Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor G.U. » za apr 08, 2017 22:28

melker schreef:De Focus premie is ook binnen, al die drukte rondom dat Focus planet, inhouding 0,25 cent per kg uitkering 0,4 cent, veel drukte voor niets. Weidegang levert veel meer op :yes:

Dat is bij jullie toch wel weer een paar duizend. Mooi meegenomen toch. Maar kosten gaan maken om hoog te scoren dat heeft absoluut geen zin :no:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor wit » zo apr 09, 2017 12:29

Maar kosten gaan maken om hoog te scoren dat heeft absoluut geen zin :no:

IBR enten levert 10 punten op,maar dat moet dan wel vlgs bijsluiter 2x per jaar.
Dierenarts zegt dat 1x per jaar ook genoeg is.
Dan laat ik die 10 punten dus mooi liggen.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor melker » zo apr 09, 2017 14:57

Even concreet, iedere 10 punten meer in focus levert je 0,02 cent per kg melk op, oftewel bij 1 miljoen liter 200 euro. Enten kost veel meer :roll: Bovendien voor ibr moet je niet eens willen enten, jongvee zou al niet eens meer naar Duitslaand kunnen :no:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Gerben77 » zo apr 09, 2017 16:12

tis een zielige fooi (n), mag wel wat meer vergoeding tegenover staan. Hoop tam tam, en weet ik niet hoeveel folders en energie in t focus gebeuren. Beloon t dan ook naar behoren.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » zo apr 09, 2017 18:23

verschil is rfc-doc=bonus focus :mrgreen:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Wim R » zo apr 09, 2017 18:53

Gerben77 schreef:tis een zielige fooi (n), mag wel wat meer vergoeding tegenover staan. Hoop tam tam, en weet ik niet hoeveel folders en energie in t focus gebeuren. Beloon t dan ook naar behoren.

Klopt heel die kul levert zijn extra kosten gewoon niet op. Jodenfooi noemen ze zoiets. Over een paar jaar korting als je er niets aan doet ipv vrijblijvendheid :mrgreen: :mrgreen:
Wim R

Berichtdoor G.U. » zo apr 09, 2017 19:01

Wim R schreef:
Gerben77 schreef:tis een zielige fooi (n), mag wel wat meer vergoeding tegenover staan. Hoop tam tam, en weet ik niet hoeveel folders en energie in t focus gebeuren. Beloon t dan ook naar behoren.

Klopt heel die kul levert zijn extra kosten gewoon niet op. Jodenfooi noemen ze zoiets. Over een paar jaar korting als je er niets aan doet ipv vrijblijvendheid :mrgreen: :mrgreen:

Dat is al zo want als je niks doet dan malust het 0,25 per 100 kg maar als je wel wat punten haalt en het bonust een paar banken dan is het weer niet goed genoeg :? En ondertussen word er wel een beste melkprijs betaald
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Gerben77 » do apr 13, 2017 10:26

http://www.melkvee.nl/nieuws/10584/frieslandcampina---overheid-verzuimde-derogatie-te-behouden-

Tis moelijk te oordelen want je weet niet in welke context alles gezegd is.

Maar ik wordt beetje :evil: :evil: als Joosten gaat roepen dat er een ammoniakprobleem is of dat het aangepakt moet worden :evil: :
(((Maar goed nogmaals ik weet de hele context niet.))

Mijn mening >> Er is geen ammoniak probleem !!! !!

En ten tweede is dit de taak van FRICA ???
Gerben77

Berichtdoor Sander » do apr 13, 2017 10:49

zal het nog sterker vertellen onlangs bij de bijeenkomst in de buurt hier, vroeg men van rfc hoe de leden de toekomst zien met rfc. sommigen willen zelfs rfc als belangenbehartiger :? :?

mij komt het beleid van afgelopen jaren de oren uit

en met joosten heb ik ook 0,0
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » do apr 13, 2017 10:53

Gerben77 schreef:http://www.melkvee.nl/nieuws/10584/frieslandcampina---overheid-verzuimde-derogatie-te-behouden-

Maar ik wordt beetje :evil: :evil: als Joosten gaat roepen dat er een ammoniakprobleem is of dat het aangepakt moet worden :evil: :

Onder welke melktank heeft Joosten gelegen :?: Tis algemeen bekend dat 25 jaar ammoniakbeleid gefaald heeft :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » do apr 13, 2017 11:14

Henk schreef:
Gerben77 schreef:http://www.melkvee.nl/nieuws/10584/frieslandcampina---overheid-verzuimde-derogatie-te-behouden-

Onder welke melktank heeft Joosten gelegen :?: Tis algemeen bekend dat 25 jaar ammoniakbeleid gefaald heeft :idea:

Volgende stok al weer gevonden om mee te meppen. Wedden dat het falende ammoniakbeleid weer op het bordje veehouderij geschoven gaat worden. En ondertussen vullen de stoffige stropdassen hun zakken weer vrolijk verder over de rug van de leden melkveehouders.
Wim R

Berichtdoor Gerben77 » do apr 13, 2017 12:01

@ Henk ....waarschijnlijk onder dezelfde melktank waar LTO ook heeft gelegen.
Want die doen er ook 0.0 niks aan....

:arrow: https://www.v-focus.nl/2017/01/25-jaar-ammoniakbeleid-zonder-meetbaar-resultaat/
Gerben77

Berichtdoor Henk » do apr 13, 2017 13:54

Klopt Gerben. LTO, RFC en Rabo zijn lately de gezworen kameraden... :|
Maar basis is natuurlijk de falende overheid (n) waardoor bovenstaand trio geen andere keus hadden dan de regie te pakken...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » do apr 13, 2017 19:57

Gerben77 schreef:@ Henk ....waarschijnlijk onder dezelfde melktank waar LTO ook heeft gelegen.
Want die doen er ook 0.0 niks aan....

:arrow: https://www.v-focus.nl/2017/01/25-jaar-ammoniakbeleid-zonder-meetbaar-resultaat/

Jammer dat er geen resultaat is :mrgreen: :mrgreen: . Komt dit nu werkelijk door de boeren of speelt er in andere sectoren iets waar wij NUL invloed op hebben, of is het zoals andere zaken dat er werkelijk niets aan de hand is. Mijn haren staan al weer rechtop :mrgreen: :mrgreen: als een meneer Joosten er zich mee gaat bemoeien, met als uitwerking dat zijn leden dit zelf weer op moeten hoesten en die kwakzalver weer met de eer gaat strijken.
Wim R

Berichtdoor opelmanta » di apr 18, 2017 06:56

Ons nieuwste lid is hoanglong86 ??? Ben u van Huishan Dairy?
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie