electriciteit met een luchtje

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: electriciteit met een luchtje

Berichtdoor jan.nl » ma dec 31, 2012 20:22

van wijk schreef:Met voorraad en boer boer transport kan t legaal op 2012, zowel op klei,veen als zand.

:no: Wel als voorraad voor 2013 :yes:
Zou het maar wissen Arie anders laaien ze jou op nieuwjaarsdag op :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor melker » ma dec 31, 2012 21:28

Een van mijn buren voert mest af en betaalt 12 euro ex btw, de transporteur moet er ook nog wat aan verdienen of op zijn minst voor betaalt worden dus als Arie 8 euro kan krijgen klopt dat wel, hoeft hij ook niks voor te doen :? Ik kan voor 4 euro/m3 niet op en neer rijden naar Aduard is ruim 60 km op en neer :roll: Maar neem maar aan dat prijzen bij hem en mij op zelfde nivo liggen :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » di jan 01, 2013 22:29

melker schreef:Een van mijn buren voert mest af en betaalt 12 euro ex btw, de transporteur moet er ook nog wat aan verdienen of op zijn minst voor betaalt worden dus als Arie 8 euro kan krijgen klopt dat wel, hoeft hij ook niks voor te doen :? Ik kan voor 4 euro/m3 niet op en neer rijden naar Aduard is ruim 60 km op en neer :roll: Maar neem maar aan dat prijzen bij hem en mij op zelfde nivo liggen :yes:

Hier zitten ze nu ook rond die 12 euro. Schijnt ook rond de 8 te ontvangen in de put en dan nog een 4 euro voor transploft ect.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » wo jan 02, 2013 09:24

Wim R schreef:
melker schreef:Een van mijn buren voert mest af en betaalt 12 euro ex btw, de transporteur moet er ook nog wat aan verdienen of op zijn minst voor betaalt worden dus als Arie 8 euro kan krijgen klopt dat wel, hoeft hij ook niks voor te doen :? Ik kan voor 4 euro/m3 niet op en neer rijden naar Aduard is ruim 60 km op en neer :roll: Maar neem maar aan dat prijzen bij hem en mij op zelfde nivo liggen :yes:

Hier zitten ze nu ook rond die 12 euro. Schijnt ook rond de 8 te ontvangen in de put en dan nog een 4 euro voor transploft ect.

Dan laat ze 't lekker zelf houden tot het voorjaar. Dan beur je mss 6 euro, gezodebemest en all inn (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » zo dec 04, 2016 23:56

ik las verleden week een artikel in De Boerderij over de Bio lectric installaties die massaal op komst zijn bij RFC?
Ik zou iedereen aanraden om dat artikel nog eens goed te lezen
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor hulsteins » ma dec 05, 2016 01:01

mooi zootje koolstof (organische stof) en stikstof kwijt ,
maar 'verdwijnen' er ook nog fosfaten via dat gas ?
of dat nou net niet ?
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor boer pieter » ma dec 05, 2016 09:42

ik heb het wel eens vaker gezegt die troep moet je niet op je land willen je stront gaat dood en daarmee je land ook ,ken een paar die vlak bij ribe wown en al meer dan tien jaaar leveren aan de biogas en die zeggen ook je land gaat dood je moet er echt wel om denken dat je genoeg vaste mest ed op je land moet brengen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » ma dec 05, 2016 11:05

maakt niet uit joh. prestige project van joosten dus gaat gewoon door. schande is het.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Kasé5 » ma dec 05, 2016 14:28

Akkerbouwer waar ik mee ruil heeft ook louter slechte ervaring met digistaat (n) (n) (n)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor poekske » ma dec 05, 2016 21:12

Digistaat is toch van biogas, en geen vergiste mest?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Het Honderd » ma dec 05, 2016 21:43

poekske schreef:Digistaat is toch van biogas, en geen vergiste mest?

Je hebt 2 soorten vergisters CO vergisters, (maïs, afval en evt mest), deze draaien al jaren. Deze digistaat zou ik niet willen adviseren.
Daarnaast zijn er monovergisters. Deze vergisten alleen (drijf)mest. Mits invoer geschikt zou er ook maïs in kunnen, maar RFC wil alleen mest erin. Zover ik weet verdwijnt er niet nuttige koolstof(aldus "expert"), wat N, maar geen fosfaat zover ik het gelezen heb in de dingus :roll: niet zolang terug.
Monovergisting levert minder rendement als CO vergisting, waardoor CO populair is. Wel schijnt het rendement met verwarming van mest bij monovergisting beter te worden.
RFC wil methaan (o.i.d.) uitstoot drukken met mestvergisting. Daardoor wordt de melk duurzamer en kunnen ze meer contracten binnenhalen heb ik pas gehoord van Frans Keurentjes. (als ik het goed onthouden heb)Btw sta er neutraal in
Het Honderd

Berichtdoor arnoud » ma dec 05, 2016 21:56

Hier in DE zijn ze ruim 10 jaar volop met Co vergisters aan de gang. Pionieren nog langer.Die boeren die ze zelf in eigendom hebben zijn er bijna allemaal tevreden. Ik weet er 1 die na 10 jaar mee ophoud ook omdat de koeien weggaan en er flink in dat ding zou moeten invest. Persoonlijk voor mijn NLse bedrijfsgrote vind ik t te veel blok aan t been maar bij monovergisting krijg je wel 20ct/KW 20 jaar garandeert. Heb vandaag de nieuwe energieprijs voor volgend jaar gekregen (5,36ct brutto is pure stroom, heb ik te vroeg vast gelegt) 30,62ct brutto is totaal per KW :!: Heb gelukkig 70KWP zonnepanelen maar de stroomrekening gaat boven de 15000€ (n)
arnoud

Berichtdoor Corjan » ma dec 05, 2016 22:00

Hier gooien we het bruine goud gewoon rechtstreeks uit de put op het land :idea: (y) (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor koeruben » ma dec 05, 2016 22:05

http://programma.vara.nl/rambam/artikel ... ierkalfjes

Weer hele beste reclame voor de veehouderij. (n) (n)
Gr,Ruben
koeruben

Interesses: veehouderij, buitenland

Berichtdoor jan.nl » ma dec 05, 2016 22:15

Is geen topper voor economie en een half uur per dag werk,dat verhaal kennen we wel zo onderhand. :yes: Gaat altijd stuk op zondagmiddag :|
http://www.microvergisters.nl/nl/Nieuws ... al-getest-
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie