Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 18:32

durk schreef:
Sander schreef:jij verdraaid alles zo dat het jou past.

Ben jij ook zo blij dat hij geen lid is van onze club? Laat hij blij zijn met Vrebamel en Farmel :mrgreen:

dat maakt me niet uit, maar geloof dat de farmel4ever fanclub is opgeheven, had ook maar 1 lid btw. zoek op hvb en campina en je leest hoe hvb over campina boeren denkt. en nu ist opeens allemaal hozanna voor de cooperatie rfc.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 10, 2017 18:41

Ik geeft gewoon de feiten weer. Fcdccdf heeft tiet zat gehad om opzichzelf vanzichzelf een succes te maken. Bovenin de vaderlandse melk prijzen overzicht eindigen konden ze niet. :no: Cooeraties hebben sterk de neiging om te fuseren. Je hebt goede en slechte fusies. De goede fusies komen voort uit cooperaties die op elkaar lijken, elkaar aanvullen financieel gezond en gelijkwaardig zijn en qua cultuur opelkaar aansluiten.

Kijk eens naar de eerste blz. Jullue weten niet eens wat een merk is wat de waarde ervan is en wat een goed merk kost.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 10, 2017 18:43

durk schreef:
Sander schreef:jij verdraaid alles zo dat het jou past.

Ben jij ook zo blij dat hij geen lid is van onze club? Laat hij blij zijn met Vrebamel en Farmel :mrgreen:

Misschien kun je ook eens proberen een intressante zinvolle bijdrage aan dit forum te leveren :?: Als iets slecht is mag het benoemd worden en als iets goed is ook. Of nie :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 18:44

Hans van Bergen schreef:Het hoofdkantoor van Friesland Foods zal ongetwijfeld int noorden hebben gestaan en da was geen succes (n) Fcdc stond altijd stijf onderaan met de melkprijs en leden holden weg oa naar de DOC. As dominees uit een brandende hoerentent. Overal naartoe eik as ze maar weg waren. Nu na de fusie met Campina en nu er goede mensen werken zou99.9% van de NL melkveehouders VANDAAG NOG lid willen worden

DIT is de quote waar ik op reageerde. en daar staat geen enkel feit in meneer van bergen
Sander

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 18:48

Sander schreef:
JG ten Kate schreef:Keertje is wel leuk, maar je gaat er altijd met een gevoel weg dat alles bij Campina ruk is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik heb daar geen last van.

heb meer last dat ik denk doen we het nu nooit eens goed genoeg als leden? en wanneer krijgen we dat eens uitbetaald ipv wat fooien. maar daar heb jij dan weer geen last van?

en hoe stem jij eigenlijk als je niet in je eigen district bent? al heeft stemmen weinig zin eigenlijk.

en hoe was het in staphorst met de grupstal discussie? iedereen happy en blij? in westerbork was ik de enige die erover begon en zoals ik begreep gaat het gewoon door want het grote gros kan het geen enkele reet schelen dat er boeren de nek omgedraaid wordt. leveren al die fucking aldi is veel belangrijker dan de cooperatieve gedachte.
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 10, 2017 18:49

Want jij herkent niet het beeld dat bij RFC er geen of amper lleden weg gaan en indertijd bij Friesland Foods wel :?: Wat snap je daar niet aan :?: :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 18:54

dat was op het moment dat er voor het eerst grote schommelingen in de melkprijs ontstonden. boeren moesten daar aan wennen. heeft niks te maken met slecht draaien van de cooperatie rff. anders ff de jaarverslagen lezen. nu vertrekken er ook boeren bij rfc. maandag nog gevraagd op de vergadering. kun je op 2 handen niet tellen en gingen naar cono en naar aware incl cadeautje van 5 euro per 100 kg melk. dankzij neelie.
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 10, 2017 19:18

:lol: Hebben die mensen gewoon recht op want is ook ingehouden melkgeld. Wat jij ok al weer niet snapt is dat het huidige Campina erg aanwezig is op de markt. Boeren hebben geen keuze meer. Ik vind dat niet heel erg want zo heel veel verloop was er toch al nooit. Daarvoor moes Neelie ingrijpen. Dat heeft 8eraf goed uitgewerkt. Vind ik althans. Schitterende coop Delta Milk er bij (y) En met Arla Foods een grote succesvolle cooperatie erbij (y) Die zinlose pap en pudding fabriek in Nijkerk weg. The proof is in the pudding zeggen de Engelsen :yes: Nou de ffcfcd pap was nie te vreten :lol: :lol: Arla Nijkerk spaul kan ok nog steeds beter uberigens
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 20:36

Hans van Bergen schreef::lol: Hebben die mensen gewoon recht op want is ook ingehouden melkgeld.

leg eens uit?
Sander

Berichtdoor JG ten Kate » vr nov 10, 2017 23:27

Sander schreef:
Sander schreef:
JG ten Kate schreef:Keertje is wel leuk, maar je gaat er altijd met een gevoel weg dat alles bij Campina ruk is.

ik heb daar geen last van.

heb meer last dat ik denk doen we het nu nooit eens goed genoeg als leden? en wanneer krijgen we dat eens uitbetaald ipv wat fooien. maar daar heb jij dan weer geen last van?

en hoe stem jij eigenlijk als je niet in je eigen district bent? al heeft stemmen weinig zin eigenlijk.

en hoe was het in staphorst met de grupstal discussie? iedereen happy en blij? in westerbork was ik de enige die erover begon en zoals ik begreep gaat het gewoon door want het grote gros kan het geen enkele reet schelen dat er boeren de nek omgedraaid wordt. leveren al die fucking aldi is veel belangrijker dan de cooperatieve gedachte.

Stemmen mag ik daar niet , maar ik ken toch niemand in Westerbork en het maakt mij niet uit wie de microfoon vasthoud in de zaal.

Over de grupstal is ook in Staphorst weinig gezegd . De grupstalboeren hadden daar al een speciale vergadering over gehad en daar was alles al uitgelegd.

JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor G.U. » vr nov 10, 2017 23:44

Ze hebben zitten slapen want grupstallen mogen in dld niet nieuw gebouwt of uitgebreid worden omdat de duitse wakker dier dat maar middeleeuws vind dat dieren niet vrij kunnen bewegen. De lidl en aldi namen dat over en het bauerveband zei oke we scheiden er mei uit. Met dat verhaal kwam lidl en aldi bij frica die niet veel anders meer kon dan zeggen dat onze grupstalkoeien szomers in de wei staan en genoeg beweging krijgen. Maar daar hebben ze zo snel niet aan gedacht...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor JG ten Kate » vr nov 10, 2017 23:53

G.U. schreef:Ze hebben zitten slapen want grupstallen mogen in dld niet nieuw gebouwt of uitgebreid worden omdat de duitse wakker dier dat maar middeleeuws vind dat dieren niet vrij kunnen bewegen. De lidl en aldi namen dat over en het bauerveband zei oke we scheiden er mei uit. Met dat verhaal kwam lidl en aldi bij frica die niet veel anders meer kon dan zeggen dat onze grupstalkoeien szomers in de wei staan en genoeg beweging krijgen. Maar daar hebben ze zo snel niet aan gedacht...

Begreep dat er in Nederland ook koeien op grupstal staan die niet geweid worden en dus altijd vast staan.

JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor Sander » vr nov 10, 2017 23:56

ja en?

zijn ook wel loopstallen uit jaren zeventig en tachtig waar je als koe liever kiest voor de grupstal. ook maar verbieden dan?

beetje de oren laten hangen naar die achterlijke duitsers. tis maar goed dat ik geen grupstal heb want dan vlogen de glazen over tafel denk ik ten kate :wink:
Sander

Berichtdoor Kasé5 » za nov 11, 2017 14:21

Gaat lekker hier :? , er moet haast 'spreektijd'worden ingevoerd :wink:

Deze week ook de ledenverg. gehad, weer echt meer dan avondvullend maar ook zowat de hele maatschappij wordt besproken :x .

"Steenwijk" is altijd de laatste, denk omdat het er daar ook altijd nogal heftig aan toe gaat en op deze manier zijn de scherpe kantjes er door de (sociale) media al wat af. Bestuur en medewerkers zijn hier altijd tot de tanden gewapend maar denk dat vz met raar gevoel naar huis is gegaan want hij smeekte bijna om een reaktie op de waarschuwing van een standstil en een echt inhoudelijke reaktie kwam niet.. :? :wink: . Knap lullig natuurlijk.

Wat meest opviel was dat hij bij de opening noemde dat steeds vaker medewerkers zoals RMO-chauffeurs en telefonistes verbaal worden beledigd, bedreigd en uitgescholden :shock: :shock: :shock:
Dan ben je toch wel ziek zeg dat je je eigen frustraties op mensen gaat afreageren die daar niks mee te maken hebben maar wel dag en nacht voor je aan het werk zijn.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor hulsteins » za nov 11, 2017 14:58

dag en nacht in krap 40 uur , schat ik

blijkbaar hebben sommigen zoveel op hun lever dat 1 ledenvergaderinkje
en de manier waarop dat altijd gaat
niet genoeg is

er is dus steeds vaker een druppel die de melkemmer doet overlopen
hoog tijd om weer normaal te doen