wel, of geen smartphone / PDA?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: wel, of geen smartphone / PDA?

Berichtdoor poekske » zo sep 13, 2015 12:08

Wim smartphone is niet ndg voor robot
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor melker » zo sep 13, 2015 12:57

Wim R straks wanneer je de robot hebt heb je waarschijnlijk veel tijd om met je smartphone te klooien. Heb zelf nog net zoiets als jou oude Samsung, heb van zoon al diverse smartphones geprobeerd maar ik vind ze te kwetsbaar als je grootste deel van dag wat met koeien omklooid. Als je door je dochters echt serieus wilt worden genomen neem je I phone 6, of besteld al vast de 6S in de grote uitvoering zodat je zonder bril ook nog wat kan zien :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor poekske » zo sep 13, 2015 13:42

Vind het maar dure rotzooi die iphonees, 600euro hoorde ik gisteren :shock:
poekske

Berichtdoor jvt » zo sep 13, 2015 13:46

[
Henk een groter fosiel ben ikke nog. Heb enkel nog een samsung B2100, een met stootranden aan de zijkant. Ding doet het nog prima (y) (y) . Als in vraag aan de kids of ze hem hebben gezien dan krijg ik standaard het antwoord van Pappa even goed snuiven dan ruik je dat stinkding wat naar de koeien ruikt vanzelf :oops: :oops: .
Ergste van het de zaak is dat ik hem toch moet inruilen voor een smartphone. Na half oktober heb je zoiets blijkt nodig voor de robot. Moet met de vrouw naar de winkel, weet nog niet wat maar een met een groot beeldscherm heb ik in gedachte.
Wat is het beste een Iphone of Samsung :?:[/quote]

Heb nu twee dagen mijn sony experia aqua, moet zeggen dat menu ongeveer gelijk is aan dat van samsung, beeld veel duidelijker dan van oude xcover, in elk geval veel meer intern geheugen dus loopt ie niet meteen vast als er en uniform, en whatssapp en facebook op staat. Degelijkheid moet ik afwachten, heb nu in elk geval leren hoesje en beschermrand eromheen, tijd zal het leren, hopelijk lang want vond t weer duur zat (255 euri's)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo sep 13, 2015 13:47

poekske schreef:Vind het maar dure rotzooi die iphonees, 600euro hoorde ik gisteren :shock:

iPhone 6s 16GB 849 euro :shock:

https://www.belsimpel.nl/apple/apple-ip ... abonnement
Hookwood Holsteins

Berichtdoor poekske » zo sep 13, 2015 13:57

Mien smartie kost 80 8)
poekske

Berichtdoor Wim R » zo sep 13, 2015 14:10

poekske schreef:Wim smartphone is niet ndg voor robot

Ik zal toch via de app als ik weg ben kunnen zien wat de robot doet :?:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Corjan » zo sep 13, 2015 14:35

Als ik weg ben ben ik weg geen zin om te weten wat er thuis met de koeien aan de hand is :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » zo sep 13, 2015 15:54

Corjan schreef:Als ik weg ben ben ik weg geen zin om te weten wat er thuis met de koeien aan de hand is :idea:

Net zoiets als een camera in je afkalfstal hangen zodat je op een feestje :cheers: op je smartfeun ken zien wat er gebeurt of toch anders :?:
Met een melkstal hoef je niks te weten overdag als je weg bent maar met een botje gaat het 24x7 door toch...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » zo sep 13, 2015 16:04

Ja dat klopt wel een beetje Henk :yes: Maar als we echt serieus weg gaan gaat mijn nummer uit het alarm system en de hulp red zich meestal prima :yes: (y) (y) Gewoon naar verjaardagen ben ik zelf gewoon on call :yes: Maar dan wil ik niet zitten kijken voor een kalf koe of attentie list. Die apps heb ik niet en wil ik niet :!: Ben bang dat ik de heledag dan zit te kijken en dat is total zinloos vind ik! Ik zou er gek van worden denk ik :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Wim R » zo sep 13, 2015 16:27

Corjan schreef:Ja dat klopt wel een beetje Henk :yes: Maar als we echt serieus weg gaan gaat mijn nummer uit het alarm system en de hulp red zich meestal prima :yes: (y) (y) Gewoon naar verjaardagen ben ik zelf gewoon on call :yes: Maar dan wil ik niet zitten kijken voor een kalf koe of attentie list. Die apps heb ik niet en wil ik niet :!: Ben bang dat ik de heledag dan zit te kijken en dat is total zinloos vind ik! Ik zou er gek van worden denk ik :oops:

Nee dat hoef ik ook niet. Maar bij een storing of zoiets zie je ook op je telefoon als je zelf in de buurt bent.
Geloof niet dat ik dat op dat antiek ding kan zien van mij. Moet er niet aan denken heel de dag online te zijn.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Martin » zo sep 13, 2015 17:01

melker schreef:Wim R straks wanneer je de robot hebt heb je waarschijnlijk veel tijd om met je smartphone te klooien. Heb zelf nog net zoiets als jou oude Samsung, heb van zoon al diverse smartphones geprobeerd maar ik vind ze te kwetsbaar als je grootste deel van dag wat met koeien omklooid. Als je door je dochters echt serieus wilt worden genomen neem je I phone 6, of besteld al vast de 6S in de grote uitvoering zodat je zonder bril ook nog wat kan zien :yes:

Mee eens bij mij ook de keuze of brill of groter scherm heb een groter scherm gekozen :yes: ik heb de galaxy note5 daar kun je betere bescherm hoezen voor krijgen als voor de S6 plus door het ronde scherm.
Bevalt super (y)
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor poekske » zo sep 13, 2015 17:42

Henk schreef:
Corjan schreef:Als ik weg ben ben ik weg geen zin om te weten wat er thuis met de koeien aan de hand is :idea:

Net zoiets als een camera in je afkalfstal hangen zodat je op een feestje :cheers: op je smartfeun ken zien wat er gebeurt of toch anders :?:
Met een melkstal hoef je niks te weten overdag als je weg bent maar met een botje gaat het 24x7 door toch...

die belt wel as er iets is hoor. en ben je veraf, pak dan een laptop mee ofzo, zie je tenminste nog iets op
poekske

Berichtdoor kobonde » zo sep 13, 2015 17:51

Als je het goed instelt belt hij alleen als, die stil staat en je er heen moet je hoeft niet op een scherm te kijken wat
er is een storing kan je toch niet van afstand verhelpen. Als je de robot de hele tijd vanaf je foon of laptop in de
gaten gaat houden heb je geen leven en kan je beter gewoon in een melkstal melken.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Jds » zo sep 13, 2015 18:04

kan hier sommige stopalarmen van de vms toch oplossen via Iphone, als der een slang los is ofzo niet, dan moet je er natuurlijk heen, maar soms kan vb botje opnieuw opstarten veel oplossen, en dat gaat heel makkelijk via smartphone
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie