Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Cowboy1991 » di apr 18, 2017 19:25

Wim R schreef:
Henk schreef:
Gerben77 schreef:http://www.melkvee.nl/nieuws/10584/frieslandcampina---overheid-verzuimde-derogatie-te-behouden-

Tis moelijk te oordelen want je weet niet in welke context alles gezegd is.

Maar ik wordt beetje :evil: :evil: als Joosten gaat roepen dat er een ammoniakprobleem is of dat het aangepakt moet worden :evil: :
(((Maar goed nogmaals ik weet de hele context niet.))

Mijn mening >> Er is geen ammoniak probleem !!! !!

En ten tweede is dit de taak van FRICA ???

Onder welke melktank heeft Joosten gelegen :?: Tis algemeen bekend dat 25 jaar ammoniakbeleid gefaald heeft :idea:

Volgende stok al weer gevonden om mee te meppen. Wedden dat het falende ammoniakbeleid weer op het bordje veehouderij geschoven gaat worden. En ondertussen vullen de stoffige stropdassen hun zakken weer vrolijk verder over de rug van de leden melkveehouders.

Hoho, het methaan "probleem" komt eerst nog
De wereld is klein.....
Cowboy1991

Interesses: Boeren in buitenland, Afrika, Centraal Azie, Noord Amerika

Berichtdoor opelmanta » zo apr 30, 2017 22:49

https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -ontvangst
Kan iemand Frans Keurentjes even een gigantische trap in de reet geven.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Wim R » ma mei 01, 2017 05:26

opelmanta schreef:https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartikelen/frieslandcampina-neemt-petitie-in-ontvangst
Kan iemand Frans Keurentjes even een gigantische trap in de reet geven.

En Romijn en die andere druiloor van NZO erbij :mrgreen:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Sander » ma mei 01, 2017 05:50

kansloos
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor G.U. » ma mei 01, 2017 08:17

Wat moeten ze anders dan? Niet thuis geven komt ook zo onverschillig over. Nu hadden ze kunnen vertellen dat elke veehouder zn best doet voor ieder kalf en dat dat niet altijd meevalt en dat het levende have blijft.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Marcel V » ma mei 01, 2017 08:27

G.U. schreef:Wat moeten ze anders dan? Niet thuis geven komt ook zo onverschillig over. Nu hadden ze kunnen vertellen dat elke veehouder zn best doet voor ieder kalf en dat dat niet altijd meevalt en dat het levende have blijft.

Nooit met die lui praten om te beginnen. Uitleggen dat de cijfers van hun niet kloppen en dat we het tov andere landen goed doen. Altijd zorgen dat je zelf alle cijfers paraat hebt en gelijk uitleggen dat koeien het binnen net zo goed hebben als buiten in de wei :!:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor G.U. » ma mei 01, 2017 08:38

Marcel V schreef:
G.U. schreef:Wat moeten ze anders dan? Niet thuis geven komt ook zo onverschillig over. Nu hadden ze kunnen vertellen dat elke veehouder zn best doet voor ieder kalf en dat dat niet altijd meevalt en dat het levende have blijft.

Nooit met die lui praten om te beginnen. Uitleggen dat de cijfers van hun niet kloppen en dat we het tov andere landen goed doen. Altijd zorgen dat je zelf alle cijfers paraat hebt en gelijk uitleggen dat koeien het binnen net zo goed hebben als buiten in de wei :!:

Ah ja, ik zie het. Dierenrecht is het zelfde als varkens in nood en de nicolaas g pierson stichting en partij van de dieren :oops:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Sander » ma mei 01, 2017 09:17

geeft maar WEER eens aan dat ze ene flikker leren bij rfc en lto van hun eerder gemaakte fouten
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » ma mei 01, 2017 10:35

Misschien beter eerst even de feiten en cijfers onder ogen zien. Immers uit onderzoek in Vlaanderen is gebleken dat van de 25% slechtstev bedrijven0% van de kalveren geslacht kunnen worden. Ik ben zelf varkensboer geweest en alleen goede biggen kun je afmesten. Daarnaast wordt ik al jaren kei en keihard uitgelachen om mijn kalverdekjes en mijn coloquick systeem. Vele veehouders hebben het gezien. Nog nimmer heeft er 1 iets IN gezien. aAa is veel spanneder. Haar trekken embryo's dure rietjes. Ondertussen worden er tonnen medicijnen in die kalveren gestopt die niet helpen :no: Kalveropfok is en blijft hardstikke moeilijk en vraagt veel inzet en aandacht. Op veel bedrijven, zeker de helft, is het 1 grote puinbak :idea: En dat, eerwaarde collega's, is een op papier staand feit.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor opelmanta » ma mei 01, 2017 13:39

Misschien beter jij eerst even foto bekijken. Die poepsinees staat er wat te gnijzen met een dood kalf.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2017 17:37

opelmanta schreef:Misschien beter jij eerst even foto bekijken. Die poepsinees staat er wat te gnijzen met een dood kalf.

:mrgreen:

Maar idd. Romijn en consorten hadden dat vrouwtje terug moeten sturen met dr petitie :idea: Met een brede smile dat ding aannemen terwijl ze weten dat er op staat dat er heel veel dierenleed is in de melkveehouderij :?
Romijn en consorten hadden moeten zeggen verdiept u zich eerst maar eens in de feiten en kom dan maar terug met een serieuze petitie als u dat dan nog nodig acht :!:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma mei 01, 2017 17:44

Henk schreef:
opelmanta schreef:Misschien beter jij eerst even foto bekijken. Die poepsinees staat er wat te gnijzen met een dood kalf.

:mrgreen:

Maar idd. Romijn en consorten hadden dat vrouwtje terug moeten sturen met dr petitie :idea: Met een brede smile dat ding aannemen terwijl ze weten dat er op staat dat er heel veel dierenleed is in de melkveehouderij :?
Romijn en consorten hadden moeten zeggen verdiept u zich eerst maar eens in de feiten en kom dan maar terug met een serieuze petitie als u dat dan nog nodig acht :!:

'Of als u meent het beter te kunnen, koop dan een boerderij en leef u uit!'
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jvt » ma mei 01, 2017 18:21

Hans van Bergen schreef:Misschien beter eerst even de feiten en cijfers onder ogen zien. Immers uit onderzoek in Vlaanderen is gebleken dat van de 25% slechtstev bedrijven0% van de kalveren geslacht kunnen worden. Ik ben zelf varkensboer geweest en alleen goede biggen kun je afmesten. Daarnaast wordt ik al jaren kei en keihard uitgelachen om mijn kalverdekjes en mijn coloquick systeem. Vele veehouders hebben het gezien. Nog nimmer heeft er 1 iets IN gezien. aAa is veel spanneder. Haar trekken embryo's dure rietjes. Ondertussen worden er tonnen medicijnen in die kalveren gestopt die niet helpen :no: Kalveropfok is en blijft hardstikke moeilijk en vraagt veel inzet en aandacht. Op veel bedrijven, zeker de helft, is het 1 grote puinbak :idea: En dat, eerwaarde collega's, is een op papier staand feit.

Nou niet te kort door de bocht Hans, Kalverdekjes zijn tegenwoordig redelijk gemeengoed, bijna iedereen ziet de voordelen nu wel, alleen zitten er paar eigenwijze op dit forum die t niet willen snappen. Coloquick vind ik nog een duur systeem, maar zie de voordelen zeker wel. Kalveropfok is idd heel moeilijk en moet eerlijk zijn dat dit hier best loopt, maar niet dankzij mij maar dankzij de verzorging van ons Dien. Maar dat veel boeren de belangrijkheid van opfok onderschatten, die tijd is onderhand toch ook wel voorbij..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor auke » ma mei 01, 2017 19:31

jvt schreef: Maar dat veel boeren de belangrijkheid van opfok onderschatten, die tijd is onderhand toch ook wel voorbij..

Hoor van de veearts wel eens andere verhalen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2017 21:54

jvt schreef:
Nou niet te kort door de bocht Hans, Kalverdekjes zijn tegenwoordig redelijk gemeengoed, bijna iedereen ziet de voordelen nu wel, alleen zitten er paar eigenwijze op dit forum die t niet willen snappen.

Als je dat 5 jaar geleden had getiept had je jezelf wss uitgelachen Joost... :wink:
Een scheet geleden moesten we de kalfjes kletsnat buiten in de iglo flikkeren in de winter want dat was pas hip :yes: maar ook dat was natuurlijk waanzin en een modegril :yes:
Ik geloof het achter mekaar dat die dingen bij jullie in de Ardennen van nut kunnen zijn :yes: of in het kouwe Canada :yes: of in Michigan eo :yes: maar in ons milde kikkerlandje... :D
Zelfs nu nog, focking 1 mei zie je nog de 1 na de andere foto voorbij komen met kalfjes in jasjes :lol: Tis gewoon voor de meesten een modedingetje voor hun barbiepop 8)
Volgens Hans overlijden je kalfjes grootschalig zonder jasje :yes: en kalveren bij de koe gaan ze nog harder dood :yes:
Dit jaar bis heden 36 kalfjes, geen hippe jasjes, naakt bij de koe zogen, en - afkloppen - 0% dood :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie