwoorden :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di jul 18, 2017 09:24

Arie schreef:Vorige week nog de RVO gebeld voor wat info. Die kerel aan de andere kant van de lijn liet uit zn mond vallen dat mogelijk de fosfaatrechten nog niet direct op 1 januari 2018 ingaan.

Dat was toch al bekend?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Wim R » di jul 18, 2017 10:42

Henk schreef:Los gezien van het feit dat ik het ook niet weet; spreek 10 verschillende RVO-ers en je krijgt 10 verschillende antwoorden :idea:

Tja met heel het stoppers gebeuren waar wij mee te maken gehad hebben hetzelfde verhaal. Gewoon wachten tot de officiële bekendmaking gepubliceerd is en dan pas stappen zetten.
Wim R

Berichtdoor Henk » di jul 18, 2017 10:54

Tip voor RVO loket: probeer een vast contactpersoon te strikken voor je sores. En geef aan dat je je zaken digitaal wil doen :idea:
Geen tijdverspilling met eindeloos wachten aan de lijn (y) altijd contact met iemand die je zaak kent (y) en digitaal heb je alles op schrift (y)

Henk

Berichtdoor Henk » di jul 18, 2017 11:01

Wim R schreef:
Henk schreef:Los gezien van het feit dat ik het ook niet weet; spreek 10 verschillende RVO-ers en je krijgt 10 verschillende antwoorden :idea:

Tja met heel het stoppers gebeuren waar wij mee te maken gehad hebben hetzelfde verhaal. Gewoon wachten tot de officiële bekendmaking gepubliceerd is en dan pas stappen zetten.

Wim bankier jij ook bij de Rabo :?:
Wat vond jij van het contract inz. het voorschot op P rechten :?: Ik heb de papieren afgelopen week niet getekend omdat er naar mijn idee te veel onduidelijkheden in staan. Mijn bankdude kon dus weer terug met huiswerk.
Gisteren belde hij mij om duidelijkheid te verschaffen. Hij moest het eerst ook ergens weer zien te achterhalen aangezien ik de enigste Rabo- stopper ben in heel de Kempen :shock:
Zijn antwoorden waren bevredigend (y) behalve Artikel 9.3. Die vind ik nog steeds waardeloos. Dus weer niet getekend :no: dus weer wat huiswerk voor de bankdude.

Henk

Berichtdoor van wijk » di jul 18, 2017 11:34

Henk schreef: aangezien ik de enigste Rabo- stopper ben in heel de Kempen :shock:

Lijkt me sterk dat de rest allemaal bij ABNAMRO zit :D :D
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Wim R » di jul 18, 2017 12:21

Henk schreef:
Wim R schreef:

Wim bankier jij ook bij de Rabo :?:
Wat vond jij van het contract inz. het voorschot op P rechten :?: Ik heb de papieren afgelopen week niet getekend omdat er naar mijn idee te veel onduidelijkheden in staan. Mijn bankdude kon dus weer terug met huiswerk.
Gisteren belde hij mij om duidelijkheid te verschaffen. Hij moest het eerst ook ergens weer zien te achterhalen aangezien ik de enigste Rabo- stopper ben in heel de Kempen :shock:
Zijn antwoorden waren bevredigend (y) behalve Artikel 9.3. Die vind ik nog steeds waardeloos. Dus weer niet getekend :no: dus weer wat huiswerk voor de bankdude.

Wij waren ook de enigste stopper. In dat artikel staat dat de bank ons een kennisgeving moet geven waarin staat dat de bank de lening kwijt scheld en zij dit moeten melden dat door het dan niet doorgaan van de fosfaatwet wij de centen mogen houden. . Eigenlijk staat er iets in wat niets voorstelt . Voor mijn bankdude was het ook allemaal nieuw
Wim R

Berichtdoor Hindrik » wo jul 19, 2017 00:15

zowel rvo alsook de rabo hebben hun regels zo opgesteld dat ze het zelf niet meer snappen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » wo jul 19, 2017 12:38

Hindrik schreef:zowel rvo alsook de rabo hebben hun regels zo opgesteld dat ze het zelf niet meer snappen

Voordeel is dat je dan met wat overtuigingskracht de regels wat kunt ombuigen ten gunste van jezelf :yes: (y)

Henk

Berichtdoor Gerben77 » wo jul 19, 2017 13:06

http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Achtergrond/2017/7/Britse-melkveesector-uitgemergeld-tot-op-het-bot-160064E/

Treurig :cry: ...

@ Robert.....hoofd reden : gebrek aan een sterke zuivel cooperatie ?
Gerben77

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie