electriciteit met een luchtje

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: electriciteit met een luchtje

Berichtdoor G.U. » wo nov 28, 2018 15:51

Davy schreef:Je hebt het hier ongetwijfeld over kobalt, dat samen met koper en nikkel gedolven wordt. Dit is idd erg milieubelastend, maar neem gerust aan dat er nieuwe ontwikkelingen bezig zijn in de batterijwereld. En in deze tijden kan dat wel eens heel snel gaan!

Er zullen de komende decennia ongetwijfeld dingen uitgevonden worden die we nu niet voor mogelijk houden of niet eens over kunnen fantaseren :yes: het moeilijke daarvan is gelijk ook dat we nu nog niet weten welke kant dat op gaat
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » wo nov 28, 2018 17:01

G.U. schreef: het moeilijke daarvan is gelijk ook dat we nu nog niet weten welke kant dat op gaat

In Grunn bint se der al ut; as je niks doet ga je naar benee
En Henk mag zonnepanelen dan niet mooi vinden, die scheuren en stutten word je ook niet blij van :no:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » do nov 29, 2018 14:49

Tsja, vijftig jaar geleden zaten de scheuren ook al in de Grunninger boerderijen.
25 jaar geleden waren we vaak in Grunn om farmpjes te bekijken. Aardbevingen hoorde je toen niet van maar ik zag geen een boerderij die scheurvrij was... Vaak scheuren waar je je hand in kon steken.
Makelaars gaven unaniem de grondslag icm slecht fundament de schuld.
Het zou kunnen...nieuw gestichte farms hoor je weinig over scheuren, voor zover ik hoor dan.
Al leggen ze er de hele gaswinning stil, ik denk dat het er nix van gaat veranderen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » do nov 29, 2018 16:34

Deels is dat zo maar oude kerken die er 500 jaar of langer hebben gestaan scheuren nu wel helemaal kappot :( Buurman heeft bouwbedrijf en moet daar aantal stallen compleet vervangen door vele scheuren in kelders. Heb je hier soms in veengebieden maar zijn meestal wel dusdanig gebouwd dat het niet gebeurd.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor van wijk » vr nov 30, 2018 17:59

Jullie praten erover.. ik zit ermee.
Woonhuis is paar jaar terug door NAM opgeknapt maar scheurt laatste maanden aan alle kanten. Als je hier vlees braadt ligt t aan 1 kant van de pan droog, zo scheef staat de keet :D :D
Maar een schuur die in 2007 slim gebouwd is ( op een zandplaat zonder heipalen en vloer uit 1 stuk gestort) heeft nergens last van. Die "drijft"in theorie op de slappe ondergrond.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie