Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor john jakobs » vr nov 09, 2018 06:57

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » vr nov 09, 2018 11:37

Heel goed dat er boeren zoals Jeroen zijn en zich laten horen (y) En natuurlijk is het veel gezelliger wanneer de meesten alles weg lachen met een grapje :yes: of wanneer een optimist.nl zegt dat met de stroom mee roeien makkelijker gaat :D

En daar wint RFC -momenteel nog- de slag mee :yes: Met mensen die alles weg lachen of blind en blij mee roeien :yes:
Zij zijn immers de vrijbrief voor alle idioterie bij FrieslandCampina.
Soms vraag ik me wel es af waar de grens ligt...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » vr nov 09, 2018 12:15

Soms vraag ik me wel es af waar de grens ligt...

kun je lang zoeken,is er nml niet :no:
En als er iets is wat op een grens lijkt, kan het verlegd worden.
Is trouwens altijd al zo geweest.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » vr nov 09, 2018 14:31

Ja oke maar gegeven moment voel je je als veehouder toch zwaar te kakken gezet of leeft dat niet zo :?:

Henk

Berichtdoor wit » vr nov 09, 2018 15:24

Henk schreef:Ja oke maar gegeven moment voel je je als veehouder toch zwaar te kakken gezet of leeft dat niet zo :?:

:lol: da's vragen naar de bekende weg Henk, bij de een wel en bij de ander niet.

ik had twee ooms die allebei op de grup molken.
toen de fabriek stopte met het ophalen van melkbussen stopte de ene met melken en kocht de andere een tankje en molk gewoon verder (y)
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » vr nov 09, 2018 16:00

Henk schreef:Ja oke maar gegeven moment voel je je als veehouder toch zwaar te kakken gezet of leeft dat niet zo :?:

Na het fosfaat gebeuren heb je co2 verhaal,dat gaat sneller gebeuren als iedereen denkt..P is lastig maar co 2 wordt een veel zwaardere dobber voor iedereen of je het wil of niet.
Op dit moment is ook de lto bezig om positie in te nemen,'gisteren op lto leden vergadering gehoord,,er is een breed maatschappelijk overleg om ook voor de land bouw draagvlak te houden,de tijd is helemaal voorbij dat landbouw het alleen wel red.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » vr nov 09, 2018 16:56

jan.nl schreef:

Na het fosfaat gebeuren heb je co2 verhaal,dat gaat sneller gebeuren als iedereen denkt..P is lastig maar co 2 wordt een veel zwaardere dobber voor iedereen of je het wil of niet.
Op dit moment is ook de lto bezig om positie in te nemen,'gisteren op lto leden vergadering gehoord,,er is een breed maatschappelijk overleg om ook voor de land bouw draagvlak te houden,de tijd is helemaal voorbij dat landbouw het alleen wel red.

Dat is toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel jan. Alleen de diesel telt dan. Want stroom kopen we allemaal groen in of wekken het zelf op :yes: en wat de koeien uitstoten is allemaal korte kringloop :yes: en kom niet met die ja maar kul verhalen want als 100 jaar oude bomen opgestookt mogen worden voor groene stroom dan zijn wij al helemaal groen :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor postma friesland » vr nov 09, 2018 18:57

Het probleem met al die verschillende melkstromen is dat de consument de indruk krijgt dat, dat nieuwe beter is voor milieu, natuur, mens of iets dergelijks terwijl er met het oude product niks mis was, gewoon anders geproduceerd. Op deze manier creeer je dus nog meer verdeeldheid onder de boeren en voor de meerderheid wordt het maatschappelijk draagvlak alleen maar kleiner

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor sivert » vr nov 09, 2018 20:59

Dat is ook zo. Ze vertellen uiteindelijk alleen maar wat ze kwijt willen en als ze vinden dat bepaalde toezeggingen toch maar niet moeten doorgaan draaien ze die gewoon terug. En de districtsraadsleden zitten er bij en kijken er naar. Hier in de buurt zijn er behoorlijk wat vooral grotere bedrijven overgestapt naar A-ware, wij gaan zo langzamerhand bijna nog bij de grotere bedrijven horen :shock: . Onze buurman met 200 koeien stapt op en een dorp verder eentje met ruim 300 koeien. Wim Peters uit Bedum stapt ook op, die heeft ook een behoorlijke koppel en onder opstappers zit ook de vorige voorzitter van ons district, Wim Verweij. Die wil naar de 1250 koeien.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Flyinghollander » za nov 10, 2018 12:02

Afbeelding Uitspraak van die kwal uit de EU, dat gebeurd overal met politiek
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » za nov 10, 2018 12:33

Henk :arrow: een leven lang CHV ABAB Rabobank CRV Vion ZLTO. Overgenomen van je ouders en nooit met iemand anders het durven doen. Ondanks al je geklaag 8) En als je 300 jaar oud wordt is dat nog steeds zo :lol:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » za nov 10, 2018 12:56

Hans van Bergen schreef:Henk :arrow: een leven lang CHV ABAB Rabobank CRV Vion ZLTO. Overgenomen van je ouders en nooit met iemand anders het durven doen. Ondanks al je geklaag 8) En als je 300 jaar oud wordt is dat nog steeds zo :lol:

:lol: denk da gij honkvaster bent dan ik Hans :yes:

CHV heb ik nix mee :no: vooral Profarm :yes:met name afdeling Consulting (y)
CRV alleen insemineren, rieten vooral van Samen :yes:
Vion al jaren niks mee :no: werd Gosschalk :yes:
ZLTO al jaren geen lid meer van :no: werd de buurtvereniging :)
ABAB heb ik geen reden om op te stappen. Hebben veel expertise in huis (y)
RABO heb ik ook geen reden om weg te gaan. Rente is overal zwat gelijk.

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » za nov 10, 2018 15:51

Precies wat ik zeg en Campina daar nog bij. Hoe alles en iedereen ook veranderde jij bleef lid. Gosschalk kun je nie aan leveren btw alleen handelaren. Kortom meebuigen meebewegen als een salsa danser :yes: En als campina had geeisd da jij moest touwtje springen in een rose rokje tijdens het melkladen had je da ook gewoon gedaan en anders had je Raboman je er wel ff op gewesen. Snelweg blokeren schijnt uberigens nie meer te mogen Henko beter is om 16 km te gaan rijden tijdens de spits op provinciale wegen en dan loopt de snelweg vanzelf vol wah :yes: Ik hoor het wel as je begonnen ik doe gleik mee :yes: Ik sta, a la Fred van Leer, vlak achter je 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » za nov 10, 2018 16:01

Snelweg blokeren > taakstraf van minimaal 120 uur
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor melker » za nov 10, 2018 19:23

Dat is voor burgers, lachertje hoewel 120 uur best veel is. Ondernemer in agrarische sector pakken ze veel harder aan :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Vorige

Keer terug naar Koe en economie