Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor h.groothuis » do jan 31, 2019 09:34

melker schreef:Mijn broer was er ook,,geen probleem volgens hem, voldoen er nu al aan.

Aan de AH melk van A-ware of hetTopsegment van RFC 8)
h.groothuis

Berichtdoor G.U. » do jan 31, 2019 09:42

Ik moet nog een roterende koeborstel en als de kringloopwijzer eens meewerken wil dan voldoe ik ook aan de extra regeltjes
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » do jan 31, 2019 10:30

Je hoeft maar 1 borstel per 70 koeien, wat nog wel dingetje is dat je bij een controle op bijvoorbeeld eind van het jaar een manko hebt je hele tot dan toe ontvangen premie terug moet betalen. En weer een controle instantie er bij, zo langzamerhand ben je dag in de week bezig met al die controleurs :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor opelmanta » do jan 31, 2019 12:15

Jij kunt die controledag nog uitsmeren over wat meer koeien. Ik heb het eens doorgelezen. Mij te moeilijk. Ze hebben een machtiging, vertellen ze mij per 11 februari maar wat er aan mankeert.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » do jan 31, 2019 12:17

Is "on the way to planet proof" wel correct engels? Stichting milieukeur had je dat niet, is de voorganger.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Maartes » ma feb 04, 2019 13:24

Niet te vroeg juichen als je dit jaar aan de eisen voldoet, volgend jaar worden ze alweer strenger: met name verbod op glyfosaat en 5% kruidenrijkgrasland met vogeltjesbeheer

gaat straks steeds meer richting bio, maar niet met de plus van bio. Veel bioboeren zouden ook niet eens voldoen aan de planetproof melk door hun hogere co2-uitstoot per kg melk...
Maartes

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor sivert » ma feb 04, 2019 13:32

Maartes schreef:Niet te vroeg juichen als je dit jaar aan de eisen voldoet, volgend jaar worden ze alweer strenger: met name verbod op glyfosaat en 5% kruidenrijkgrasland met vogeltjesbeheer

gaat straks steeds meer richting bio, maar niet met de plus van bio. Veel bioboeren zouden ook niet eens voldoen aan de planetproof melk door hun hogere co2-uitstoot per kg melk...

Met een verbod op glyfosaat is graslandvernieuwing op zware klei of veen al niet meer mogelijk, op wat lichtere klei of zandgrond zou je nog kunnen ruilen met een akkerbouwer of in geval van zandgrond mais kunnen zaaien. Met zo'n regel valt er al weer heel wat af. Die 5% kruidenrijk grasland met vogelbeheer is als je niet al te intensief bent makkelijker te halen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor melker » ma feb 04, 2019 13:33

Hebben het hele planetproof verhaal even getoetst en voldoen ruim aan alle voorwaarden, horen over 2 weken of we geselecteerd zijn.
melker

Berichtdoor Gerben77 » di feb 05, 2019 15:41

Hier hoor je Frica te weinig over op vergadering,,,,alleen maar, ja kansen voor in de toekomst, blij dat we er zitten. Concurrentie is jaloers ...... :? :evil:

https://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Nieuws/2019/2/Forse-omzetdaling-RFC-dochter-Engro-Foods-389479E/

Tis gewoon een puinhoop !!
Gerben77

Berichtdoor koein » do feb 07, 2019 08:56

sivert schreef:op wat lichtere klei of zandgrond zou je nog kunnen ruilen met een akkerbouwer

Is wel de vraag of die akkerbouwer dan wel glyfosaat mag gebruiken. Als wij het hier voor de tulpen niet dood mogen spuiten, moeten we in het tulpen seizoen wel veeul meer spuiten om het schoon te houden. (n)
koein

Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor melker » vr feb 15, 2019 18:33

Afgelopen week goedgekeurd voor PlanetProof, melk gaat vanaf april naar Lutjewinkel :shock:
melker

Berichtdoor G.U. » vr feb 15, 2019 18:59

Ik ben afgekeurd. Ammoniakuitstoot/ha is schijnbaar te hoog. Ben al niet zo intensief dus denk dat alleen boeren met nieuwe stallen mee kunnen doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » za feb 16, 2019 20:16

Heeft op zich niet zoveel met nieuwe stal te maken, het invullen van alle data is nog wel een dingetje, denk dat 80% daar zelf niet uit komt, was er zelf al lang klaar mee. Broer had er wel aardigheid aan en door het inkrimpen van veestapel en de bouw van nog een nieuwe stal heeft ieder dier een box.
melker

Berichtdoor auke » zo feb 17, 2019 11:19

G.U. schreef:Ik ben afgekeurd. Ammoniakuitstoot/ha is schijnbaar te hoog. Ben al niet zo intensief dus denk dat alleen boeren met nieuwe stallen mee kunnen doen

scoorde overal bij de beste 20 % maar haalde de norm niet bij ammoniakuitstoot per ha.
Maar eens informeren hoe dat kan
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor sivert » zo feb 17, 2019 15:51

Wij zitten met de ammoniakuitstoot op 68.4 . Geen idee waar ze dat vandaan halen. Met CO2 uitstoot zitten we wel aan de verkeerde kant, die zit op 1293, eiwit van eigen land op 55% en N-bodemoverschot op 192. En dan strooi ik nog niet eens wat ik mag strooien. De rest zat allemaal bij de beste 20%.
sivert

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie