electriciteit met een luchtje

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: electriciteit met een luchtje

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 14:36

maistro schreef:super dat verwerken, simpel uit de markt en persen tot rundveestikstof!
allemaal schreeuwen dat mestafzet duur is , maar ondertussen wel grond
kopen voor 55000-65000 + alle oogst en bewerkingskosten + waterschapslasten..

ff mesttransporteur bellen ...zelfde man brengt ook ff vrachtje vezels/bierbostel/pulp ...e.d.

met de mestwagen :?: Bij jou effe bostel lossen en mest mee trug nemen :?: dream on maistro :lol: (y)
Maare, wat heb jij ondertussen al geregeld voor je mestoverschot :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » za dec 29, 2012 17:59

Henk schreef:
maistro schreef:super dat verwerken, simpel uit de markt en persen tot rundveestikstof!
allemaal schreeuwen dat mestafzet duur is , maar ondertussen wel grond
kopen voor 55000-65000 + alle oogst en bewerkingskosten + waterschapslasten..

ff mesttransporteur bellen ...zelfde man brengt ook ff vrachtje vezels/bierbostel/pulp ...e.d.

met de mestwagen :?: Bij jou effe bostel lossen en mest mee trug nemen :?: dream on maistro :lol: (y)
Maare, wat heb jij ondertussen al geregeld voor je mestoverschot :?:

Wat kun je regelen voor je te verwerken gedeelte van mestafvoer. Zou niet weten waar dat dan naar toe zou moeten. Zo als ik al aangaf zal er voor verwerking wel wat uitstel komen maar geen afstel. Plannen genoeg nu de uitvoering nog. Ben bang dat het een langdurig trace gaat worden voor de realisatie ervan. Nog veel te veel beren op de weg. Zit niemand te wachten op een stankfabriek in de straat. EU heeft nog niks goedgekeurd over de restproducten en noem maar op.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor wijnbergen » za dec 29, 2012 18:40

Straks gaat het net als bij de pluimveehouders, voor de bouw van de mestverbranding in Moerdijk koste het afvoeren €30 per ton, voor de pluimveeveehouders die toen meededen betalen 15€ 10 jaar lang. Degenen die niet meededen profiteerden uiteindelijk, omdat sindsdien de mestafzet bijna gratis is geworden naar akkerbouw.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor wijnbergen » za dec 29, 2012 18:42

moraal= degenen die vooroplopen, hun nek uitsteken, betalen de rekening.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 19:48

Wel grappig eik :mrgreen: Bijna iedereen op vtf kan zn mestoverschot zonder enige moeite voor peanuts overal kwijt.
Maar kijk je bv es naar de bedrijven van melkweg2020, degenen met mest teveel betalen een rib uit hun lijf voor mestafvoer.

Daarom posten die niks meer op vtf :no: Hunnie dachten paar jaar geleden ook van he ik wor vtf-er, dan kost mestafvoer nog maar 'n habbekrats :D en da viel dus tegen zei hunnie boekhouders dus uit protest vtf-en ze niet meer 8)

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Berichtdoor Arno » za dec 29, 2012 19:52

Lege stal kost ook $$ :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 19:57

klopt maar daar ging het niet over.
Ik vind het gewoon erg opvallend dat mestafvoer bijna niks kost assik het allemaal moet geloven, terwijl ik volgende week mest kan ontvangen waar ik 12 euro/kuub bij krijg.
Zal best een 'noord-zuid' verschil zijn uiteraard :yes: maar van de zomer had ik een akkerbouwert uit Grunn op de dam en die beurde ook 6 euro/kuub bij zn mest, terwijl gelijktijdig vtf-ers die afvoerden maar paar euro hoefden te betalen :?

Maak me allemaal niet uit hoor, maar tis wel erg dat mesttransporteurs geld moeten toeleggen om mest te verplaatsen :( :wink:

Henk

Berichtdoor van wijk » za dec 29, 2012 20:09

12 euro is dat rundveemest?
Vorige week kwamen ze vragen hoeveel ruimte ik nog heb, ik vraag 8 euro maar er komt nog niks.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor melker » za dec 29, 2012 20:10

Maakt natuurlijk wel uit wanneer je afvoert/ontvangt. Nu kost afvoer hier ook 12 euro/m3 of meer, straks in het voorjaar wanneer akkerbouwers het direct aan kunnen wenden betaal je tussen de 3 en 6 euro, is beetje afhankelijk van afstand. Ruime opslag is wel een vereiste om daar op in te spelen :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 20:13

van wijk schreef:12 euro is dat rundveemest?
Vorige week kwamen ze vragen hoeveel ruimte ik nog heb, ik vraag 8 euro maar er komt nog niks.

Melker bellen Arie :yes:
@ Melker; Arie hoef maar 8 euro bij te hebben dus 4 euro winst voor jou :cheers:

oja, gaat idd over koeienstront :yes:

Henk

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 20:18

melker schreef:straks in het voorjaar wanneer akkerbouwers het direct aan kunnen wenden betaal je tussen de 3 en 6 euro, is beetje afhankelijk van afstand. Ruime opslag is wel een vereiste om daar op in te spelen :yes:

Klopt. Meeste koeiboeren hebben tegenwoordig zat mestopslag om de mest vast te houden tot het voorjaar.
En toch zijn er veehouders die nu al afzetten omdat ze weten dat as iedereen wacht er straks int voorjaar capaciteit te weinig is om in da effe tijd alle mest op de goeie plek te doen krijgen.
Heel toevallig gistert mn ex-dude op de koffie. Melkt tegenwoordig bij een veehouder met 500 stuks vee. En die zet heel de winter door mest af :yes: Ook een koeienboer hier vlakbij; halen ze heel de winter elke week 3 opleggers mest.

Wat mestafvoer hier kost int seizoen weet ik niet, maar ik weet wel dat we vorigjaar 6 euro bij kregen.

Henk

Berichtdoor van wijk » za dec 29, 2012 20:25

Ik ben ook begonnen op 12 euro, maar daar is de markt niet naar. Het zal voor melker ook wel de gewenste aanvoerprijs zijn :mrgreen:

O ja..... k heb t over mest die nog voor 2012 telt. Volgende week ben ik duurder.
van wijk

Berichtdoor Henk » za dec 29, 2012 20:30

van wijk schreef:
O ja..... k heb t over mest die nog voor 2012 telt. Volgende week ben ik duurder.

Ik weet niet hoe het op de klei is maar hiero is alle mest na 1 september (einde uitrijdseizoen) voor 2013 :idea:

Henk

Berichtdoor van wijk » ma dec 31, 2012 15:48

Met voorraad en boer boer transport kan t legaal op 2012, zowel op klei,veen als zand.
van wijk

Berichtdoor Henk » ma dec 31, 2012 19:51

van wijk schreef:Met voorraad en boer boer transport kan t legaal op 2012, zowel op klei,veen als zand.

Volgens mestknakkers hiero niet :no: Maakt ook weinig uit, gewoon met de voorraad schuiven.

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie