Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor jvt » ma mei 01, 2017 23:28

Henk schreef:
jvt schreef:
Nou niet te kort door de bocht Hans, Kalverdekjes zijn tegenwoordig redelijk gemeengoed, bijna iedereen ziet de voordelen nu wel, alleen zitten er paar eigenwijze op dit forum die t niet willen snappen.

Als je dat 5 jaar geleden had getiept had je jezelf wss uitgelachen Joost... :wink:
Een scheet geleden moesten we de kalfjes kletsnat buiten in de iglo flikkeren in de winter want dat was pas hip :yes: maar ook dat was natuurlijk waanzin en een modegril :yes:
Ik geloof het achter mekaar dat die dingen bij jullie in de Ardennen van nut kunnen zijn :yes: of in het kouwe Canada :yes: of in Michigan eo :yes: maar in ons milde kikkerlandje... :D
Zelfs nu nog, focking 1 mei zie je nog de 1 na de andere foto voorbij komen met kalfjes in jasjes :lol: Tis gewoon voor de meesten een modedingetje voor hun barbiepop 8)
Volgens Hans overlijden je kalfjes grootschalig zonder jasje :yes: en kalveren bij de koe gaan ze nog harder dood :yes:
Dit jaar bis heden 36 kalfjes, geen hippe jasjes, naakt bij de koe zogen, en - afkloppen - 0% dood :yes:

Hier al zeker 12-14 jaar jasjes, zitten nog geen vijf jaar in de ardennen Henk. Heemskerk was er net als met veel produkten pionier mee, importeerde de eerste uit ik meen nieuw zeeland. Moest destijds bij presentatie bij vergadering ook erg lachen, zag er niks in. Alle Heemskerk collega's kregen er eentje om te proberen bij familie of bekende'bevriende boer. Ook wij maar opgedaan toen het echt koud was, en idd, het werkt!! De grijzige, van schapenvacht gemaakte dekjes, waren indertijd ook voor veel collega boeren in de oude regio een lachwekkend iets, nu de concurrentie volgt met dekjes in alle kleuren zie je ineens dat collega's die het hardste lachten destijds de meeste dekjes gebruiken. Overlijden zonder dekje, nee, niet gauw. Harder groeien met dekje met gebruik van evenveel melk of poeder... ja dat wel. Maar net stond er een gezond kalf bij de moeder te zogen, morgenvroeg mag ie in hokje, zonder jasje, koe kan dan naar melkstal. Mbt para etc etc wellicht niet volgens de richtlijnen, maar de heren onderzoekers werken zelf wel max. 40 uur per week en pakken elke nacht acht uur slaap...die acht uur probeer ik ook maar dan moet ik niet nog met kalf gaan klooien op dit uur :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » di mei 02, 2017 11:04

Duidelijk verhaal Joost (y) Het is idd wel zo dat bij strenge kou je groei mist bij het kalf want het beestje moet zchzelf warm zien te houden. Maar we vergeten dat een kalf van nature al een dekje heeft, de vacht :yes:
Het zijn geen kale jonge muizen :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john verhaar » di mei 02, 2017 13:41

Wacht ff Henk,jerseys worden geboren zonder body vet,dus zeg maar ze hebben alleen een hempje aan
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor jan.nl » di mei 02, 2017 15:45

john verhaar schreef:Wacht ff Henk,jerseys worden geboren zonder body vet,dus zeg maar ze hebben alleen een hempje aan

Daarom zal yersey hier geen opgang maken,mesterij haalt stieren niet op :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » di mei 02, 2017 15:57

jan.nl schreef:
john verhaar schreef:Wacht ff Henk,jerseys worden geboren zonder body vet,dus zeg maar ze hebben alleen een hempje aan

Gesext sperma en bwb zal al een heel stuk schelen. Al hoorde ik dat de koopmannen ook niet zo happig op bwb x jer zijn... :(
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » di mei 02, 2017 17:07

jan.nl schreef:

Correct me if I'm wrong maar ik heb es begrepen dat juist een jersey alleen maar vet aan maakt ipv vlees en daarom niet gewild is bij de mesterijen.
Dat is ook de reden dat de jersey gevoelig is voor kalfziekte, want eerder kans op vervetten van organen. Tenminste zo heb ik het es mee gekregen :yes:

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 02, 2017 17:21

@Henk wat snap je niet :?: De 25% of de 0% :?: Voor mij was het in 15 :?: seconde glashelder dat er iets moet gaan gebeuren. Is het voor jouw of anderen zo moeilijk om cijfers te interpreteren :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di mei 02, 2017 17:46

Hans van Bergen schreef:@Henk wat snap je niet :?: De 25% of de 0% :?: Voor mij was het in 15 :?: seconde glashelder dat er iets moet gaan gebeuren. Is het voor jouw of anderen zo moeilijk om cijfers te interpreteren :?:

Ik ben niet zo'n cijfer-fetisj Hans :no: maar dat neemt niet weg dat het algemeen bekend is dat de geroepen cijfers inz kalversterfte niet correct waren :idea: En dan is het zielig te moeten zien dat LTO/NZO/RFC blijmoedig een petitie aannemen waarin o.a. staat dat er bij o.a. jou veel dierenleed is, tenminste alle melkveehouders worden over 1 kam geschoren dus jij ook.

Henk

Berichtdoor Sander » di mei 02, 2017 18:28

Hans van Bergen schreef:Is het voor jouw of anderen zo moeilijk om cijfers te interpreteren :?:

denk voor jou, want die gepubliceerde cijfers van die zogenaamde dierenvriendjes kloppen niet. en wat zijn nou 40.000 handetekeningen op pak hem beet 17 miljoen mensen.

is het nu zo moeilijk cijfers te interpreteren?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo mei 03, 2017 07:02

25%=0. De volgende 25% begint dan bij 1%. Dan 2% Kortom deze 25% is ook al geen feestje. Dierenbescherming heeft hier goud in handen en ze zullen Campina de keuze hebben gegeven OF je doet er iets aan OF je gaat op de grill :idea: Dit wordt pure winst voor ons want hier worden we allemaal beter van. Dit is vele malen belangrijker dan die ibr kwats :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Nix » wo mei 03, 2017 07:22

Denk dat Hans gelijk krijgt. Democratie is de stem van de schreeuwende minderheid.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Sander » wo mei 03, 2017 08:32

ik zou dan zeggen kom maar op, want uw cijfers kloppen niet. en ja het is belangrijk om daar aan te werken dat ontken ik ook niet. maar vrolijk met mensen op de foto en een handtekeningactie in ontvangst nemen op basis van leugens ging ik niet aan mee werken.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Gerben77 » ma mei 08, 2017 22:25

http://www.scmp.com/business/companies/article/2093445/hong-kong-regulator-bars-trading-china-huishan-dairy-shares-rare#comments

It looks like neither Yili nor COFCO, which owns Mengniu, has sufficient financial prowess to save Huishan,” said Song Liang, an independent dairy analyst.

Much of the company’s assets have been frozen by a Shanghai court at the request of one of its 70-odd creditors, while HSBC led a group of banks to declare Huishan’s official default on a US$200 million syndicated loan in April.

On Monday, Huishan revealed that Bank of China’s Macau branch was demanding that it repay a US$50 million loan by May 16.

The facility agreement, which was taken out in April 2014, was due to be repaid by April 28 this year, but both the US$50 million principal and US$937,000 in interest are currently outstanding, according to a Huishan filing to the Hong Kong exchange.

Klinkt niet best :no: ..

(Destijds kocht FrieslandCampina aandelen ter waarde van 24 miljoen euro van het Chinese bedrijf))
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en economie