Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Freddy » di jan 23, 2018 23:33

Henk schreef:
Freddy schreef:
Om nu ook gelijk termen als grootschalige fraude (tot op heden 50 van ca 17000 geen kloppende administratie) te noemen vind ik ook overdreven.
Hetzelfde geldt trouwens voor de term fraude, boekhouders doen niets anders dan aktes en trucjes om maar zo weinig mogelijk belasting te betalen. Kun je net zo goed fraude noemen. Net zoals te hard rijden op de weg.

Dat slaat natuurlijk nergens op :no: Als jij een frauderende boekhouder hebt moet je 'm buiten trappen :idea:
Zo min mogelijk belasting betalen willen we allemaal en daar is vaak een mouw aan te passen (y) maar dat heeft niks met fraude te maken :no:

Creatief boekhouden, legale fraude, feit is dat boekhouders het slimmer doen en eerst alles bespreken met de belastingdienst om de controle druk te minimaliseren (horizontaal toezicht heet dat volgens mij).
Ik was laatst op een bijeenkomst van mijn boekhoudkantoor en daar werd toch ook wel heel erg gepromoot om iedere kg fosfaat waar je mogelijk recht op hebt te claimen, zoals de kalvermelk, separatiemelk, code 120 koeien die je wel wilt hebben voor de toekenning van de rechten, maar niet bij de uitvoering vanaf 2018. Vee wat op welk moment op 2 juli 2015 afgevoerd of aangevoerd is erbij krijgen. Al dat soort trucjes moest je proberen en dan kon je vanaf nu met foto's gaan aantonen dat je idd weide koeien hebt ed.
Allemaal acties om de randen op te zoeken en er mogelijk (per ongeluk) overeen gaan en weggezet worden als fraudeur.
Ik doe daar niet aan mee. Mij te risicovol, dan maar een koe minder, maar dan (hopelijk) ook minder trammelant met controles ed.
Freddy

Berichtdoor Hindrik » wo jan 24, 2018 00:31

Freddy dat advies is puur eigenbelang van de adviseurs, zodat zij wat extra kunnen ondersteunen, en dus uurtjes in rekening brengen voor €../per uur :yes:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor john verhaar » wo jan 24, 2018 02:38

BDC schreef:Ik sta met open mond naar al dit oeverloze geneuzel te luisteren. Wanneer staat de Nederlandse veehouderij op en zegt "genoeg is genoeg"? Het is gewoon communisme bij jullie, en iedereen slikt het als zoete koek. Jullie zijn de kikker in de kookpot; het is lekker warm hier maar hebt niet door dat je langzaam aan gekookt wordt.

Warren Buffet zegt dan you are sleep walking to life :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 24, 2018 11:17

@John Verhaar jijbent toch gearresteerd met getrokken miltraileurs en in jail gelockt voor zoveel dagen/maand :?: Alleen maar omdat je mensen aan het werk had :?: Tis overal wah wah
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor durk » wo jan 24, 2018 17:54

Hans van Bergen schreef:@John Verhaar jijbent toch gearresteerd met getrokken miltraileurs en in jail gelockt voor zoveel dagen/maand :?: Alleen maar omdat je mensen aan het werk had :?: Tis overal wah wah

Bah, wat een vreselijke reactie. Ken jezelf, hoeveel empatisch vermogen heb jij? Blijf aub weg van dit soort fora.
durk

Berichtdoor Rob MB » wo jan 24, 2018 18:52

Ik kom misschien een beetje laat aanzetten, en ik heb alle bedragen niet helemaal in de kop zitten maar...

Wat levert 1 "fraude" registratie op per bedrijf?

Is dat op de termijn een paar tientjes per maand? een paar honderd? duizend?
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Erikjan » wo jan 24, 2018 19:01

Rob MB schreef:Ik kom misschien een beetje laat aanzetten, en ik heb alle bedragen niet helemaal in de kop zitten maar...

In ieder geval een hoop stress :wink:
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor christo » wo jan 24, 2018 19:13

Erikjan schreef:
Rob MB schreef:Ik kom misschien een beetje laat aanzetten, en ik heb alle bedragen niet helemaal in de kop zitten maar...

In ieder geval een hoop stress :wink:

En daarna heeeeel veel vrije tijd....
christo

Berichtdoor john verhaar » wo jan 24, 2018 20:39

durk schreef:
Hans van Bergen schreef:@John Verhaar jijbent toch gearresteerd met getrokken miltraileurs en in jail gelockt voor zoveel dagen/maand :?: Alleen maar omdat je mensen aan het werk had :?: Tis overal wah wah

Bah, wat een vreselijke reactie. Ken jezelf, hoeveel empatisch vermogen heb jij? Blijf aub weg van dit soort fora.

Nee hoor,Hans heeft gelijk dat is ons allemaal overkomen,maar als ik het dus goed begrijp gaan we in NL nu dus 8000 euro uitgeven alleen aan fosfaat rechten :?: als je graag meer koeien gaat melken moet je dan niet je eigen afvragen waar je dat het beste of beter kan doen vandaar mijn reaktie don't go sleep walking to life :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Henryw » wo jan 24, 2018 20:41

Rob,

Verschil tussen 1 koe (1 GVE) en 1 pink (0,53 GVE) is dus 0,47 GVE
Heffing was 480 per GVE per 2 maanden, dus dit leverde €225 per 2 maanden op.

Verschil kon echter veel groter zijn als je net op de grens van solidariteitsheffing ( €112 per GVE 2 maand) of hoge heffing (€480 per GVE per 2 maand) zat. Maar hier hadden alleen bedrijven die tussen 2 juli 2015 en 1 oktober 2016 meer dan 12% gegroeid waren mee te maken.
Henryw

Berichtdoor Henryw » wo jan 24, 2018 20:44

john verhaar schreef:
durk schreef:

Nee hoor,Hans heeft gelijk dat is ons allemaal overkomen,maar als ik het dus goed begrijp gaan we in NL nu dus 8000 euro uitgeven alleen aan fosfaat rechten :?: als je graag meer koeien gaat melken moet je dan niet je eigen afvragen waar je dat het beste of beter kan doen vandaar mijn reaktie don't go sleep walking to life :idea:

Maar als ik jullie soms hier op het forum hoor dat je in VS bijna een melkauto per dag moet leveren om nog bestaansrecht te hebben, dan vraag ik me af of daar iedereen (misschien wel de meesten) geschikt voor is....
Al vind ik de verhalen van Grazy die ik hier lees dan wel weer heel mooi dat dat ook gewoon kan. En denk idd wel dat iemand zoals hij het een stuk gemakkelijker heeft dan boeren in NL.

en dat geld ook bijv. voor EDF. Elke keer komt het bericht naar buiten dat NL de hoogste kostprijs heeft. Maar dan lees ik in de Veeteelt een artikel van een EDF boer in ik dacht Tsjechië en die moet ook wel zo'n lage kostprijs hebben omdat de melkprijs zo laag is dat hij alsnog bijna failliet gaat.
Henryw

Berichtdoor arnoud » wo jan 24, 2018 21:21

Ach overal in de wereld t zelfde elke paar jaar verdubbelen dan ben je n voorbeeld bedrijf. En bij de eerste of 2e melkprijsdipje vallen ze (bijna)om. Een gewoon familie bedrijf houd t langste vol. Hoeft geen/weinig personeel te betalen en houden/zoeken, nooit ziek 100% inzet, overuren weinig vakantie ervaren. Dan geen growing pain, als ze beetje in de juiste dingen investeren hebben ze niet zo n heftige financiering en loopt allemaal wat gesmeerder en niet zo erop of eronder :idea:
arnoud

Berichtdoor boer pieter » wo jan 24, 2018 21:26

is altijd al zo geweest arnoud :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » wo jan 24, 2018 21:38

Shit, kheb ook personeel :oops:. Gaak nu ook failliet? Maar die 100%inzet, goed personeel doet dat ook...
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor arnoud » wo jan 24, 2018 22:04

Ik ook hoor maar verdubbel me niet meer
arnoud

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie