wel, of geen smartphone / PDA?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: wel, of geen smartphone / PDA?

Berichtdoor melker » zo sep 13, 2015 19:06

Hookwood Holsteins schreef:
poekske schreef:Vind het maar dure rotzooi die iphonees, 600euro hoorde ik gisteren :shock:

iPhone 6s 16GB 849 euro :shock:

https://www.belsimpel.nl/apple/apple-ip ... abonnement

100 euro minder :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » zo sep 13, 2015 19:21

oh dan is het een koopje :?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor kobonde » zo sep 13, 2015 19:48

Jds schreef:kan hier sommige stopalarmen van de vms toch oplossen via Iphone, als der een slang los is ofzo niet, dan moet je er natuurlijk heen, maar soms kan vb botje opnieuw opstarten veel oplossen, en dat gaat heel makkelijk via smartphone

Wij hebben zelf een vms maar die kan je wel van afstand starten, maar niet herstarten , want dan moet je hem eerst
helemaal uitzetten en dan heeft die geen verbinding meer met de server en kan je dus ook niet starten( op afstand).
Storingen waar op afstand wat aan kan doen zijn uiterst zeldzaam, alleen sensor fouten en verbinding tussen de vms en
de server uit en en weer aanzetten als er problemen zijn met de koe herkenning.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Jds » ma sep 14, 2015 16:57

kobonde schreef:
Jds schreef:kan hier sommige stopalarmen van de vms toch oplossen via Iphone, als der een slang los is ofzo niet, dan moet je er natuurlijk heen, maar soms kan vb botje opnieuw opstarten veel oplossen, en dat gaat heel makkelijk via smartphone

Wij hebben zelf een vms maar die kan je wel van afstand starten, maar niet herstarten , want dan moet je hem eerst
helemaal uitzetten en dan heeft die geen verbinding meer met de server en kan je dus ook niet starten( op afstand).
Storingen waar op afstand wat aan kan doen zijn uiterst zeldzaam, alleen sensor fouten en verbinding tussen de vms en
de server uit en en weer aanzetten als er problemen zijn met de koe herkenning.

hier ook vms, je kan toch ook gewoon in het vmsmenu onder systeem "start MS opnieuw" kiezen, of als hij 2 keer een melkbeker mist, even een eindpuntkalibratie (moet de melkbeker nog wel op zijn plaats zitten en dus niet gelost zijn). vind dt toch gemakkelijk.3 zelfde met alarmen als je ergens bent met veel lawaai, versta je het soms niet goed, nu kijk je gewoon in delpro om te kijken wat er juist was, en meestal ben je dan weer gerust.
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

Berichtdoor De Roodte » di sep 22, 2015 09:44

Hier ook een heel aantal alarmen die ik via de smartphone kan oplossen door middel van Teamviever. Slangetje los uiteraard niet :mrgreen:
Verder is er voor de MIone bijna een app klaar waar je attentielijst van de haal koeien, alarmen ,robot analyses en welke koe in de robot staat kunt zien.
Alarmen komen hier per SMS binnen, in de sms staat wat er aan de hand is.
De Roodte

Beroep: Hulpje
Interesses: Melkveehouderij, Brandweer

Berichtdoor jvt » za sep 26, 2015 20:25

Super die telefoons van sony (n) (n) (n)

Sony m4 experia aqua aangeschaft, met screenprotector erbij, met leren beschermhoes erom heen, zou toch redelijk hufterproof moeten zijn. Is welgeteld 14 dagen in gebruik, zit ik vanavond ff klem tussen koe en ligboxafscheiding......dikke scheur dwars over scherm heen (n) (n) (n) (n) (n)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » za sep 26, 2015 20:48

jvt schreef:Super die telefoons van sony (n) (n) (n)

Sony m4 experia aqua aangeschaft, met screenprotector erbij, met leren beschermhoes erom heen, zou toch redelijk hufterproof moeten zijn. Is welgeteld 14 dagen in gebruik, zit ik vanavond ff klem tussen koe en ligboxafscheiding......dikke scheur dwars over scherm heen (n) (n) (n) (n) (n)

Wat doe je dan ook tussen een koe en een ijzeren buis?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jvt » za sep 26, 2015 21:37

G.U. schreef:

Wat doe je dan ook tussen een koe en een ijzeren buis?

halsband zat half over de kop heen, ff goedtrekken, schuwe koe, springt overeind toen baasje er nog langs stond (n)
jvt

Berichtdoor Sander » za sep 26, 2015 22:10

volgende keer ff in de box er naast gaan staan lijkt me. :wink:
Sander

Berichtdoor walmark » zo sep 27, 2015 03:15

14 dagen is pretty good (y) :wink: zo lang haal ik meestal niet :evil: en ik leef nu gewoon zonder 8)
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor poekske » zo sep 27, 2015 06:16

Onvoorstelbaar, mijn smartie is 1jaar in use (y) is mijn 2e gsm die,het langer dan een haaf volhoudt :yes: :oops:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Sander » zo sep 27, 2015 07:38

jvt otterbox der om heen doen?
Sander

Berichtdoor jvt » zo sep 27, 2015 08:18

Sander schreef:jvt otterbox der om heen doen?

scherm laten repareren en dan idd naar een nog degelijker case ipv hoesje. Maar ding kan niks hebben, blijkt wel, is het niet met dit, dan een keer met koe bekappen, op de grond liggen onder een machine of zo, ding wordt geadverteerd voor buitensport mensen, maar ze bedoelen eigenlijk kantoorpikken die zondagsmorgens een half uurtje op de hometrainer zitten (n) (n)
jvt

Berichtdoor melker » zo sep 27, 2015 08:30

Maand terug had ik al geschreven, super gevoelig scherm maar verder goed, zoon krijgt ze dagelijks.
Zoon betrekt deze week nieuw pand in stad, wordt hier weer wat rustiger op het erf :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor HoK » zo sep 27, 2015 09:19

Heeft zoon/minimelker wel eens Moto G's voor reparatie? Ik kan de lader als maar verder in mn telefoon steken dus ik denk dat dat contactje los begint te laten. Of is t iets anders?
HoK

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie