Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 09, 2017 10:36

Zwamverhaal is dat Friesland beter uitbetaalde en dat de friezen beter af waren geweest zonder de fusie. [size=200]En dat is grote lulkoek Friesland foods betaalde hetzelfde as campina en minder dan Cono en Rouveen en anderen[/size] dat zingt al jaren rond Kijk maar eens op blz 1 van dees discussie. Jij was tegen. Jij zat fout :!: Mensen gingen van ffccddc naar Doc, Vrebamel Hyproca, Steegro etc etc. Na de fusie, van 2 bedrujven die qua cultuur redelijk dicht bijlekaar lagen, bleek het een succes en kwamen Doc op achterstand te liggen. En toen begonnen de Doccers te rennen en drukte andere bedrijven in de hoek
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » do nov 09, 2017 10:49

De winstmaker van voormalig friesland foods was de CCF fabriek in Leeuwarden en nu nog steeds meest winstgevende onderdeel van heel RFC :yes: Kaasmaken konden ze goed maar het vermarkten konden anderen beter. Dat Campina beter scoorde op de binnenlandse markt is waar maar als totaal moet er toch even ca 60 % worden geexporteerd. En fusie is succes gebleken (y) punt
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » do nov 09, 2017 11:02

Sander schreef:
dat zeg ik. zwamverhaal. alleen in 2008 zijn er leden weggegaan. toen ontstond er voor het eerst echt veel verschil in melkprijs. vergadering in okt 2008 was dan ook een hete, in elk geval in mijn regio, doc steeg hard, ff bleef achter. van bakel beloofde ook van alles. boeren die weg gingen naar doc of vrije markt kwamen in 2009 van koude kermis thuis.

Volgens mij was er toen landelijk grote ontevredenheid.
Veehouders uit onze regio gingen over naar DOC of Vreugdenhil. In kerkdorp Knegsel zaten 4 veehouders op rij die bij Campina vertrokken naar kmeen Vreugdenhil. Zijn toch al snel 800 koeien.
Ik geloof niet dat er iemand beter van geworden is uiteindelijk...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Robert » do nov 09, 2017 16:15

Even de eerste paar pagina's gelezen.
Niet te geloven hoe mensen weinig veranderen.

De angst voor 't Arla gevoel is de waarheid gebleken.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor john jakobs » do nov 09, 2017 17:55

mooi om te lezen , topic al bijna 10 jaar oud , plus nog wat namen waar we al lang niks meer van gehoord hebben
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Re:

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 09, 2017 18:14

Sander schreef:Opzouten met die fusie!
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Re:

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 09, 2017 18:15

Hans van Bergen schreef:Je kunt er zo ook nix van zeggen. Je moet eerst de cijfers en voorstellen zien. Ik zou voor zijn als de nieuwe coop als doel zou hebben de hoogste melkprijs van NL uit te betalen. dat brengt veeel meer als al dat geneuzel met aandelen a, b of c :!:
Hans van Bergen

Re:

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 09, 2017 18:15

Erik S. schreef:@Henk, dr is nix rond, dr is nog niets gestemd door de leden!!!

Denk dat het zeker voor RFF leden nu argwanend is gezien Campina zo slecht in het nieuws is geweest de laatste tijd.
Zolang er een correcte scheiding A en B aandelen blijft vind ik het prima 8)

Ga er maar vanuit mocht het door gaan dat de naam campina zal verdwijnen ivm internatonale erkenning van de naam van RFF :roll:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 09, 2017 18:17

Maar goed dat ik er toen bij was op teen en tander uut te leggen :yes: 8)
Hans van Bergen

Berichtdoor hulsteins » do nov 09, 2017 21:41

Hans van Bergen schreef:Het hoofdkantoor van Friesland Foods zal ongetwijfeld int noorden hebben gestaan en da was geen succes (n) Fcdc stond altijd stijf onderaan met de melkprijs en leden holden weg oa naar de DOC.

Hans van Bergen schreef:Precies heel goed en welk gedeelte van 'Friesland Foods stond altijd in de onderste regionen van het melkprijzen overzicht, hooguit in de middenmoot' snap je niet :?: Of doet het teveel pijn :?: Had je je wederom iets wijs laten maken da ffcdc wel meekon komen vroeger :?:

.
.
Hans van Bergen schreef:Nee ik haal geen dingen door elkaar. Als iedereen net zo accuraat zou zijn op dit forum als ik zou er veel kwats wegkunnen. Vanaf 1999 tot 2008 is de Campina en de ffccdc prijs nagenoeg hetzelfde. Daarvoor hek ff ng nie gekeken.

.
.
Hans van Bergen schreef:Nee ik hoef een telrek want immers ik pakte het totaal van 1999 tot 2008 wah Fly :yes: Doet het pien of wah :?:

.
.
Hans van Bergen schreef:Dat de melkprijs over al die jaren nagenoeg hetzelfde is. dat basel ik nie dat beweert Milkprices :yes:

.
.
Hans van Bergen schreef:Zwamverhaal is dat Friesland beter uitbetaalde en dat de friezen beter af waren geweest zonder de fusie. [size=200]En dat is grote lulkoek Friesland foods betaalde hetzelfde as campina en minder dan Cono en Rouveen en anderen[/size]

:arrow:
:arrow:
Hans van Bergen schreef:Maar goed dat ik er toen bij was op teen en tander uut te leggen :yes: 8)
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » do nov 09, 2017 21:50

je ken je eigen d'r nog uit draaien als je zegt dat campina ook altijd stijf onderaan in de onderste regionen stond
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 10, 2017 11:13

Op het europese overzicht staan nie alle NL bedrijven Hullie Bullie. Mijn uitspraken op dit belangrijke topic staan nog steeds als een huis ten eerste en ten tweede had ik gelijk dat de fusie goed was. :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 12:13

jij verdraaid alles zo dat het jou past.

jij beweerde dat friesland foods altijd stijf onderaan stond qua melkprijs en dat daarom mensen gingen lopen. is gewoon onzin.
daar reageerde ik op. ik heb nooit ergens gezegd dat friesland foods meer betaalde dan campina. wat ik laatst wel jou nog eens verteld heb is dat campina boeren blij mogen zijn met de fusie met friesland foods en dat de rff boeren destijds met de fusie geld ontvingen per aandeel en de boeren van campina niks, dat was je ook ff vergeten.

de fusie is een aardig succes maar ik vond de eerste helft succesvoller als de laatste jaren, of mag ik dat niet zeggen? en verder kun je niet zeggen dat de fusie veel beter was dan geen fusie. simpelweg omdat je niet weet wat er was gebeurd als de fusie niet door was gegaan. denk dat het met rff heel wat beter was afgelopen dan met campina. het mag best gezegd worden dat neelie kroes ons een flinke oor heeft aangenaaid en flink geld gekost heeft en arla en aware in de kaart heeft gespeeld.

dat melker erg blij is met de fusie is ook logisch. hij kreeg zomaar ff 3 miljoen gratis levensrechten van piet boer. kun je moeilijk zeggen dat het een slappe lul is geweest.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor durk » vr nov 10, 2017 13:31

Sander schreef:jij verdraaid alles zo dat het jou past.

Ben jij ook zo blij dat hij geen lid is van onze club? Laat hij blij zijn met Vrebamel en Farmel :mrgreen:
durk

Berichtdoor G.U. » vr nov 10, 2017 13:33

durk schreef:
Sander schreef:jij verdraaid alles zo dat het jou past.

Ben jij ook zo blij dat hij geen lid is van onze club? Laat hij blij zijn met Vrebamel en Farmel :mrgreen:

Ik ben altijd blij met kritische leden. Is het ook nog eens leuk op een vergadering
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie