Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor hulsteins » di dec 04, 2018 22:54

vooral als ze met de mengert de hele zomer en herfst maïs voor de makke zwijntjes draaien
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hindrik » di dec 04, 2018 23:15

[quote="G.U.
"Boeren die voor het wild zorgen :lol: vertel dat eens met droge ogen aan je jager en vertel dan hier terug hoe hard die gelachen heeft :wink:[/quote]

(y) :yes:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor opelmanta » wo dec 05, 2018 09:54

melker schreef:Volgens Frank Verhoeven van Boerenverstand is natuurinclusief boeren vooral boeren zonder mais(LC dinsdag 4 dec pag 3) en werken met hooi en voederbieten verbouwen :shock:

Hij heeft het twintg jaar geleden uitgevonden in "de Wouden". Volgens mij wordt daar niet meer gemolken dan twintig jaar terug. Het is te hopen dat de man wat opschept als hij zegt dat hij geregeld gevraagd wordt door den Haag politiekers. De man verdient weinig autoriteit als je zijn werk in "de Wouden" bekijkt.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor durk » wo dec 05, 2018 11:05

opelmanta schreef:
melker schreef:Volgens Frank Verhoeven van Boerenverstand is natuurinclusief boeren vooral boeren zonder mais(LC dinsdag 4 dec pag 3) en werken met hooi en voederbieten verbouwen :shock:

Hij heeft het twintg jaar geleden uitgevonden in "de Wouden". Volgens mij wordt daar niet meer gemolken dan twintig jaar terug. Het is te hopen dat de man wat opschept als hij zegt dat hij geregeld gevraagd wordt door den Haag politiekers. De man verdient weinig autoriteit als je zijn werk in "de Wouden" bekijkt.

Daar in De Wâlden zijn ze wat blijven hangen in het tijdperk van Ot en Sien. En de Haagse politiek wil daar graag naar terug, dus Frank Verhoeven zal wel regelmatig in Den Haag zijn om ze voldoende munitie te geven.
durk

Berichtdoor G.U. » vr dec 07, 2018 09:37

Roepen helpt toch :yes: vliegen wordt straks ook belast! Nog niet zo veel maar de knop om aan te draaien is er (y)https://nos.nl/artikel/2262370-kabinet- ... ingen.html
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » vr dec 07, 2018 15:29

G.U. schreef:Roepen helpt toch :yes: vliegen wordt straks ook belast! Nog niet zo veel maar de knop om aan te draaien is er (y)https://nos.nl/artikel/2262370-kabinet- ... ingen.html

Da's gewoon het afkopen van vervuilen icm onbeperkte groei :idea:
Dan laat ze de veehouderij maar een paar cent meer betalen voor de brokken, met als ruil onbeperkt groeien.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hindrik » vr dec 07, 2018 22:28

Boer pieter deelde onlangs een wel leuke op het feestboek;
https://www.facebook.com/Speldindehooib ... =3&theater
Hindrik

Berichtdoor G.U. » vr jan 11, 2019 13:48

Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Hindrik » vr jan 11, 2019 17:24

G.U. schreef:En winst, pbl is teruggefloten (y)
https://www.melkvee.nl/artikel/178951-p ... onsumptie/

en nu niet alleen in de vakbladen;
https://www.telegraaf.nl/financieel/300 ... bijstellen

’Planbureau moet cijfers over klimaatschade vlees snel bijstellen’

Dat sommeert Stichting Agri Facts (STAF), die de wetenschappelijke onderbouwing van het land- en tuinbouwbeleid in Nederland controleert, in een brief aan het PBL. Het verzoek om een rectificatie is pijnlijk voor het PBL. De rekenmeesters treden immers op als adviseur van de overheid op het gebied van milieu- en klimaatbeleid en berekenen de maatregelen door die worden afgesproken aan de klimaattafels voor het Klimaatakkoord.

PBL moest de impact van de vleesconsumptie op het klimaat vorige maand al naar beneden bijstellen. De rekenmeesters stelden dat de uitstoot van broeikasgassen tussen de 25 en 40% daalt als alle Europese inwoners van de Europese Unie de helft minder vlees, zuivel en eieren eet. Het PBL vergat daarbij te vermelden dat het niet om de totale uitstoot van broeikasgassen ging, maar dat die daling van 25% tot 40% puur om landbouwgerelateerde uitstoot gaat. Het aandeel van de landbouw is slechts 9% van de totale emissie van broeikasgassen.

STAF stelt in de brief echter dat de cijfers nog steeds niet kloppen. Die 9% klimaatwinst geldt als de hele landbouw, inclusief de veehouderij, in Europa wordt afgeschaft en alle voeding wordt geïmporteerd van buiten Europa. Een halvering van de vleesconsumptie in Europa vermindert de uitstoot van broeikasgassen volgens berekening van het controle-instituut hooguit 2% tot 4%, afhankelijk van de samenstelling van vleesconsumptie.

„Wij hanteren hierbij dezelfde bron die ook PBL hanteert bij de doorberekening, namelijk die van de conventie van klimaatverandering van de Verenigde Naties”, zegt STAF-voorzitter John Spithoven. „Het PBL is de belangrijkste adviseur van de overheid op het gebied van klimaatbeleid. Dan moeten wel de feiten kloppen.”

Een woordvoerder van het planbureau erkent dat de rekenmeesters hun cijfers in een eerdere fase hebben moeten aanpassen. Het PBL zal woensdag kijken naar de eis van STAF om ook de aangepaste cijfers te rectificeren. „Dan is is de hoofdonderzoeker op dit thema aanwezig”, aldus de woordvoerder.

Het PBL hanteert al enkele jaren verkeerde cijfers. Spithoven weet niet of er op basis van de onjuiste gegevens al beleid is gemaakt. Ook wil de STAF-voorzitter niet zeggen welke stappen hij onderneemt als PBL weigert de cijfers te rectificeren. „Wij gaan niet over beleid, maar controleren feiten. Wij geven aan dat die cijfers niet kloppen en hebben verzocht om een rectificatie. Ik ga nu niet op de feiten vooruit lopen.”
Hindrik

Berichtdoor Henk » vr jan 11, 2019 18:27

Ik las in de krant dat ZLTO alle veehouders van de drijfmest af willen hebben :?
Heeft ZLTO tenminste beloofd aan de gezamenlijke natuurorganisaties in NL.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr jan 11, 2019 20:03

Henk schreef:Ik las in de krant dat ZLTO alle veehouders van de drijfmest af willen hebben :?

Hoe halen ze het in hun hoofd om zulke uitspraken te doen??? Ontsla die lui op staande voet :x Zij hebben absoluut niet het beste met de landbouw voor :evil:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Erik1979 » vr jan 11, 2019 21:37

G.U. schreef:En winst, pbl is teruggefloten (y)
https://www.melkvee.nl/artikel/178951-p ... onsumptie/

Het verbaast mij dat er hier niet eerder over geschreven is. Dit is behoorlijk cruciaal voor de melkveehouderij.

Ik vind het echt schandalig dat belangenbehartigers in Nederland hier niet op wijzen.

Enige reden kan zijn is dat bij LTO de advies tak belangrijker is dan de belangenbehartiging.

Maar ik hoor het graag van de LTO bestuurders.
Erik1979

Berichtdoor Erik1979 » vr jan 11, 2019 21:43

G.U. schreef:
Henk schreef:Ik las in de krant dat ZLTO alle veehouders van de drijfmest af willen hebben :?

Hoe halen ze het in hun hoofd om zulke uitspraken te doen??? Ontsla die lui op staande voet :x Zij hebben absoluut niet het beste met de landbouw voor :evil:

Tja

Ik kan jou alleen tippen om de STAF te sponsoren. En stoppen met LTO!

Voor de contributie van de LTO kan er behoorlijk reclame ingehuurd worden op de Nederlandse tv.

John van Spithoven en collega's werken er vrijwillig voor. Dus het geld wordt rechtstreeks in onderzoek en andere belangrijke zaken gestoken.

2 vliegen in èèn klap denk ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Btw iedere euro helpt!
Erik1979

Berichtdoor jan.nl » za jan 12, 2019 11:18

Erik1979 schreef:
G.U. schreef:

Tja

Ik kan jou alleen tippen om de STAF te sponsoren. En stoppen met LTO!

Voor de contributie van de LTO kan er behoorlijk reclame ingehuurd worden op de Nederlandse tv.

John van Spithoven en collega's werken er vrijwillig voor. Dus het geld wordt rechtstreeks in onderzoek en andere belangrijke zaken gestoken.

2 vliegen in èèn klap denk ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Btw iedere euro helpt!

Spithoven doet zeer goed werk,en heeft nogal wat sponsers nodig,maar dan moet er serieus geld tegen aan. Van een een 1 malige gift van 50 E blijft hij niet in de lucht :no:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Wim R » za jan 12, 2019 19:02

Zit niks anders op dan dat de leden gezamenlijk en ook namelijk de niet leden het vertrouwen opzeggen over heel de (Z)LTO.
Dan zo vlug mogelijk het vermogen wat ze hebben verdelen over de leden en stoppen. Club van waan ideeen , vrienden van natuurmonumenten, wakker dier en andere natuurorganisaties :? :? :? . Zonde om daar je geld nog in te steken. Wat een mafketels van het eerste uur. Mocht er nog ooit het licht gezien worden bij deze standsorganisatie dan moeten ze per direct alle bestuurders de straat op sturen en van nul af aan beginnen. In ieder geval met deze mensen aan het roer is de veehouderij sector gewoon beter af zonder.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie