Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Wim R » do dec 29, 2016 18:08

Sander schreef:ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. anders is hek van dam.

Staat nu ook een bericht op melkweb van de voorzitter van ons district. Waarschijnlijk omdat ie de telefoon uit heeft moeten zetten door gal spouwende leden uit ons district.
Geeft eerlijk aan dat de capaciteit niet toereikend is op dit moment. Melk die niet door RFC verwerkt kan worden op dit moment gaat naar de spotmarkt die op zijn beurt een grote toename van melk niet trekt om de prijs op peil te houden. Ook wordt in zijn verhaal duidelijk dat collega melkverwerkers ook meer aanbod niet tegen een goede prijs kunnen verkopen, want in zijn verhaal wordt ook het aanbieden van melk naar een andere melkverwerker die geen stand still heeft vernoemd.

Dus kunnen we de conclusie wel trekken dat het op de melkmarkt allemaal nog niet zo spannend is en het nog alle kanten op kan gaan. Verwacht ook niet dat RFC op komende jaren nog veel melk meer gaat innemen.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » do dec 29, 2016 18:34

Hindrik schreef:En daar wringt nu de schoen [volgens sommigen] RFC heeft zijn afnameplicht beperkt maar de leveringsplicht blijft in stand

Als je dit niet snapt dan snap je niets van de zuivelindustrie en kun je beter zwijgen. :idea: Zou ook lekker zijn. Getuigd ook van geen enkele vorm van fatsoen. (n) :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor ramos fan » do dec 29, 2016 18:42

Hans van Bergen schreef:
Hindrik schreef:En daar wringt nu de schoen [volgens sommigen] RFC heeft zijn afnameplicht beperkt maar de leveringsplicht blijft in stand

Als je dit niet snapt dan snap je niets van de zuivelindustrie en kun je beter zwijgen. :idea: Zou ook lekker zijn. Getuigd ook van geen enkele vorm van fatsoen. (n) :no:

Ik snap het ook niet nu heb ik ook bar weinig fatsoen.
Maar Dijksma heeft op 2-7-15 aangegeven dat wat we toen aan fosfaat produceerden ons referentie was
Daar heb ik me aangehouden of ik het er mee eens ben is een ander verhaal.
RFC komt samen met zuivelnl met een reductieplan die aansluit op het verhaal van Dijksma top vind dat ze dat er op aanlaten sluiten, daar hebben we inmiddels naar toe gewerkt en ik denk vele met ons.
Maar een standstill die 20 dagen van te voren word afgekondigd die niet aansluit op de reductieplannen vind ik persoonlijk weinig fatsoen hebben.
Ik kan mijn melk kwijt op de vrijemarkt en vind het onfatsoenlijk van RFC dat dat niet mag :yes:
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Marcel V » do dec 29, 2016 18:59

Sander schreef:ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. anders is hek van dam.

Wat heeft de stas hier mee te maken ? :mrgreen:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Sander » do dec 29, 2016 21:15

ramos fan schreef:Ik kan mijn melk kwijt op de vrijemarkt en vind het onfatsoenlijk van RFC dat dat niet mag :yes:

ik vind dat niet onfatsoenlijk.
2 juli, Dijksma en deze standstill heeft ook niks met elkaar te maken in mijn ogen.
RFC heeft teveel melk (ook van jou) en te weinig verwerkingscapaciteit. Dus moet er een mouw aangepast worden.
maar jou past geen enkele mouw, hoe grondig ze het ook proberen. :wink:

de twee en tien cent regeling werkten blijkbaar niet goed en nu proberen ze het op een financieel andere manier. voor en door de leden :oops:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor hulsteins » do dec 29, 2016 21:31

op de valreep van 2016
met ze alle
nog effe een wereldrecordje zetten 'eigen glazen ingooien' :?:

zoals .nl een dag of 5 terug zei :
europa probeert NL een hak te zetten omdat ze 't in NL in 2016 " weer veel te goed voor mekaar hebben "

en we hebben nog ruim 48 uur '2016' voor de boeg ...

wat zegt de monalisa van BBinside erover ? spotmarkt leidt tot trendbreuk ?
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » do dec 29, 2016 22:30

gered !
http://www.agriland.ie/farming-news/sci ... om-slurry/
scientists-develop-system-to-remove-phosphorus-from-slurry

op 't nippertje wah
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor boer pieter » do dec 29, 2016 22:31

Wereld record eigen glazen ingooien :lol: :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor sivert » do dec 29, 2016 22:58

RFC houdt zich wel aan de afnameplicht, je krijgt als je teveel melk levert alleen nagenoeg niets voor de liters die teveel zijn.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor coen dp » do dec 29, 2016 23:04

Sander schreef:
ramos fan schreef:Ik kan mijn melk kwijt op de vrijemarkt en vind het onfatsoenlijk van RFC dat dat niet mag :yes:

ik vind dat niet onfatsoenlijk.
2 juli, Dijksma en deze standstill heeft ook niks met elkaar te maken in mijn ogen.
RFC heeft teveel melk (ook van jou) en te weinig verwerkingscapaciteit. Dus moet er een mouw aangepast worden.
maar jou past geen enkele mouw, hoe grondig ze het ook proberen. :wink:

zoals ik de uitleg onder de regeling lees heeft men omdat men er vanuit ging dat fosfaatplan eerder in in werking zou gaan verzaakt om extra verwerkingscapaciteit te regelen :yes: fout van het management dus en die moet je dus niet bij de individuele boer neer leggen :no:

de regeling is nou eenmaal bepaald :yes: mijn inziens word de pijn oneerlijk verdeelt (n) en dat gaat jammer genoeg niet meer veranderen :( hebben het kennelijk maar te accepteren :evil:

los van dat dit soort regelingen nooit meer nodig mogen zijn moet de bal verder opgepakt worden om deze discussie in de toekomst te voorkomen :yes: er moet een duidelijke regeling op genomen wordt in de statuten :yes: referentieperiode van 1 maand is gewoon veel te kort (n) zeker als de andere referentieperiodes al in een melkremregeling vallen :!:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor coen dp » do dec 29, 2016 23:06

sivert schreef:

RFC houdt zich wel aan de afnameplicht, je krijgt als je teveel melk levert alleen nagenoeg niets voor de liters die teveel zijn.

wat is er nodig om een aantal liters als zelfzuivelaar te verkopen?
moet ik me nog ergens aanmelden los van de melding bij rfc :?:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Hindrik » do dec 29, 2016 23:11

sivert schreef:

Ik meende dat de deal was dat er afgenomen zou worden voor de garantieprijs of zoiets :?: (y) (y)
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten...........
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Sander » do dec 29, 2016 23:54

coen dp schreef:fout van het management dus en die moet je dus niet bij de individuele boer neer leggen :no:

denk dat alle individuele boeren samen ff veel meer melk zijn gaan produceren dan ze hebben aangegeven in meerdere enquêtes rondom melkaanvoer. ALS ze die enquêtes al ingevuld hadden, want menigeen heeft dat niet gedaan onder mom van gaat ze niks aan of onzin-enquete.
Sander

Berichtdoor Marcel V » vr dec 30, 2016 00:00

coen dp schreef:zoals ik de uitleg onder de regeling lees heeft men omdat men er vanuit ging dat fosfaatplan eerder in in werking zou gaan verzaakt om extra verwerkingscapaciteit te regelen :

Op de vergadering waar dit bedacht werd was wel wat twijfel of de boeren hier in zouden trappen :yes: , bleek onterecht , word geslikt als zoete koek :mrgreen: .
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Sander » vr dec 30, 2016 00:11

is toch dikke onzin. vandaag nog weer brief in bus van frans met dezelfde onzinexcuus.
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie