Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 08, 2017 22:16

Hans van Bergen schreef:Nee ik haal geen dingen door elkaar. Als iedereen net zo accuraat zou zijn op dit forum als ik zou er veel kwats wegkunnen. Vanaf 1999 tot 2008 is de Campina en de ffccdc prijs nagenoeg hetzelfde. Daarvoor hek ff ng nie gekeken.

http://www.milkprices.nl/Reports/MPV_RAPPORT_2003.pdf pagina 7
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 22:17

Twas meer dan duizend euro per bedrijf verschil. De groten maken de prijs en de rest moet zich er naar schikken. Toen nog zonder Coberco. Conclusie peanuts en er kwam in 1996 dus weinig uit den vreemde voor de Friezen. As je as Brabo nie naar da Friese gezever hoeft te luusteren is duuzend euro de moeite 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 08, 2017 22:17

Flyinghollander schreef:
Hans van Bergen schreef:Nee ik haal geen dingen door elkaar. Als iedereen net zo accuraat zou zijn op dit forum als ik zou er veel kwats wegkunnen. Vanaf 1999 tot 2008 is de Campina en de ffccdc prijs nagenoeg hetzelfde. Daarvoor hek ff ng nie gekeken.

http://www.milkprices.nl/Reports/MPV_RAPPORT_2003.pdf pagina 7

http://www.milkprices.nl/Reports/MPV_RAPPORT_2004.pdf pagina 5
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 22:19

Nee ik hoef een telrek want immers ik pakte het totaal van 1999 tot 2008 wah Fly :yes: Doet het pien of wah :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 08, 2017 22:23

http://www.milkprices.nl/Reports/MPV_RAPPORT_2002.pdf pagina 9 2002 campina hoger 2001 niet.

Dus van alle jaren die ik liet zien 2 keer hoger, 1 keer gelijk.
Flyinghollander

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 08, 2017 22:24

Hans van Bergen schreef:Nee ik hoef een telrek want immers ik pakte het totaal van 1999 tot 2008 wah Fly :yes: Doet het pien of wah :?:

Kom dan met cijfers?
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 22:27

Precies wat ik al zeg. Al jaren. 2008 zal met de fusie te maken hebben I gues
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 22:28

Flyinghollander schreef:
Hans van Bergen schreef:Nee ik hoef een telrek want immers ik pakte het totaal van 1999 tot 2008 wah Fly :yes: Doet het pien of wah :?:

Kom dan met cijfers?

Staat dar toch of nie :shock:
Hans van Bergen

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 08, 2017 22:29

Hans van Bergen schreef:Precies wat ik al zeg. Al jaren. 2008 zal met de fusie te maken hebben I gues

zucht, ik plaatst 8 jaar, campine 2 keer hoger, 1 gelijk. Dus wat bazel je nu?
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 22:31

Dat de melkprijs over al die jaren nagenoeg hetzelfde is. dat basel ik nie dat beweert Milkprices :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » do nov 09, 2017 06:59

Hans van Bergen schreef:Het hoofdkantoor van Friesland Foods zal ongetwijfeld int noorden hebben gestaan en da was geen succes (n) Fcdc stond altijd stijf onderaan met de melkprijs en leden holden weg oa naar de DOC. As dominees uit een brandende hoerentent. Overal naartoe eik as ze maar weg waren. Nu na de fusie met Campina en nu er goede mensen werken zou99.9% van de NL melkveehouders VANDAAG NOG lid willen worden

dat zeg ik. zwamverhaal. alleen in 2007 zijn er leden weggegaan. toen ontstond er voor het eerst echt veel verschil in melkprijs. vergadering in okt 2007 was dan ook een hete, in elk geval in mijn regio, doc steeg hard, ff bleef achter. van bakel beloofde ook van alles. boeren die weg gingen naar doc of vrije markt kwamen in 2009 van koude kermis thuis.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie