Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor marcelv » wo dec 06, 2017 20:20

Kasé5 schreef:Arno vind mijn reaktie een bekrompen ouderwetse denkwijze Sander.
Het enige waar ik voor probeer te waarschuwen is de reaktie van onze medeburgers hier in Hollande op bepaalde veranderingen in ons bedrijfssysteem. Dat is niet iets van vandaag maar ondervinden we allemaal al lange tijd. :(
Heb echter echt niet het idee dat iemand zich daar iets van aantrekt. TOT de zuivel weer met bepaalde maatregelen komt en dan schilderen we eerst weer alle fora helemaal vol en snappen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. :|

Het word hoog tijd dat we stoppen met het "pleasen" van de burgers, dit leid tot niets. De groep linkse schreeuwers (wat een zeer beperkt aantal is met veel macht) houden niet op tot de laatste boer verdwenen is. De landbouw moet in de breedte meer geld en energie steken in PR om zichzelf te verkopen :yes: . Niet elke keer in de verdediging :arrow: maar vol in de aanval (y)
marcelv

Berichtdoor Robert » wo dec 06, 2017 23:23

Inderdaad, ik vind de akties van Melker maar niets. Om met zoveel gesleep en gedoe veehouder in NL blijven. :?
Als ik zo graag boer zou willen zijn, dan ging ik buiten NL boeren.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor marcelv » wo dec 06, 2017 23:30

Robert schreef:Inderdaad, ik vind de akties van Melker maar niets. Om met zoveel gesleep en gedoe veehouder in NL blijven. :?

Dat is precies het probleem van deze tijd Robert, om 1 of andere reden moet iedereen overal wat van vinden :? . Laat mensen in hun ondernemerschap hun gang gaan, je hoeft je echt niet tegen een ander af te zetten omdat die andere keuzes maakt :no: .
marcelv

Berichtdoor Roderick » do dec 07, 2017 00:11

Robert schreef:Inderdaad, ik vind de akties van Melker maar niets. Om met zoveel gesleep en gedoe veehouder in NL blijven. :?

Wat doet hij verkeerd dan.
Mag er dan potverdorie nou helemaal nix meer in NL :roll:
Oh sorry.....vergeten.......er mag idd helemaal nix meer in NL, want als je al niet door de politiek of 1 of ander wakker dier achtige organisatie verneukt wordt, is er wel een collega die je een mes in de rug steekt. :? :?

En Arno hep gelijk.
Een paar mensen met totaal geen belang in de sector hebben een grote bek en iedereen begint te bibberen. (n)
Ik denk dan altijd....beter weten is zelf doen.
Dus koetje op balkon en emmertje eronder.
Zo niet. Bek houden en oprotten.........dat gekonte kus naar de burger toe moet echt eens afgelopen zijn. :x (n) (n)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » do dec 07, 2017 08:47

niet iedereen kan en wil emigreren en ook hier worden de regels steeds strakker ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » do dec 07, 2017 09:06

Roderick schreef:Ik denk dan altijd....beter weten is zelf doen.
Dus koetje op balkon en emmertje eronder.
Zo niet. Bek houden en oprotten.........dat gekonte kus naar de burger toe moet echt eens afgelopen zijn. :x (n) (n)

ja dat is de manier :no:

zoals marcel al zei. opener zijn. laat zuivelnl haar geld maar besteden aan advertenties in kranten. spotjes op tv oid. bedenk maar wat.
bij klaver onlangs in noord holland zeiden ze dat ook. trots wezen op je sector en laat het maar zien.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » do dec 07, 2017 11:01

boer pieter schreef:niet iedereen kan en wil emigreren en ook hier worden de regels steeds strakker ,
Precies Pieter wat alleen al de duitse rooie vuiligheid al niet allemaal bedacht heeft om de veehouderij te treiteren dat ga ik hier echt niet neerzetten. Vaarzen uit buitenland is helemaal niet verboden. Ook kalveren voor de kalverhouderij komen vaak uit Polen litouwen enz. Ik merk wel een hoge mate van jaloezie omtrent de aktie van Melker. Iedereen die die stal gezien heeft snapt toch hopelijk wel dat deze stal een fortuin gekost heeft en dat hun linksom of rechtsom proberen daar zoveel mogelijk te melken. Er is amper iets mee te verdienen nmet buitenlandse opfok maar met grote aantallen ms wel. Ms kunnen gewone boeren in gezamelijkheid iets organiseren. Of Farmel pakt ms wel iets op
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » do dec 07, 2017 13:04

Tuurluk doet Melker datgeen wat hem het beste past :yes: en daar heb ik nul moeite mee (y) Ieder z'n ding :yes:
En ik denk dat elke veehouder zijn of haar collega het allerbeste gunt :yes:

Los daarvan heeft een ieder een eigen mening en inzicht. Die moet je hier gewoon kunnen ventileren vind ik :yes:
En dan is het logisch dat de 1 ook de Melker-way kiest terwijl een ander er niet aan moet denken.
Is volslagen logisch :yes: en nix mis mee (y)

Daarom snap ik Rody zn betoog niet helemaal. Want wie steekter een collega nu een mes in de rug :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » do dec 07, 2017 13:06

clubje grondig was toch van dat idee?
en ieder voor zich is wel duidelijk de situatie in nl, dus indien nodig zullen er zeker zijn die mesje steken niet erg vinden
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Henk » do dec 07, 2017 13:17

Onzin :idea: Dat er -tig groepjes zijn ontstaan die allemaal een streepje voor willen is het gevolg van slecht beleid.
Is ook nix mis mee :no: Uiteindelijk bepaalt gerechtigheid hoe het gaat lopen :yes: en zo bleek paar weken terug :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor van wijk » do dec 07, 2017 14:00

Niks mis met Melker zn akties.... hij zegt wat hij doet en doet wat ie zegt..
Desnoods legt ie t voor de camera aan de journaliste van omroep frylan uit..... mooie PR (y) (y)

https://www.youtube.com/watch?v=wJ_njvDvzu4
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Robert » do dec 07, 2017 17:02

Het gaat mij niet om Melker. Wel over de zottigheid die uitgevoerd moet worden om hier maar boer te blijven.
Gesleep met vee, quarantaine, ubn's, jongvee aantallen, melkproductie, aan en afvoer van voer en mest.
Dan ging ik naar het buitenland

Hoe ik naar te toekomst van de melkveehouderij kijk mocht bekend zijn ... viewtopic.php?f=6&t=160

2006
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor jan.nl » do dec 07, 2017 17:27

van wijk schreef:

Niks mis met Melker zn akties.... hij zegt wat hij doet en doet wat ie zegt..
Desnoods legt ie t voor de camera aan de journaliste van omroep frylan uit..... mooie PR (y) (y)

https://www.youtube.com/watch?v=wJ_njvDvzu4

(y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jan.nl » do dec 07, 2017 17:38

Robert schreef:Het gaat mij niet om Melker. Wel over de zottigheid die uitgevoerd moet worden om hier maar boer te blijven.
Gesleep met vee, quarantaine, ubn's, jongvee aantallen, melkproductie, aan en afvoer van voer en mest.
Dan ging ik naar het buitenland

Hoe ik naar te toekomst van de melkveehouderij kijk mocht bekend zijn ... viewtopic.php?f=6&t=160

2006

Merendeel heeft daar nog weinig last van,blijven gewoon koetjes melken en laat alles maar over waaien,een boer weet als geen ander dat er elk jaar weer een nieuwe nieuwe oogst is...
Een enkele doet iets meer ,maar dat is aard van beestje :wink:
Het is overal en elders wel wat,overleven is AANPASSEN.. :yes:
In Ca kost het 60000 dollar om een koei te melken,in vs heb je lage melkprijs ,in NZ is het te droog ,te nat enz. :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Kasé5 » do dec 07, 2017 22:12

Exact :yes: Overal is wat. Zowel (y) als (n)
Wij hebben de P-ellende maar daar tegenover dit jaar wel een top melkprijs bij hoge produkties. Wij en menig melkveehouder hier heb waarschijnlijk nog nooit zoveel melkpegels ontvangen als dit jaar. Hadden we jaar geleden niet verwacht. :no:

Door het P-drama vanavond nog wat mooie vaarzen aan de Brit verkocht. Hij kan hier nu goedkoop vee kopen, aanbod zat.
De melk beurde hij nu 32 ct voor en voor komende zomer had hij contract afgesloten voor 24 ct :!: :!: :!:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie