Afstudeerwerkstuk fosfaatrechten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Afstudeerwerkstuk fosfaatrechten

Berichtdoor EmmaZaal » ma jul 08, 2019 20:05

Beste veehouders,

ik ben Emma Zaal en ik ben bezig met afstuderen van de Aeres Hogeschool in Dronten. Mijn afstudeerwerkstuk gaat over fosfaatrechten in de melkveehouderij. Hiervoor heb ik een enquête gemaakt die ik uit zet onder melkveehouders.
Mijn vraag aan de melkveehouders op dit forum zou zijn of jullie deze enquête in willen vullen? Het invullen van de enquête duurt maar een paar minuten.
Met het invullen van de enquête helpen jullie mij enorm met het afronden van mijn studie! Hebben jullie nog een andere plek waar ik dit kan plaatsen, dan hoor ik het graag!

https://www.survio.com/survey/d/O9O3A8E4E0H6G9K5P

Met vriendelijke groet,

Emma Zaal
P.S. als dit niet mag op dit forum, dan hoor ik dat graag.
EmmaZaal

Re: Afstudeerwerkstuk fosfaatrechten

Berichtdoor melker » ma jul 08, 2019 21:07

Enquete lijkt me niet volledig, koeien aankopen is de vraag voor of na 2 juli 2015 en daar worden dan conclusies uitgetrokken?? Wat dacht je van en en? Zijn nog wel meer dingen die spelen dan genoemde vragen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor auke » ma jul 08, 2019 21:13

vraag 13 is een rare vraag of ik lees het niet goed. Voor koeien die je op de peildatum had hoef je geen rechten te kopen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hindrik » ma jul 08, 2019 22:14

auke schreef:vraag 13 is een rare vraag of ik lees het niet goed. Voor koeien die je op de peildatum had hoef je geen rechten te kopen

''Heeft u voor de koeien die u voor 2 juli 2015 gekocht heeft fosfaatrechten bijgekocht of heeft u de melkveestapel laten krimpen?*''

Zouden ze jongveestapel bedoelen?
Heeft u voor de koeien die u voor 2 juli 2015 gekocht heeft fosfaatrechten bijgekocht of heeft u de jongveestapel laten krimpen?*
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Frans V » di jul 09, 2019 12:47

Hallo Emma, zo te zien aan je Facebook doe je paardenhouderij. Prima, maar dan een tip, zoek een veehouderij student die thuis koeien heeft en pas met hem de vragenlijst aan. Er staan dubbele vragen in, sommige vragen wil je eigenlijk "beide" kunnen antwoorden en andere vragen kun je niet zo stellen, je hebt bijvoorbeeld ook groei uit eigen opfok. Ik zou ook meenemen hoe de veehouders de rol van de overheid hebben ervaren. En wat ze vinden van de invloed die de zuivel heeft gehad op de besluitvorming.
We kunnen de golven niet stoppen. We kunnen wel leren surfen 8)
Frans V

Berichtdoor Henk » do jul 11, 2019 09:56

Jammer. De vragen kloppen voor een deel niet. En dan ga ik er geen tijd aan besteden, sorry...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rob MB » wo jul 17, 2019 12:23

Frans V schreef:Hallo Emma, zo te zien aan je Facebook doe je paardenhouderij. Prima, maar dan een tip, zoek een veehouderij student die thuis koeien heeft en pas met hem de vragenlijst aan. Er staan dubbele vragen in, sommige vragen wil je eigenlijk "beide" kunnen antwoorden en andere vragen kun je niet zo stellen, je hebt bijvoorbeeld ook groei uit eigen opfok. Ik zou ook meenemen hoe de veehouders de rol van de overheid hebben ervaren. En wat ze vinden van de invloed die de zuivel heeft gehad op de besluitvorming.

Beste advies tot nu toe.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor willem74 » wo jul 17, 2019 17:26

Hindrik schreef:
auke schreef:vraag 13 is een rare vraag of ik lees het niet goed. Voor koeien die je op de peildatum had hoef je geen rechten te kopen

''Heeft u voor de koeien die u voor 2 juli 2015 gekocht heeft fosfaatrechten bijgekocht of heeft u de melkveestapel laten krimpen?*''

Zouden ze jongveestapel bedoelen?
Heeft u voor de koeien die u voor 2 juli 2015 gekocht heeft fosfaatrechten bijgekocht of heeft u de jongveestapel laten krimpen?*

Ik denk dat ze bedoeld of je de korting "terug gekocht" hebt of niet.
willem74

Beroep: boer
Interesses: koei, gezin, geld verdienen en gemak werken

Berichtdoor G.U. » wo jul 17, 2019 17:30

Iig al die ruimte voor speculatie zal nooit voor betrouwbare uitkomsten zorgen...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Keer terug naar Koe en economie